Gå til innhold

Hunden vår er deprimert....noen som har vært borti dette før?


dolsi

Anbefalte innlegg

Jepp! Det må jo bare være det! Verdens gladeste hund på 1,5 år ble dårlig for litt over 1 uke siden. Akutt kløende utslett (hot spot) på bryst. Fikk salver og medisiner. Utslettet er bedre, men klør ennå litt. Kort tid etter ble han dårlig. De fant betennelse i kroppen, men ikke sikker på hvor. Tror det er i urinblæren. Han haur gått på antibiotika og går på det ennå.  Han vil ikke drikke, tror det er pga at han får da vann på utslettet. Han begynte etter ganske kort tid å henge med hodet. Han satt med krom rygg og hode og ører hang ned. Han trakk seg tilbake og pep innimellom. Han er bare verdens sørgeligste lille skapning😔 han skjelver innimellom. Tok han med meg i dag på besøk til faren min for å se om han ville oppføre seg noe annerledes der ( han har ikke vært der før) og det gjorde han virkelig! Den hunden som har oppført seg superdeprimert hoppet rundt av glede som normalt!! Nektet nesten å tro hva jeg så! Når vi kom hjem igjen, så var det rett i deppe modus...han får mye oppmerksomhet (ikke når han klynker) og masse kos, men virker som at han knytter meg, mannen og hjemmet vårt opp mot smerter og ubehag...hva gjør vi??? 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hunden vår ble deprimert da vi fikk barn for 2 år siden. Hun hadde vært "babyen" vår i 3 år før vi fikk sønnen vår, og var vant til å være midtpunktet. Hun fikk like mye kos,tur og oppmerksomhet som ellers, men likevel så merket vi stor endring hos henne, kanskje ikke i den grad du beskriver deres hund men hun var likevel trist. 

Dette varte vel ca 1 år og hun ble omsider seg selv igjen da jeg begynte å jobbe igjen og hun var med meg på jobben. Der fikk hun oppmerksomhet og kos hele tiden, jobber på sykehjem. 

Har det vært endringer i heimen som gjør at hunden reagerer? 

Anonymkode: d014b...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo også godt hende hunden føler seg syk, føler ubehag, men glemte det litt i lykkerus over å møte pappaen din som han er så glad i.

Følger forresten bloggen til en strikkedame, og historien din om din hun var jo nesten prikk lik den hun fortalte om sin hund denne uken... Der tror de hunden har en underliggende sykdom og derfor føler seg pjusk og dårlig.

http://hunderandistrikkeblogg.blogg.no/

Anonymkode: bc92a...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere drar til dyrlegen, hvis dere har vært der, så holder det :) Ikke mye en kan gjøre med det. Hunden er garantert deprimert pga utslettet, du kan bli forbløffet over hvor ufattelig pinglete de fleste hunder er ;)

Anonymkode: fc289...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Pobie skrev:

Mer sannsynlig at hunden har smerte eller ubehag enn at den er deprimert. Ville tatt en tur tilbake til dyrlegen.

Døøøh... visste du ikke at hunder blir deprimerte av å ha vondt? Det er synonymt i hundeverdenen.

Anonymkode: fc289...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Døøøh... visste du ikke at hunder blir deprimerte av å ha vondt? Det er synonymt i hundeverdenen.

Anonymkode: fc289...195

Uansett har den jo VONDT, og det er det som er grunnen til oppførselen. Da gir man smertestillende, ikke antidepressiva. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden din har nok vondt. De fleste hunder er ekspertert på å skjule smertene sine, så at din hun oppførerer slikt hadde jeg tatt alvorlig. Det er klart at man blir nedtstemt og trist av å ha vondt. Når du tok hunden din til faren din, fikk han nok endel adrenalin som resulterte i at han endret seg der og da. Det er helt normalt, og det samme kan skje hos dyrlegen hvis man drar dit med slapp hund. Får han noe smertestillende? Ville tatt en tur innom veterinæren igjen - for slik kan han ikke ha det. Lykke til og god bedring.

Anonymkode: 2c983...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta stoffskifte prøver!!! Kan ikke utrykke det kraftig nok! Min hund hadde det på samme vis, skjelvinger, deprimert oppførsel! Han Hadde lavt stoffskifte og de samme medisinene som mennesker får eller forthyron til hund hjelper! Det er ikke alle veterinær som er kjent med dette og derfor er det veldig viktig at du ber om at dette blir testet! Medisin hjelper, jo før jo bedre før hunden din mister mer pels! Ta stoffskifte prøver! 

Anonymkode: 44304...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...