Gå til innhold

Bæredamer - nesten en religion


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig. Mitt første barn ble ikke båret, men sov alle duppene i seng inne siden han ikke sov i vogn som sto stille (bare når den gikk framover). Jeg var litt bekymret for det mtp barnehagestart, men de ansatte tok det med knusende ro, og det gikk helt fint. 

Det er ingen bæreforeldre som forventer at barna deres skal bæres i søvn i barnehagen. 

Anonymkode: b06a4...78a

Jo! 

I yngste sin barnehage begynte det en gutt på ca 1 år. Han var liten for alderen, og noe for tidlig født. Han var vant til å bli båret rundt, og foreldrene utstyrte barnehage personalet med en ringslynge slik at de kunne bære han, Og bære måtte de, for han roet seg ikke ellers og foreldrene mente åpenbart at det var helt greit.  

 

I slike tilfeller burde foreldre heller ta ut ekstra permisjon, dersom barnet er så umodent / utrygt at det legger beslag på en voksen i bhg. 

Anonymkode: d4ac6...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo! 

I yngste sin barnehage begynte det en gutt på ca 1 år. Han var liten for alderen, og noe for tidlig født. Han var vant til å bli båret rundt, og foreldrene utstyrte barnehage personalet med en ringslynge slik at de kunne bære han, Og bære måtte de, for han roet seg ikke ellers og foreldrene mente åpenbart at det var helt greit.  

Ingen MÅ bære barn i barnehage. Dette er barnehagen sitt valg, og de kan utmerket godt velge annerledes.

Anonymkode: 0527a...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri likt bæring jeg. Ingen forståelse for at noen blir "frelst" av det, klarer ikke å sette meg inn i hva som er så flott.

VOGN er flott. Legg fra deg babyen, la babyen ligge stødig, ha med babyen ut om vinteren uten å være redd for å skli på isen og knuse barnet (et fam. medlem ansatt på en skole fortalte meg om en mor som var "bæregal" og bar det helt nyfødte barnet i sjal der hun gikk på glattisen. Speilblank skøyteis. Takk og lov for at det gikk bra). 

Slipp å ødelegge bekkenet ytterligere ved å bære et barn på 10 kilo. Jeg har et barn på snart to år, bærer jeg henne i ti minutter har jeg vondt i bekkenet i mange dager etterpå, kanskje uker. Det sies at kvinner, særlig kvinner med bekkenproblemer, ikke skal bære tyngre enn en melpose. Så er ikke helt med på den bæringa, jeg. 

Hvorfor er det ikke FB-grupper der man oppfordrer "vognforeldre" til å stoppe "bæreforeldre" på gata og belære dem om hva som er best her i verden, hm? 

Anonymkode: 5c9ed...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har aldri likt bæring jeg. Ingen forståelse for at noen blir "frelst" av det, klarer ikke å sette meg inn i hva som er så flott.

VOGN er flott. Legg fra deg babyen, la babyen ligge stødig, ha med babyen ut om vinteren uten å være redd for å skli på isen og knuse barnet (et fam. medlem ansatt på en skole fortalte meg om en mor som var "bæregal" og bar det helt nyfødte barnet i sjal der hun gikk på glattisen. Speilblank skøyteis. Takk og lov for at det gikk bra). 

Slipp å ødelegge bekkenet ytterligere ved å bære et barn på 10 kilo. Jeg har et barn på snart to år, bærer jeg henne i ti minutter har jeg vondt i bekkenet i mange dager etterpå, kanskje uker. Det sies at kvinner, særlig kvinner med bekkenproblemer, ikke skal bære tyngre enn en melpose. Så er ikke helt med på den bæringa, jeg. 

Hvorfor er det ikke FB-grupper der man oppfordrer "vognforeldre" til å stoppe "bæreforeldre" på gata og belære dem om hva som er best her i verden, hm? 

Anonymkode: 5c9ed...42b

Alternativene var:

-å høre på grining fordi babyen ville ut av vognen.

-å kun være hjemme.

-Bruke bæresele.

Det ble bæresele.

 

Anonymkode: c582f...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo! 

I yngste sin barnehage begynte det en gutt på ca 1 år. Han var liten for alderen, og noe for tidlig født. Han var vant til å bli båret rundt, og foreldrene utstyrte barnehage personalet med en ringslynge slik at de kunne bære han, Og bære måtte de, for han roet seg ikke ellers og foreldrene mente åpenbart at det var helt greit.  

