Gå til innhold

Dere med steriliserte menn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min steriliserte seg for ca 5 uker siden. Han er smertefri nå, men har fått en kul. Kjennes ut som 3 testikler.. 😅 (ikke hevelse utenpå, bare en "kul" inni pungen). Vært der i ca 2 uker.

Fikk deres det? Vet dere noe om dette? Er det vanlig? 

Har googlet, men finner ikke svar. Han nekter så klart å ringe lege, jeg ringer på  Mandag om jeg ikke får erfaringer her. :)

(Kulen er nesten like stor som en "vanlig" testikkel, men ikke vond i det hele tatt)

Anonymkode: 093fc...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min eks steriliserte seg, fikk ikke noe slikt. Kjenner et par-tre andre som også har sterilisert seg, ingen av dem har heller hatt slike komplikasjoner.

Mannen din bør kontakte lege!

Anonymkode: 21001...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig at man får en kul under et operasjonssår, som gradvis forsvinner i løpet av noen måneder. Men vet ikke om det er vanlig spesifikt etter sterilisering. Skader ikke å spørre legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann fikk ikke kul, men sexlivet vår ble aldri d samme. Hvordan har sexlivet blitt for dere andre? Før han steriliserte seg leste vi om flere som mente sexlivet tok seg opp. For oss har det vært stikk motsatt. Så lite sex vi har, kunne han like gjerne brukt kondom. Tror det kanskje ligger litt i hode hos oss begge. Blir liksom ikke det samme når han er sterilisert. Han føler seg "mindre mann", og selv om jeg ikke sier det til han, så føler jeg også litt på det. Er det dyrt å reversere inngrepet?

Anonymkode: 742c2...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min mann fikk ikke kul, men sexlivet vår ble aldri d samme. Hvordan har sexlivet blitt for dere andre? Før han steriliserte seg leste vi om flere som mente sexlivet tok seg opp. For oss har det vært stikk motsatt. Så lite sex vi har, kunne han like gjerne brukt kondom. Tror det kanskje ligger litt i hode hos oss begge. Blir liksom ikke det samme når han er sterilisert. Han føler seg "mindre mann", og selv om jeg ikke sier det til han, så føler jeg også litt på det. Er det dyrt å reversere inngrepet?

Anonymkode: 742c2...9ba

Her tror jeg dere trenger en wake up call... desverre. Følte du deg mindre kvinne når du gikk på p.piller eller lignende? For det er jo det samme. "Dere har gjort noe for å ikke kunne få barn". Kroppen din fungerte heller ikke som en "normal" kropp når du gikk på prevensjon, kroppen hans fungerer ikke som en normal kropp. Du kunne bare slutte på pilla, han kan reversere inngrepet. 

I tillegg, tenk dem som ikke kan få barn, er dem mindre mann? 

Jeg følte mannen min ble mer mann etter inngrepet sitt, ettersom han fikk ett inngrep gjort for at jeg skulle slippe å proppe kroppen full av hormoner. 

Til hi, vet ikke om det er normalt, men ring legen å spør 😉 

Anonymkode: 766e3...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min mann fikk ikke kul, men sexlivet vår ble aldri d samme. Hvordan har sexlivet blitt for dere andre? Før han steriliserte seg leste vi om flere som mente sexlivet tok seg opp. For oss har det vært stikk motsatt. Så lite sex vi har, kunne han like gjerne brukt kondom. Tror det kanskje ligger litt i hode hos oss begge. Blir liksom ikke det samme når han er sterilisert. Han føler seg "mindre mann", og selv om jeg ikke sier det til han, så føler jeg også litt på det. Er det dyrt å reversere inngrepet?

Anonymkode: 742c2...9ba

Du ser på han som mindre mann fordi han er sterilisert? Hvordan kan det ha seg? Noe så rart.

