Gå til innhold

IKM uke 46


Tingen det er ein-to-tre

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Ninni84 skrev:

Hadde el på mandag (fikk positive test på søndag). Er da 3DPO idag. Ventetiden er tortuuuuur!!! Heldigvis er TWW my letter å glemme over helgen. I løpet av arbeidsdagene er det utrolig vanskelig å konsentrere seg. Skal ut å spise på fancy resto med mannen på fredag (er da 4DPO) vurderer å bare spise normalt og ta 1 glass vin. Hvis jeg skulle bli gravid denne måneden så har jo egget uansett ikke festet seg før 6DPO. Eller hva sier dere? Er det innafor med et glass vin og litt sashimi?

Sashimi er vel innafor hele graviditeten så lenge den er fersk (og ikke spise tunfisk) :) Jeg ville absolutt ha tatt ett glass vin uten å bekymre meg. Som du sier er jo ikke egget festet på det tidspunktet hvis det i det hele tatt skjer. Prøving kan jo ta tid, og det er viktig å kunne slappe av litt med det :) Jeg kommer nok til å ta ett glass vin på tirsdag når jeg er 4 dpo selv siden jeg skal ut med venninnegjengen og helst vil slippe å forklare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Ninni84 skrev:

Hadde el på mandag (fikk positive test på søndag). Er da 3DPO idag. Ventetiden er tortuuuuur!!! Heldigvis er TWW my letter å glemme over helgen. I løpet av arbeidsdagene er det utrolig vanskelig å konsentrere seg. Skal ut å spise på fancy resto med mannen på fredag (er da 4DPO) vurderer å bare spise normalt og ta 1 glass vin. Hvis jeg skulle bli gravid denne måneden så har jo egget uansett ikke festet seg før 6DPO. Eller hva sier dere? Er det innafor med et glass vin og litt sashimi?

Kos deg med både vin og sashimi :) viser testen positiv så har ikke det påvirket!

har positiv el test både igår og idag så aner ikke jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har null tro på denne runden nå, altså :P Det funket ikke i går (når man har to små, blir det vanskelig å lage flere små), så vårt eneste forsøk ble minst 2 dager før el. Jeg forventer el i dag, men den ble forskjøvet 2 dager sist syklus. Altså er vårt eneste håp én runde i høyet 2-4 dager før el. Jaja, bedre lykke neste gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei alle dere :)

Jeg blir gjerne med her. Var i IKM uke 45, men etter å ha brukt el-tester for første gang vet jeg at jeg nå er 1 dpo :) 

Vi har en datter fra før, og prøver på nr 2. Dette er pp 3, men det tar jaggu lang tid med sykluser på over 40 dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Iskula skrev:

Hei, hei alle dere :)

Jeg blir gjerne med her. Var i IKM uke 45, men etter å ha brukt el-tester for første gang vet jeg at jeg nå er 1 dpo :) 

Vi har en datter fra før, og prøver på nr 2. Dette er pp 3, men det tar jaggu lang tid med sykluser på over 40 dager..

Hei 😊 Så kjedelig når tiden trekker ut. Men du er hjertelig velkommen her! 

Jeg er rimelig sikker på at el var et sted mellom  i går kveld og i formiddag, så da var forsøket vårt i det minste bare 2-2,5 før. Jeg blir mektig overrasket om det skjer noe denne runden 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold motet oppe alle sammen! ( haha sier den mest negative jenta !!) 

hadde el mellom 1 og 2 november. Og idag har jeg små murringer i magen. Det er jammen ikke mulig at man skal merke noe Ah noe slag, så kroppen forbereder seg vel på mensen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, Tingen det er ein-to-tre said:

Hei 😊 Så kjedelig når tiden trekker ut. Men du er hjertelig velkommen her! 

Jeg er rimelig sikker på at el var et sted mellom  i går kveld og i formiddag, så da var forsøket vårt i det minste bare 2-2,5 før. Jeg blir mektig overrasket om det skjer noe denne runden 😂

Tusen takk 😊 

Svømmerne kan jo overleve i flere dager de, så håp er det i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, nimmelim said:

Hold motet oppe alle sammen! ( haha sier den mest negative jenta !!) 

hadde el mellom 1 og 2 november. Og idag har jeg små murringer i magen. Det er jammen ikke mulig at man skal merke noe Ah noe slag, så kroppen forbereder seg vel på mensen....

