Gå til innhold

Har lyst på et til barn, men tror ikke vi har råd til det rett og slett :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så mannen foreslo å anskaffe hund så hadde jeg turkamerat hver dag og kom meg ut, men si meg en hund kan nå ikke erstatte et lite menneske? Har jo lyst å være hjemme i permisjon og kose meg :-)

Anonymkode: e344f...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En hund kan ikke erstatte et menneske. Men siden du tenker sånn så bør du ikke skaffe hund, den kan aldri bli det du ønsker den skal bli og viser du det blir det urettferdig for hunden. Den fortjener noen som vil ha HUND.

Og har dere ikke råd til en til, så bør dere få bedre råd først. Kan du bytte jobb som gir bedre lønn f.eks? Det er jo ikke i starten unger er dyrest, som du sikkert vet om du har flere.

 

Anonymkode: c0304...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få barn er jo ikke en menneskerett (burde i alle fall ikke være det). Flott at dere ser deres (økonomiske) begrensninger, det er ikke alle som evner det. 

Anonymkode: 076fc...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det passer aldri å få barn, men etter hvert som barna kommer, så finner vi en løsning. Mange prioriteringer må gjøres. Noen savn, spesielt søvn og venninneturer, men når alt kommer til alt, så er det bare så verdt det. Men dere må være villige til å legge om livet deres. Når en får barn inn i livet, så kommer deres behov i andre rekke. 

Anonymkode: a9e24...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så mannen foreslo å anskaffe hund så hadde jeg turkamerat hver dag og kom meg ut, men si meg en hund kan nå ikke erstatte et lite menneske? Har jo lyst å være hjemme i permisjon og kose meg :-)

Anonymkode: e344f...81a

Hund er ikke gratis det heller! Er det forresten permisjonstiden som frister når det kommer et barn? 

Anonymkode: 72189...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så mannen foreslo å anskaffe hund så hadde jeg turkamerat hver dag og kom meg ut, men si meg en hund kan nå ikke erstatte et lite menneske? Har jo lyst å være hjemme i permisjon og kose meg :-)

Anonymkode: e344f...81a

Så det er derfor du vil ha et barn til? Før å  være hjemme i permisjon og kose deg? Jeg tenker at det er en tid for alt 😊❤

Anonymkode: 02f86...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så mannen foreslo å anskaffe hund så hadde jeg turkamerat hver dag og kom meg ut, men si meg en hund kan nå ikke erstatte et lite menneske? Har jo lyst å være hjemme i permisjon og kose meg :-)

Anonymkode: e344f...81a

Permisjonen er jo bare en kort periode. Så kommer hverdagen. Med stram økonomi blir jo ikke hverdagen lettere. 

Dere får sette dere ned å se hva økonomien tillater. Så vil jeg også poengtere at hund IKKE er gratis. Kostnader til fôr, forsikring, stell, pass (om man nå bort) og anskaffelse kan bli betydelige.

Anonymkode: c6299...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Evablaum skrev:

Du høres ut som en naver som mannen prøver å få luftet litt hver dag. 

Og du høres så trivelig ut! 🙄

Anonymkode: b27e9...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke få barn fordi man ønsker å være hjemme i permisjon og kose seg altså.

Om det blir et økonomisk slit, man må snu og vende på krona, bekymre seg for om man klarer å få kjøpt vinterklær, det er krise om en tann knekker og man må til tannlegen osv de neste 18 årene er det ikke verdt det ene året med hjemmekos...

Det å ha økonomiske bekymringer over tid tærer på forholdet, på psyken, på alt i livet, og da blir det ikke mye kos lenger.

Et barn blir dessuten dyrere og dyrere i drift jo eldre det blir, så har dere ikke råd til et spedbarn har dere ihvertfall ikke råd til en tenåring. Og når det året med kos er over vokser de fort....

Anonymkode: 3881a...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at dere ser deres begrensninger! Jeg vokste opp i fattigdom, og det var tungt. Hadde aldri klær eller utstyr til noe som helst, ofte hadde vi ikke mat heller. Aldri sommerferie, egen julegave eller opplevelser. Jeg løy om skader og sykdom for å slippe å være med på aktiviteter som kostet penger, bursdager,skidag på skolen, leirskole osv. Visste at vi ikke hadde penger. Ville så gjerne være med på ridning og dans, men det ble aldri nok penger til noe sånt. Arbeidsmoral har jeg lært, men skulle gitt mye for å være en del av et fellesskap da jeg var mindre. Så bra at dere ser dette og ikke tenker egoistisk! 

Anonymkode: b2f31...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permisjonen og babytiden er en kort periode i den lange sammenhengen. Hvis dere vurderer barn er det lurt om dere tenker litt lenger enn det både økonomisk og ellers. 

Dersom økonomien ikke tillater barn nå, kan dere jo avvente ig jobbe for å bedre økonomien. Kanskje dere får det romsligere om noen år. 

Anonymkode: ad80b...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Evablaum skrev:

Du høres ut som en naver som mannen prøver å få luftet litt hver dag. 

Hvorfor er du alltid så slem?

Anonymkode: ab7c8...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også lyst til å oppleve varselstopp og permisjon igjen, men jeg syns ikke det er grunn nok til å få et barn til. Vi har heller ikke økonomi til flere barn og sånn er set bare. Vi koser oss med de vi har! Og så gleder jeg meg sååååå til å bli bestemor, da skal jeg virkelig kose med nyfødte nurk igjen :) 

Anonymkode: d7e26...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER litt motsigelser her synes jeg. En hund for å lufte deg litt? Og du vil nyte permisjon? Er du hjemme eller i jobb?? Kanskje heller få deg en hobby  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er du alltid så slem?

Anonymkode: ab7c8...c64

Jeg ser at flere nå stiller seg spoørsmålet om hi ikke er en naver ja... Klart, også navere bør ut å lufte seg litt hver dag..

Endret av Evablaum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man ikke råd, bør man heller ikke skaffe seg et barn til.. Da er det bedre å ha det litt romsligere i deres nåværende situasjon, enn å leve trangt. Jeg har også levd innafor ganske trange kår, og det er ikke spesielt gøy! 

Tjen heller opp en liten kapital, så kan dere tenke på å anskaffe nytt familiemedlem :) 

Anonymkode: 2461c...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...