Anonymkode: 23cae...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min mann fikk ikke kul, men sexlivet vår ble aldri d samme. Hvordan har sexlivet blitt for dere andre? Før han steriliserte seg leste vi om flere som mente sexlivet tok seg opp. For oss har det vært stikk motsatt. Så lite sex vi har, kunne han like gjerne brukt kondom. Tror det kanskje ligger litt i hode hos oss begge. Blir liksom ikke det samme når han er sterilisert. Han føler seg "mindre mann", og selv om jeg ikke sier det til han, så føler jeg også litt på det. Er det dyrt å reversere inngrepet?

Anonymkode: 742c2...9ba

Når man velger sterilisering er det fornuftig å betrakte det som en endelig avgjørelse. 

Etter å ha googlet litt fant jeg dette fra 2007:

http://www.lommelegen.no/legesvar/reversering-av-sterilisering

Der antydes en pris på 15 000 - 20 000 kr. 

Kan hende de pengene heller bør brukes på noen psykologtimer til dere begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her tror jeg dere trenger en wake up call... desverre. Følte du deg mindre kvinne når du gikk på p.piller eller lignende? For det er jo det samme. "Dere har gjort noe for å ikke kunne få barn". Kroppen din fungerte heller ikke som en "normal" kropp når du gikk på prevensjon, kroppen hans fungerer ikke som en normal kropp. Du kunne bare slutte på pilla, han kan reversere inngrepet. 

I tillegg, tenk dem som ikke kan få barn, er dem mindre mann? 

Jeg følte mannen min ble mer mann etter inngrepet sitt, ettersom han fikk ett inngrep gjort for at jeg skulle slippe å proppe kroppen full av hormoner. 

Til hi, vet ikke om det er normalt, men ring legen å spør 😉 

Anonymkode: 766e3...e8c

jeg/vi vet jo det, men man bestemmer ikke selv over hva en tenner på. Vi visste jo ikke at det ville bli slik før inngrepet. Har søkt litt på nett, og ser at vi er ikke alene med slike tanker. Lurer bare på hvor vanlig det er. Derfor jeg grep sjansen, og spurte her.

Anonymkode: 742c2...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Superdolly skrev:

Når man velger sterilisering er det fornuftig å betrakte det som en endelig avgjørelse. 

Etter å ha googlet litt fant jeg dette fra 2007:

http://www.lommelegen.no/legesvar/reversering-av-sterilisering

Der antydes en pris på 15 000 - 20 000 kr. 

Kan hende de pengene heller bør brukes på noen psykologtimer til dere begge to.

Takker for link, og priser. 20 000 er mye, men viss det er det som må til, så er det verdt det.

Anonymkode: 742c2...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takker for link, og priser. 20 000 er mye, men viss det er det som må til, så er det verdt det.

Anonymkode: 742c2...9ba

20 000 var for ti år siden. Det kan godt hende at du må betraktelig opp i pris. I tillegg står det at inngrepet ikke prioriteres i det offentlige, så dere må regne med å få det gjort privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte ca bare 35000 kr for å reversere, men det har resultert i tre flotte barn ❤️ Så verdt hver krone! Vi gjorde det privat. Tror det er ytterst få som får det offentlig. Når vi er 100 % sikre på at vi ikke vil ha fjerdemann, så steriliserer mannen seg på nytt. Har aldri hatt kul, verken før eller etter.

Anonymkode: dd4f6...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
På 21.10.2017 den 0.26, Anonym bruker skrev:

Min steriliserte seg for ca 5 uker siden. Han er smertefri nå, men har fått en kul. Kjennes ut som 3 testikler.. 😅 (ikke hevelse utenpå, bare en "kul" inni pungen). Vært der i ca 2 uker.

Fikk deres det? Vet dere noe om dette? Er det vanlig? 

Har googlet, men finner ikke svar. Han nekter så klart å ringe lege, jeg ringer på  Mandag om jeg ikke får erfaringer her. :)

(Kulen er nesten like stor som en "vanlig" testikkel, men ikke vond i det hele tatt)

Anonymkode: 093fc...1cb

Gammelt innlegg, men hva fant dere ut av dette? Jeg steriliserte meg for 1mnd siden og har også fått en slik kul som du beskriver. Vært hos fastlegen idag og ble henvist til ultralyd.

Anonymkode: 5d464...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...