Egget har nok ikke festa seg enda da, er egget befrukta så er det på vei og skal finne rett plass å grave seg ned i nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Iskula skrev:

Egget har nok ikke festa seg enda da, er egget befrukta så er det på vei og skal finne rett plass å grave seg ned i nå :)

Nemlig!! Er samme type murringer som når el begynner/ mens begynner så kanskje etterdrønninger. Er jo bare 5 dager siden. Har ikke helt troa uansett 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har el i disse dager, og da ikm i slutten av uke 46. Spennende :) Var opprinnelig i uke 47, men el kom nå. Ikke lett å vite når man akkurat har sluttet på pillen og prøver seg litt frem. Men blir vel dreven som mange andre etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, nimmelim said:

Nemlig!! Er samme type murringer som når el begynner/ mens begynner så kanskje etterdrønninger. Er jo bare 5 dager siden. Har ikke helt troa uansett 

Kjenner faktisk litt jeg også, akkurat som om el-murringene ikke gir seg ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk positiv EL-test onsdag kveld, rundt 7 tiden. Jeg testet dagen etter (torsdag) og fikk like positiv test klokka 7 på morgenen. Da samboeren kom hjem fra jobb (han jobber borte fra mandag-torsdag) tok jeg en ny test og da var den blitt lysere (negativ?). Vi hoppet i høyet rundt klokka 7 den kvelden. Rakk vi det, tror dere?  Jeg vet jo ikke eksakt når egget ble sluppet, men vi har aldri hatt muligheten til å ha oss på EL dagen før.. 

Jeg krysser fingrene og håper at det gikk! Hvis testen feks ble negativ utpå ettermiddagen, og vi hadde sex klokka 7 på kvelden så har vi vel en liten mulighet? Det tar vel 24 timer før egget slipper etter siste positive test? Er så spent og nå må jeg vente i 11 (?) dager til.. er 3 DPO i dag.. 

Har IKM torsdag 16.november. 

Endret av Sukkerklump1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Sukkerklump1 skrev:

Jeg fikk positiv EL-test onsdag kveld, rundt 7 tiden. Jeg testet dagen etter (torsdag) og fikk like positiv test klokka 7 på morgenen. Da samboeren kom hjem fra jobb (han jobber borte fra mandag-torsdag) tok jeg en ny test og da var den blitt lysere (negativ?). Vi hoppet i høyet rundt klokka 7 den kvelden. Rakk vi det, tror dere?  Jeg vet jo ikke eksakt når egget ble sluppet, men vi har aldri hatt muligheten til å ha oss på EL dagen før.. 

Jeg krysser fingrene og håper at det gikk! Hvis testen feks ble negativ utpå ettermiddagen, og vi hadde sex klokka 7 på kvelden så har vi vel en liten mulighet? Det tar vel 24 timer før egget slipper etter siste positive test? Er så spent og nå må jeg vente i 11 (?) dager til.. er 3 DPO i dag.. 

Har IKM torsdag 16.november. 

Om dere rakk det eller ikke vil tiden vise. Du får leve i håpet om at den gikk rett hjem :) Men de anbefaler dagen før EL og på EL. Så da traff du på en av to. Lykke til! :) Du kan forresten ta en tidlig gravidtest rundt 10-11 dpo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Villfisken skrev:

Om dere rakk det eller ikke vil tiden vise. Du får leve i håpet om at den gikk rett hjem :) Men de anbefaler dagen før EL og på EL. Så da traff du på en av to. Lykke til! :) Du kan forresten ta en tidlig gravidtest rundt 10-11 dpo. 

Ja, jeg krysser fingrene!! Samboeren min jobber som sagt borte så han har fram til nå vært borte da jeg har fått positiv EL-test.. Nå fikk vi hvertfall en mulighet på EL-dagen, men er redd det var forseint :( 

Tusen takk! Skal prøve å holde meg til hvertfall 10 DPO med å teste, hehe. 