 

I slike tilfeller burde foreldre heller ta ut ekstra permisjon, dersom barnet er så umodent / utrygt at det legger beslag på en voksen i bhg. 

Anonymkode: d4ac6...034

Det er jo ikke annerledes enn at noen barn bare må sitte i fanget i starten. Ingen reagerer på det. I mellomste barnehage var det et barn som satt på en voksens fang 8 timer hver dag de første ukene.  Men jeg refererte til SOVINGEN, se hva jeg quotet. Ingen forventer at barn i bhg skal sove dupper i bæretøy. 

Anonymkode: b06a4...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har aldri likt bæring jeg. Ingen forståelse for at noen blir "frelst" av det, klarer ikke å sette meg inn i hva som er så flott.

VOGN er flott. Legg fra deg babyen, la babyen ligge stødig, ha med babyen ut om vinteren uten å være redd for å skli på isen og knuse barnet (et fam. medlem ansatt på en skole fortalte meg om en mor som var "bæregal" og bar det helt nyfødte barnet i sjal der hun gikk på glattisen. Speilblank skøyteis. Takk og lov for at det gikk bra). 

Slipp å ødelegge bekkenet ytterligere ved å bære et barn på 10 kilo. Jeg har et barn på snart to år, bærer jeg henne i ti minutter har jeg vondt i bekkenet i mange dager etterpå, kanskje uker. Det sies at kvinner, særlig kvinner med bekkenproblemer, ikke skal bære tyngre enn en melpose. Så er ikke helt med på den bæringa, jeg. 

Hvorfor er det ikke FB-grupper der man oppfordrer "vognforeldre" til å stoppe "bæreforeldre" på gata og belære dem om hva som er best her i verden, hm? 

Anonymkode: 5c9ed...42b

Har det noen gang slått deg at foreldre er ulike, barn er ulike, og at det som funker for deg, ikke nødvendigvis funker for alle andre?

Anonymkode: b06a4...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har aldri likt bæring jeg. Ingen forståelse for at noen blir "frelst" av det, klarer ikke å sette meg inn i hva som er så flott.

VOGN er flott. Legg fra deg babyen, la babyen ligge stødig, ha med babyen ut om vinteren uten å være redd for å skli på isen og knuse barnet (et fam. medlem ansatt på en skole fortalte meg om en mor som var "bæregal" og bar det helt nyfødte barnet i sjal der hun gikk på glattisen. Speilblank skøyteis. Takk og lov for at det gikk bra). 

Slipp å ødelegge bekkenet ytterligere ved å bære et barn på 10 kilo. Jeg har et barn på snart to år, bærer jeg henne i ti minutter har jeg vondt i bekkenet i mange dager etterpå, kanskje uker. Det sies at kvinner, særlig kvinner med bekkenproblemer, ikke skal bære tyngre enn en melpose. Så er ikke helt med på den bæringa, jeg. 

Hvorfor er det ikke FB-grupper der man oppfordrer "vognforeldre" til å stoppe "bæreforeldre" på gata og belære dem om hva som er best her i verden, hm? 

Anonymkode: 5c9ed...42b

Jeg skulle til å si at nå er denne saken en sak som kjeder meg :babysmokk:

Helt til jeg leste dette innlegget. Kaster meg på - hurra, fatter ikke de gidder ha FB grupper men slenger meg gjerne på i en motstandsgruppe :nigo: Takk for bra innlegg!

Anonymkode: ed5a5...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig. Mitt første barn ble ikke båret, men sov alle duppene i seng inne siden han ikke sov i vogn som sto stille (bare når den gikk framover). Jeg var litt bekymret for det mtp barnehagestart, men de ansatte tok det med knusende ro, og det gikk helt fint. 

Det er ingen bæreforeldre som forventer at barna deres skal bæres i søvn i barnehagen. 

Anonymkode: b06a4...78a

Vet ikke hvor mange nye barnehageforeldre du har møtt, men du hadde nok blitt overrasket over forventninger vi blir møtt av. Men bortsett fra det ene barnet av en ihugga tilhenger av bæring og tilknytning som forventet at barnet skulle ha en voksen på seg hele dagen har vi kommet i mål med tilvenning av de alle enn om over litt lang tid. 

