Gå til innhold

Samboeren min eier og vil ikke ha meg som medeigar..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ikke en liten prosentandel engang.. vi har felles barn og til nå har jeg spart til meg selv. Men synes det er mer riktig å eie litt sv huset. Det går han ikke med på. Jeg sier at jeg har ikke økonomi til å eie 50%, men bare en liten andel. Men nei..og ja jeg vet det burde vært avklart før. Men ting skjedde ikke i riktig rekkefølge her..

Anonymkode: e3070...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, koro51 skrev:

Kanskje du bør kjøpe deg eget og leie ut som alternativ da? 

Ja det blir nok noe sånt.. men jeg blir faktisk både skuffa og såra. 

Anonymkode: e3070...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er grunnen til at han ikke vil? Jeg kan på en måte forstå han. 

Hadde jeg vært deg ville jeg invester i noe eget og leid det ut, slik at du får med deg fordelene ved å eie bolig.

Anonymkode: 7a315...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange par har det slik - ikke blir såret og skuffet ennå, kjære deg. Gjør som ham heller og kjør ditt eget løp. Ønsker å gi deg en klem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde definitivt vært dealbreaker for meg. Dere har jo felles barn for søren. Jeg hadde gått!

Anonymkode: cb84e...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Sikker på at det er riktig mann du deler livet med?

Parterapi, kanskje?

Anonymkode: f7c73...16e

Ja.. jeg synes dette skurrer veldig. Får bare svar om at det er han som har bygget huset og lagt ned mange timer her og han vil ikke dele..dessuten vil han bruke mye penger på huset Fremover og jeg vil ikke ha råd til å henge med.

Anonymkode: e3070...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja.. jeg synes dette skurrer veldig. Får bare svar om at det er han som har bygget huset og lagt ned mange timer her og han vil ikke dele..dessuten vil han bruke mye penger på huset Fremover og jeg vil ikke ha råd til å henge med.

Anonymkode: e3070...bcb

Han ser jo tydeligvis ikke for seg at dere skal dele resten av livet sammen. Han elsker tydeligvis seg selv og huset sitt mer enn deg.

Anonymkode: cb84e...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja.. jeg synes dette skurrer veldig. Får bare svar om at det er han som har bygget huset og lagt ned mange timer her og han vil ikke dele..dessuten vil han bruke mye penger på huset Fremover og jeg vil ikke ha råd til å henge med.

Anonymkode: e3070...bcb

Da må du skaffe deg noe eget - du må alddri gå i fallgruben å betale så mye at du ikke har råd til sparing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja.. jeg synes dette skurrer veldig. Får bare svar om at det er han som har bygget huset og lagt ned mange timer her og han vil ikke dele..dessuten vil han bruke mye penger på huset Fremover og jeg vil ikke ha råd til å henge med.

Anonymkode: e3070...bcb

Regner med dere ikke har felles økonomi. Jeg forstår han godt. Hvorfor skal han legge i masse penger, som du skal få igjen for ved eventuelt salg eller brudd når du ikke har bidratt?

Anonymkode: 7a315...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Regner med dere ikke har felles økonomi. Jeg forstår han godt. Hvorfor skal han legge i masse penger, som du skal få igjen for ved eventuelt salg eller brudd når du ikke har bidratt?

Anonymkode: 7a315...11f

Hun får jo ikke mulighet til å bidra. 

Anonymkode: cb84e...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Regner med dere ikke har felles økonomi. Jeg forstår han godt. Hvorfor skal han legge i masse penger, som du skal få igjen for ved eventuelt salg eller brudd når du ikke har bidratt?

Anonymkode: 7a315...11f

Vi har felles økonomi, jeg gjør alt i huset og har igså bidratt til oppussing. Eier jeg en del så vil jo han betale mindre også..

Anonymkode: e3070...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja.. jeg synes dette skurrer veldig. Får bare svar om at det er han som har bygget huset og lagt ned mange timer her og han vil ikke dele..dessuten vil han bruke mye penger på huset Fremover og jeg vil ikke ha råd til å henge med.

Anonymkode: e3070...bcb

Dere bor sammen og har barn sammen. Om han har tenkt å bruke "mye penger" på huset fremover vil jeg anta at dette vil gå utover felles aktiviteter og felles økonomi hos dere. Da er det veldig fort gjort at du havner i den klassiske kvinnefella hvor du betaler hverdagsutgifter, at han forventer at du gjør det (for han betaler jo så mye på huset), og hvis det blir brudd har du da i realiteten betalt for verdistigningen i hans hus uten å sitte igjen med noe selv.

