Gå til innhold

Mobbesak, dilemma...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min datter har en klassevenninne som ofte veksler mellom å "bare" behandle henne dårlig (ignorere, stille seg med ryggen til når de er flere som snakker, bruke hersketeknikker som å gjentatte ganger avbryte med vilje) og å regelrett mobbe alvorlig og forsøke å få andre med på det. Men hver gang jeg har lovet min datter at jeg skal ta det opp med foreldrene til denne jenta, så er det en positiv utvikling de neste dagene, der min datter og denne jenta har hatt det hyggelig på tomannshånd og min datter lykkelig har blitt med henne hjem og trodd at nå er alt bedre- og da blir det naturligvis merkelig å ta opp mobbing... Men noen uker etter så er det plutselig på an igjen.

Det som ser ut til å være tilfellet er at hun er hyggelig mot min datter når det kun er de to, og enten kjip eller virkelig ille når flere er til stede. 

Hva burde jeg gjøre her?

Anonymkode: 94caf...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må nok fortsette å ta det opp både med foreldrene og skolen, og forklare saken slik som her.

Anonymkode: 5b32b...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassisk kjip jentemobbing. Ta det med skolen. De andre i klassen bør læres å oppfatte slikt og gå imot det. Asap.

Anonymkode: 30d6c...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klassisk kjip jentemobbing. Ta det med skolen. De andre i klassen bør læres å oppfatte slikt og gå imot det. Asap.

Anonymkode: 30d6c...8d2

I følge min datter oppfatter de andre jentene det og nekter å støtte hun som mobber. Men ingen tar aktivt avstand og sier fra, og bare en har hvisket til min datter at hun blir mobbet når det skjer, mens de andre mer har gitt min datter tips om hva hun kan gjøre for å få mobberen til å like seg (noe som selvfølgelig ikke er min datters ansvar, det er mobberen sitt ansvar å slutte med plaging). Vet at flere småplages, og at denne jenten men 

Men å ta en telefon og si "Hei, min datter som var hos ditt barn på kakao og koste seg forrige uke, hun mobbes ofte av din datter, er ikke så enkel...

Men det er nok det jeg må gjøre likevel.

 

Anonymkode: 94caf...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, ta det med skolen er mitt råd. Jeg har vært ut for akkurat det samme.... Hele dynamikken må forbedres, det klarer ikke du med å si fra til foreldrene for de har som regel ikke god nok innsikt i mobbing, ønske om å forstå, eller verktøy til å endre noe. Og de andre i klassen må lære å ikke være så feige når de ser noen bli behandlet dårlig.

Anonymkode: 30d6c...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må si ifra til lærer og gi beskjed om at du har tatt dette opp med foreldrene. Si at hvis ikke dette tas tak i, så går du videre med det. Skolen er pålagt å få stopp på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...