Anonymkode: a0067...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke hvor mange nye barnehageforeldre du har møtt, men du hadde nok blitt overrasket over forventninger vi blir møtt av. Men bortsett fra det ene barnet av en ihugga tilhenger av bæring og tilknytning som forventet at barnet skulle ha en voksen på seg hele dagen har vi kommet i mål med tilvenning av de alle enn om over litt lang tid. 

Anonymkode: a0067...c93

Kan ikke disse foreldrene bare la være å levere i bhg og gå jorda rundt med barnet istedenfor, til fots? Må jo være mye bedre for barnet det?

Anonymkode: ed5a5...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke hvor mange nye barnehageforeldre du har møtt, men du hadde nok blitt overrasket over forventninger vi blir møtt av.

Haha, det er veldig veldig sant. Og når man ser forventningene enkelte foreldre har, så skjønner man og hvorfor enkelte barn ikke  vil gå på egne bein, f.eks på tur, de vil bare bæres

Anonymkode: 562c5...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha, det er veldig veldig sant. Og når man ser forventningene enkelte foreldre har, så skjønner man og hvorfor enkelte barn ikke  vil gå på egne bein, f.eks på tur, de vil bare bæres

Anonymkode: 562c5...a7f

Ja eller sitte i vogn da...for det er ingen toåringer eller treåringer som gjør det :kari:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jumaya skrev:

Ja eller sitte i vogn da...for det er ingen toåringer eller treåringer som gjør det :kari:

Når vi går på tur med våre 2-og 3-åringer har vi ikke med vogn nei. Alle går på beina og bærer sin egen sekk m mat og drikke. Selv om ikke alle tror det klarer barnet seg ute i verden også uten tett kroppskontakt og bæring til enhver tid! 

Anonymkode: a0067...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har aldri likt bæring jeg. Ingen forståelse for at noen blir "frelst" av det, klarer ikke å sette meg inn i hva som er så flott.

VOGN er flott. Legg fra deg babyen, la babyen ligge stødig, ha med babyen ut om vinteren uten å være redd for å skli på isen og knuse barnet (et fam. medlem ansatt på en skole fortalte meg om en mor som var "bæregal" og bar det helt nyfødte barnet i sjal der hun gikk på glattisen. Speilblank skøyteis. Takk og lov for at det gikk bra). 

Slipp å ødelegge bekkenet ytterligere ved å bære et barn på 10 kilo. Jeg har et barn på snart to år, bærer jeg henne i ti minutter har jeg vondt i bekkenet i mange dager etterpå, kanskje uker. Det sies at kvinner, særlig kvinner med bekkenproblemer, ikke skal bære tyngre enn en melpose. Så er ikke helt med på den bæringa, jeg. 

Hvorfor er det ikke FB-grupper der man oppfordrer "vognforeldre" til å stoppe "bæreforeldre" på gata og belære dem om hva som er best her i verden, hm? 

Anonymkode: 5c9ed...42b

Enig! Min baby var 12 kg ved 6 mnd og fikk passet påskrevet av bæredamene på face fordi jeg syntes det var tungt å bære. De bar 5 åringen på ryggen og 2 åringen foran så jeg kunne ikke klage på at det var tungt. Han stortrives heldigvis i vogn men å si det høyt i den gruppa var som å banne i kirken.

Anonymkode: 999a4...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har heller aldri vært noe fan av bæresjal/seler.

Hadde bæresele ,men førstemann hatet det!

Skjønner ikke at man tør å bære om vinteren når det er glatt ute. Jeg hadde vært livredd for å dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Jumaya skrev:

Ja eller sitte i vogn da...for det er ingen toåringer eller treåringer som gjør det :kari:

Ikke hos oss nei. Hos oss sitter kun 1 åringene i vogn. Ingen 2 eller 3 åringer i vogn, med mindre det er en spesiell grunn til det

Anonymkode: 562c5...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære alle.

dere er flinke mammaer

- bærer du i sele - flink mamma

- triller du i vogn - flink mamma

- bærer du i sjal - flink mamma

 

la oss støtte hverandre. Dette er bre trist. 

Anonymkode: 3b907...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så ekle mange av dere er! Hvorfor føler dere dere så truet av mødre som er opptatt av nærhet og tett tilknytning til sine barn? (Ev. foreldre med kolikkbarn, eller barn med refluks, øreproblemer og hoftedysplasi?) Det er ingen som hevder dere er dårligere enn andre, men det ser ut som dere lider av et voldsomt mindreverdighetskompleks. Jeg ville heller tatt noen runder med meg selv enn å fremstå som en drittkjerring på nett.