Det hadde vært en dealbreaker for meg! En så adskilt økonomi når dere deler livet og barn sammen, det hadde jeg ikke gått med på. Da burde han heller leie ut huset sitt og så flytter dere sammen i en bolig dere kan kjøpe sammen.

Men jeg hadde ikke blitt hos en slik mann.

Anonymkode: f7c73...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har felles økonomi, jeg gjør alt i huset og har igså bidratt til oppussing. Eier jeg en del så vil jo han betale mindre også..

Anonymkode: e3070...bcb

Du gjør alt i huset - dvs. da får han mer tid til å øke verdien på sitt hus. Du bidrar i oppussingen av huset - dvs. han har deg som gratisarbeidende for å øke hans verdier uten at du får noe igjen for det.

Nei, ikke kast bort tiden på en slik egoist.

Anonymkode: f7c73...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dere bor sammen og har barn sammen. Om han har tenkt å bruke "mye penger" på huset fremover vil jeg anta at dette vil gå utover felles aktiviteter og felles økonomi hos dere. Da er det veldig fort gjort at du havner i den klassiske kvinnefella hvor du betaler hverdagsutgifter, at han forventer at du gjør det (for han betaler jo så mye på huset), og hvis det blir brudd har du da i realiteten betalt for verdistigningen i hans hus uten å sitte igjen med noe selv.

Det hadde vært en dealbreaker for meg! En så adskilt økonomi når dere deler livet og barn sammen, det hadde jeg ikke gått med på. Da burde han heller leie ut huset sitt og så flytter dere sammen i en bolig dere kan kjøpe sammen.

Men jeg hadde ikke blitt hos en slik mann.

Anonymkode: f7c73...16e

Jeg tror du har rettigheter dersom du er med på oppussing etc. Jeg råder deg til å ta et stilltiende møte med en advokat. Selv hadde jeg hus og min eks fikk rettigheter pga arbeidsinnsats men du må være forsiktig ifht at de ser på det som betaling for leie......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt sluttet å bidra med oppussing. 

Jeg hadde aldri betalt leie. Du hiver penger ut av vinduet.

Jeg hadde krevd at hvis ikke han lar deg kjøpe seg inn på en viss prosentdel av verdien, sagt at dere sammen skulle kjøpe et nytt hus. Er han så opphengt i dette huset som bare er hans og som han har lagt ned så mye jobb og penger i,  så får han selge det. Det er ikke greit at dere som par med barn har så ulik økonomisk sikkerhet i tilfelle brudd. 

En annen mulighet er at du kjøper egen leilighet som du leier ut, men det som er urettferdig da er at han ikke skatter av din leieinntekt, men du må skatte av det du får inn i leieinntekter...

 

Anonymkode: d8a11...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde helt sluttet å bidra med oppussing. 

Jeg hadde aldri betalt leie. Du hiver penger ut av vinduet.

Jeg hadde krevd at hvis ikke han lar deg kjøpe seg inn på en viss prosentdel av verdien, sagt at dere sammen skulle kjøpe et nytt hus. Er han så opphengt i dette huset som bare er hans og som han har lagt ned så mye jobb og penger i,  så får han selge det. Det er ikke greit at dere som par med barn har så ulik økonomisk sikkerhet i tilfelle brudd. 

En annen mulighet er at du kjøper egen leilighet som du leier ut, men det som er urettferdig da er at han ikke skatter av din leieinntekt, men du må skatte av det du får inn i leieinntekter...

 

Anonymkode: d8a11...bfa

blir mest sannsynlig ikke noe skatt siden dersom hun har lån, vil det ikke bli overskudd men ja, enig i tanken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt advokat!!! Dette hadde jeg aldri funnet meg i! Her hadde jeg satt hardt mot hardt. 

Han er jo en eneste stor ego. Og han ser åpenbart ikke dere to som er team som har stiftet familie sammen. For en fjott!!!

Anonymkode: 2b06f...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har felles økonomi, jeg gjør alt i huset og har igså bidratt til oppussing. Eier jeg en del så vil jo han betale mindre også..

Anonymkode: e3070...bcb

Da er jeg enig med deg. Dette er egoistisk. Enten så får dere kjøpe noe nytt sammen ellers så kan han få bo i huset alene.

Anonymkode: 7a315...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ihvertfall aldri finne på å betale mye i husleie ! Den tabebn gjorde jeg i min ungdomstid ! Blæh. Spar alt du kan. Kjøp en leilighet og lei ut 😊❤ 

Anonymkode: 9708f...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forlanger du bare. Dere bør snakke med en advokat sammen. Da kan dere komme fram til en løsning som er god både for deg og mannen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...