Gå til innhold

Dock boots som vintersko?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Funker dockboots som en erstatning til cherrox? Er de like varme? 

 

(Ja. Ungen min har ergonomiske, skikkelige vintersko i tillegg)

Anonymkode: a8e08...449

Jeg innbiller meg at Dock Boots ikke er like varme. Cherrox er jo fôret inni. Men er ikke helt sikker, altså 😊 Jeg ville valgt cherrox i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, de gjør ikke det. I flere barnehager har jeg hørt at unger som bare har cherrox ikke får bli med ut hvis det er kaldere enn 5 eller 10 minusgrader...

Anonymkode: 333da...02f

Rare barnehager.

Hele familien her har DOC. Funker kjempebra i flere minusgrader. Funker strålende for alle barna i bhg jeg jobber i også. Er de hele, har ullsåler og varme sokker så holde de varmen ned i flere minusgrader. 

Vi bruker dem ikke ned i 10 minus, men er helt flott ned til 5-7.

Anonymkode: 84d49...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Rare barnehager.

Hele familien her har DOC. Funker kjempebra i flere minusgrader. Funker strålende for alle barna i bhg jeg jobber i også. Er de hele, har ullsåler og varme sokker så holde de varmen ned i flere minusgrader. 

Vi bruker dem ikke ned i 10 minus, men er helt flott ned til 5-7.

Anonymkode: 84d49...a22

Ja, de funker til minus 5 eller noe. Det er jo det jeg skrev. At hvis det er veldig kaldt, er de for kalde til å bruke ute. Så på de kaldeste dagene, ble de ungene som ikke hadde vintersko inne.

Anonymkode: 333da...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jenta både dock boots og gore-tex sko fra viking. Bor i Bergen. 

Syntes generelt barnehagen bruker støvler alt for mye. Hun har vanntette overgangssko også, men hvis det er litt vått i gresset er det på med støvler med en gang.. Samtidig har jeg forståelse for at personalet ikke har tid til å løpe rundt og se hvem som har vanntette sko, og hvem som ikke har det. :-) 

Anonymkode: 3e20d...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i Oslo, og JR har de siste to årene ikke brukt annet en Dock Boots gjennom vinteren. Ikke fordi han ikke har hatt annet tilgjengelig, men fordi han ELSKER sine Dock boots, og han har aldri vært kald på beina. Så i år kjøper jeg ikke svinedyre vintersko bare for å se at de ikke blir brukt... 

Anonymkode: ce04f...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...