Gå til innhold

Hvordan løse dette? (Baby i vogn)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min baby klarer ikke å sette seg opp selv, ikke reiser hun seg opp selv heller, men elsker å sitte i sportsdelen i vognen. I utgangspunktet skal de ikke sitte så mye oppreist har jeg hørt. Men hun er likevel sterk i ryggen til å dra seg opp fra liggestilling (hun vil altså sitte og få med seg ting). Nå har det seg slik at jeg er med i en barselgruppe med damer som er veldig nøye på dette med sitting. Hun hylskriker hver gang jeg legger henne ned og tar seler på, kan de sitte i vognen i en liten time kanskje? Er det veldig skadelig at de gjør det? 

Anonymkode: e3bb2...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte å sette opp ryggen litt så hun fikk sett litt, men ikke opp i full sittestilling. Det hjalp. Bortsett fra det så gikk jeg ingen steder uten at bæresela var med. Hun likte aldri å ligge i vogna.

Anonymkode: 5f7d9...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Appelsinpiken skrev:

Kjøp vogn med ergonomisk sittedel. Det løste problemet med mine vognhatere :)

Har ikke penger til slikt akkurat nå

Anonymkode: e3bb2...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jo ungen din sitte nesten i vogna i sportsdel i vogna. Kjente noen som hadde ungen sittende i sportsdel fra 11 mnd. Ungen har ikke lide noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men barnet kan ikke sette seg opp selv, da sier de at barnet skal ikke sitte heller. Ikke på gulvet og ikke i sportsdelen i vognen. Men er vanskelig å overholde dette da barnet nærmer seg 1 år og kan fortsatt ikke sette seg opp selv! 

T

Anonymkode: e3bb2...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har nok byttet til sportsdel for lengst når barnet er 10 mnd. Jeg kaller ikke så store barn for baby. Så lenge barnet sitter med støtte, ville jeg byttet. 

Anonymkode: 66dea...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fleste har nok byttet til sportsdel for lengst når barnet er 10 mnd. Jeg kaller ikke så store barn for baby. Så lenge barnet sitter med støtte, ville jeg byttet. 

Anonymkode: 66dea...515

Jeg ville også gjort det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kan hun sitte uten støtte? Hva gjør dere når hun spiser? En kort stund i sportsvogn gjør ingenting. 

Anonymkode: 14e22...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi sønnen min var 11 mnder å  kunne ikke sitte selv men brukte jo sportsdelen og hadde sittestilling likevel. Tenkte ikke over at det kunne være galt..

Anonymkode: 5a1ff...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym10000 skrev:

Noen som vil svare her 

 

 

Hva er det du driver med? Er du hi??

Anonymkode: a757c...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. Ts her. Nei var nok ikke meg dette her. Men takker for svarene. Ja hun er litt sen motorisk. Men det er ikke noe galt sier de :) 

Anonymkode: e3bb2...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Setter seg ikke opp ved 10 mnd, er ikke det litt sent? Mine gikk når de var 10 mnd. 

Anonymkode: 4adc2...ec6

Gratulerer til deg ! 😉 mine er født to og tre mnd for tidlig, så de satt og gikk lenge etter barnet ditt

Anonymkode: 8e5b5...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oi. Ts her. Nei var nok ikke meg dette her. Men takker for svarene. Ja hun er litt sen motorisk. Men det er ikke noe galt sier de :) 

Anonymkode: e3bb2...429

La barnet ditt sitte og se litt du 😊❤ 

Anonymkode: 8e5b5...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit å sette dem opp før de kan sitte selv. Dette fikk vi beskjed av fra fysioterapeuten som ville vi skulle sette opp babyen fra 4 mnd for å øve på å sitte. Det er helt vanlig å sette opp babyer i andre land lenge før de kan komme seg opp i sittende selv. Hvordan skal de ellers spise? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gratulerer til deg ! 😉 mine er født to og tre mnd for tidlig, så de satt og gikk lenge etter barnet ditt

Anonymkode: 8e5b5...166

Jeg har også 2 premature. Du kan aldri sammenligne premature med fullbårne. Da må du skrive korrigert alder.

Anonymkode: 2d14e...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pobie skrev:

Helt greit å sette dem opp før de kan sitte selv. Dette fikk vi beskjed av fra fysioterapeuten som ville vi skulle sette opp babyen fra 4 mnd for å øve på å sitte. Det er helt vanlig å sette opp babyer i andre land lenge før de kan komme seg opp i sittende selv. Hvordan skal de ellers spise? 

Dette er ikke greit, du bør ikke drive å svare på ting du ikke har greie på!!

Anonymkode: 84214...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...