Har per nå ingen symptomer heller. Begynte med Vitex denne måneden også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sukkerklump1 skrev:

Jeg fikk positiv EL-test onsdag kveld, rundt 7 tiden. Jeg testet dagen etter (torsdag) og fikk like positiv test klokka 7 på morgenen. Da samboeren kom hjem fra jobb (han jobber borte fra mandag-torsdag) tok jeg en ny test og da var den blitt lysere (negativ?). Vi hoppet i høyet rundt klokka 7 den kvelden. Rakk vi det, tror dere?  Jeg vet jo ikke eksakt når egget ble sluppet, men vi har aldri hatt muligheten til å ha oss på EL dagen før.. 

Jeg krysser fingrene og håper at det gikk! Hvis testen feks ble negativ utpå ettermiddagen, og vi hadde sex klokka 7 på kvelden så har vi vel en liten mulighet? Det tar vel 24 timer før egget slipper etter siste positive test? Er så spent og nå må jeg vente i 11 (?) dager til.. er 3 DPO i dag.. 

Har IKM torsdag 16.november. 

Jeg vil tro at dere rakk det 😊 Egget overlever vel i ca 1 døgn, så sjansene bør være der! Får bare se om svømmerne klarte å komme seg fram. Lykke til 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, nimmelim skrev:

Hold motet oppe alle sammen! ( haha sier den mest negative jenta !!) 

hadde el mellom 1 og 2 november. Og idag har jeg små murringer i magen. Det er jammen ikke mulig at man skal merke noe Ah noe slag, så kroppen forbereder seg vel på mensen....

Det kan jo godt være at det er noe 😄 Heier på deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tingen det er ein-to-tre skrev:

Jeg vil tro at dere rakk det 😊 Egget overlever vel i ca 1 døgn, så sjansene bør være der! Får bare se om svømmerne klarte å komme seg fram. Lykke til 😄

Jeg håper virkelig det!

Vi hadde bare den muligheten også! 

Tusen takk! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Iskula skrev:

Kjenner faktisk litt jeg også, akkurat som om el-murringene ikke gir seg ordentlig.

Helt riktig! Den type murring.... 🙄 merkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Iskula skrev:

Vi satser på at det er et godt tegn 🤞

Hmmm føler nesten det er litt for tidlig for et godt tegn. Dette er første pp etter uttak av spiralen, og jeg er ikke positiv, men altså det skal ikke stå på innsatsen. Sex HVER FORBANNA dag i de fruktbare dagene. Nå? Dritt lei 🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, nimmelim said:

Hmmm føler nesten det er litt for tidlig for et godt tegn. Dette er første pp etter uttak av spiralen, og jeg er ikke positiv, men altså det skal ikke stå på innsatsen. Sex HVER FORBANNA dag i de fruktbare dagene. Nå? Dritt lei 🤣🤣🤣

Håper bare eggløsningen har vært som den skal. Denne gangen skal det ikke stå på innsatsen her heller 😂 Men når stoppa dere? En eller to dager etter positiv test? Noe sier meg at jeg burde kjørt på én dag til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere tester EL, regner dere dpo fra dagen etter positiv test? Jeg aner jo ikke om jeg har EL 12 timer eller 48 timer etter el-testing. Ble litt usikker her jeg satt og undret meg over livets merkelige faser (nå lever vi fra el til ikm) :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Villfisken skrev:

Når dere tester EL, regner dere dpo fra dagen etter positiv test? Jeg aner jo ikke om jeg har EL 12 timer eller 48 timer etter el-testing. Ble litt usikker her jeg satt og undret meg over livets merkelige faser (nå lever vi fra el til ikm) :P

 

Nei positive test får man dagen før el og så er el-dagen regnet som dag 0 og dagen etter el som dag 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Ninni84 skrev:

Nei positive test får man dagen før el og så er el-dagen regnet som dag 0 og dagen etter el som dag 1.

Okay, så da er jeg 1 DPO i morgen, om dag 0 er i dag? Interessant. Ble ventetiden enda lenger... blææææh! Sukk! Off!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Villfisken skrev:

Okay, så da er jeg 1 DPO i morgen, om dag 0 er i dag? Interessant. Ble ventetiden enda lenger... blææææh! Sukk! Off!

Jepp, it sucks!! Bare å smøre seg med tålmodighet. Lykke til ;)

Jeg er 7DPO idag og tok en test I dag tidlig. Den var blendahvit. Må nok vente noen dager til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...