Gå til innhold

Jeg var på et opplegg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg mistet mitt barn. Etterpå forsøkte jeg å skifite fokus. Jeg ble invitert på en middag i min hjemby. Ei av deltakerne var veldig interessert i meg. Hun spurte og grov. Jeg fortalte alt annet enn det som gjaldt mitt barn og prøvde å skifte tema (jeg klarer ikke å prate om det). Da hun ikke mottok det svaret hun ville ha, så sa hun: Ja, men hvordan går det med deg etter å ha mistet din datter????? 

Jeg syntes at det var vågalt av henne. Hva synes dere?

 

Om 1 måned så skal samme gjengen møtes på ny men jeg har nå meldt avbud. Orker henne ikke. 

Anonymkode: c1bd0...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nok sagt fra til noen av de andre. Hun du møtte der er jo bare svært sosialt tilbakestående.

Jeg tenker du skal gjøre det som er riktig for deg. Bare pass på at du ikke ender med å isolere deg, for det vil nok komme flere spørsmål, og du kan ikke isolere deg fra alle.

Vågalt - nei, jeg synes dama virker stokk dum! Hun har ingen sosiale antenner og virker å ha store mangler hva empati gjelder.

Jeg tror jeg ville snakket med en av de andre og fortalt hva som skjedde. At du ønsker å møte dem, men at da må det også respekteres at du ikke snakker om tapet av din datter når du skal ha en koselig kveld. Hadde du fortalt meg at en annen hadde sagt noe slikt til deg ville jeg snakket med vedkommende og så vært mer oppmerksom neste gang vi alle møttes for å prøve å hjelpe med å skifte tema.

Anonymkode: 05106...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg forstår så er dette en person du ikke kjenner i det hele tatt? Jeg synes hun er frekkere enn flatlusa, uten empati og antenner

Anonymkode: 46614...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støtten. Jeg har nå sendt sms til en av de som skal på samme opplegg med en forklaring på hvorfor jeg ikke kommer. 

Anonymkode: c1bd0...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ettersom jeg forstår så er dette en person du ikke kjenner i det hele tatt? Jeg synes hun er frekkere enn flatlusa, uten empati og antenner

Anonymkode: 46614...50d

Riktig. Jeg kjenner henne ikke. Det vil si, hun bor i nabolaget men hun hilser aldri når vi møtes på butikken. 

Anonymkode: c1bd0...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dratt på det opplegget jeg 😃 Hadde hun sagt noe hadde jeg kommet med en spiss kommentar.  En kommentar jeg hadde øvd på og hatt på lur. 

Anonymkode: 6b151...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde dratt på det opplegget jeg 😃 Hadde hun sagt noe hadde jeg kommet med en spiss kommentar.  En kommentar jeg hadde øvd på og hatt på lur. 

Anonymkode: 6b151...f28

Ja, lett i etterkant, men hva tenker du at kommentarem burde ha vært? 

Anonymkode: c1bd0...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Evablaum skrev:

Hva svarte du da?

Svarte i tråd med det som er diskutert her!

Anonymkode: c1bd0...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Evablaum skrev:

...?

Jeg svarte at jeg ikke ville komme pga fru slik og slik men jeg la inn  det jeg har lagt inn her!

Anonymkode: c1bd0...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg svarte at jeg ikke ville komme pga fru slik og slik men jeg la inn  det jeg har lagt inn her!

Anonymkode: c1bd0...0e2

Jeg tror hun tenkte på hva du svarte dama som spurte om datteren din

Anonymkode: 46614...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg tror hun tenkte på hva du svarte dama som spurte om datteren din

Anonymkode: 46614...50d

Ah, det husker jeg ikke. Ble så satt ut men jeg tror at jeg sa hvordan det går.....

Anonymkode: c1bd0...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde dratt på det opplegget jeg 😃 Hadde hun sagt noe hadde jeg kommet med en spiss kommentar.  En kommentar jeg hadde øvd på og hatt på lur. 

Anonymkode: 6b151...f28

Det er nok enklere sagt enn gjort når det gjelder noe så traumatisk som å miste et barn. Da er det ikke bare å gå slik at man kan planlegge å kommentere på en bestemt måte, slik man f eks kan hvis folk spør om amming vs mme. Bare det å bli spurt kan være traumatisk i seg selv.

HI, kan ikke forestille meg hvordan det føles. Det var utrolig frekt og direkte ufint å spørre deg rett ut på den måten. Hvis det ikke er noen du kjenner som har vist at hun bryr seg, vet du jo at hun spør bare for å tilfredsstille sin egen nysgjerrighet. Trist at du skal gå slipp av noe du egentlig ville delta på pga et slikt menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at nå har hun spurt en gang og fått tilfredsstilt sin nysgjerrighet. Blir særdeles unaturlig å spørre igjen. Skulle hun mot all formodning gjort det, så ville jeg nok svart, helt rolig, noe sånn som; «det teamet der er veldig privat og noe jeg ønsker å dele kun med mine nærmeste.. Men, hvordan går det med deg da?»

Anonymkode: 3b84a...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at nå har hun spurt en gang og fått tilfredsstilt sin nysgjerrighet. Blir særdeles unaturlig å spørre igjen. Skulle hun mot all formodning gjort det, så ville jeg nok svart, helt rolig, noe sånn som; «det teamet der er veldig privat og noe jeg ønsker å dele kun med mine nærmeste.. Men, hvordan går det med deg da?»

Anonymkode: 3b84a...e2c

Ble anonym visst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pobie skrev:

Det er nok enklere sagt enn gjort når det gjelder noe så traumatisk som å miste et barn. Da er det ikke bare å gå slik at man kan planlegge å kommentere på en bestemt måte, slik man f eks kan hvis folk spør om amming vs mme. Bare det å bli spurt kan være traumatisk i seg selv.

HI, kan ikke forestille meg hvordan det føles. Det var utrolig frekt og direkte ufint å spørre deg rett ut på den måten. Hvis det ikke er noen du kjenner som har vist at hun bryr seg, vet du jo at hun spør bare for å tilfredsstille sin egen nysgjerrighet. Trist at du skal gå slipp av noe du egentlig ville delta på pga et slikt menneske.

Grunnen til at jeg sier det, er at jeg har vært igjennom det selv.  En dag så må man ut blant folk. En dag så må man si noe tilbake. Selvfølgelig er det tøft! Selvfølgelig er den dama som spør og graver for sin egen del så tett, at jeg mangler ord. Men hva skal man gjøre da?

La dama vinne? Holde seg hjemme før alltid? Lage mere drama? Grave seg enda lenger ned? En dag må man snu på det . For sin egen del 😊❤

Anonymkode: 6b151...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at nå har hun spurt en gang og fått tilfredsstilt sin nysgjerrighet. Blir særdeles unaturlig å spørre igjen. Skulle hun mot all formodning gjort det, så ville jeg nok svart, helt rolig, noe sånt som; «det TEMAET der er veldig privat og noe jeg ønsker å dele kun med mine nærmeste.. Men, hvordan går det med deg da?»

Anonymkode: 3b84a...e2c

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...