Anonymkode: 0b7c3...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutes ago, Anonym bruker said:

kjære alle.

dere er flinke mammaer

- bærer du i sele - flink mamma

- triller du i vogn - flink mamma

- bærer du i sjal - flink mamma

 

la oss støtte hverandre. Dette er bre trist. 

Anonymkode: 3b907...a93

Enig, dette er bare trist! Derimot vil jeg spytte inn at alle er dessverre ikke flinke foreldre, men dette er helt uavhengig av hvordan en velger å transportere og kose med barnet sitt. 

Anonymkode: 0b7c3...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Æsj, så ekle mange av dere er! Hvorfor føler dere dere så truet av mødre som er opptatt av nærhet og tett tilknytning til sine barn? (Ev. foreldre med kolikkbarn, eller barn med refluks, øreproblemer og hoftedysplasi?) Det er ingen som hevder dere er dårligere enn andre, men det ser ut som dere lider av et voldsomt mindreverdighetskompleks. Jeg ville heller tatt noen runder med meg selv enn å fremstå som en drittkjerring på nett.

Anonymkode: 0b7c3...65c

Føler meg overhodet ikke truet av en tupperware gruppe.  Uansett, Jeg vil heller være drittkjerring enn ei kjerring av mor som fronter denne saken, Føler det som om tupperware selskapet sitter og klapper når noen har oppnådd noe, uten grunn.

Anonymkode: ed5a5...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Vi er ti venninner i den gruppa nå fordi det er underholdende. 

Beste er når de krangler. Og stiller nybegynnere feil spørsmål så får de høre det. 

Det er som dette anonymforumet bortsett fra at man får bilde og navn på idiotene. 

Anonymkode: 5cea1...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Føler meg overhodet ikke truet av en tupperware gruppe.  Uansett, Jeg vil heller være drittkjerring enn ei kjerring av mor som fronter denne saken, Føler det som om tupperware selskapet sitter og klapper når noen har oppnådd noe, uten grunn.

Anonymkode: ed5a5...b68

Oisann!

Anonymkode: baac1...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig med deg HI! 

Det må kunne gå an å bære ungen uten at det må gjøres til en religion.

Noen blir for drastiske for min smak. Alt er så naturlig at det er like før de flytter ut i Guds natur og lever i en symbiose med kongler og gran, og går i Evas drakt med ungen i sjal!

Det er jordnøtt olje i mellomkjøttet, det er økologisk, amming til skolestart og ullet karver de nærmest selv kun tilsatt de naturligste oljer så det ikke trekker inn i porene på baby! 

Hvor er fedrene til disse svøpte barna og gærne mødrene? Jobber overtid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Twintipp skrev:

Jeg er så enig med deg HI! 

Det må kunne gå an å bære ungen uten at det må gjøres til en religion.

Noen blir for drastiske for min smak. Alt er så naturlig at det er like før de flytter ut i Guds natur og lever i en symbiose med kongler og gran, og går i Evas drakt med ungen i sjal!

Det er jordnøtt olje i mellomkjøttet, det er økologisk, amming til skolestart og ullet karver de nærmest selv kun tilsatt de naturligste oljer så det ikke trekker inn i porene på baby! 

Hvor er fedrene til disse svøpte barna og gærne mødrene? Jobber overtid?

Det må jo fedrene, mødrene må jo gå hjemme til skolestart 🙊

Anonymkode: 9b22b...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Twintipp skrev:

Jeg er så enig med deg HI! 

Det må kunne gå an å bære ungen uten at det må gjøres til en religion.

Noen blir for drastiske for min smak. Alt er så naturlig at det er like før de flytter ut i Guds natur og lever i en symbiose med kongler og gran, og går i Evas drakt med ungen i sjal!

Det er jordnøtt olje i mellomkjøttet, det er økologisk, amming til skolestart og ullet karver de nærmest selv kun tilsatt de naturligste oljer så det ikke trekker inn i porene på baby! 

Hvor er fedrene til disse svøpte barna og gærne mødrene? Jobber overtid?

Fedrene er underkua musikere/kunstnere 

Anonymkode: 999a4...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...