Gå til innhold

Dock boots som vintersko?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Leste en el annen plass at at person mente at Dock Boots er nok som vintersko til barn hele vinteren. Hva syns dere?

Anonymkode: b5c7a...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har både dockboots og viking vintersko til mine barn. Men her jeg bor (helt sør i landet) er det i praksis bare dockbootsene som blir brukt. Er vi heldige kommer det to dager med snø i løpet av vinteren, men somregel er hele vinteren en eneste lang, våt høst. Jeg vil tro svaret på spørsmålet ditt avhenger av hvor du bor i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, bjørnen*i*det*blå*huset skrev:

Jeg har både dockboots og viking vintersko til mine barn. Men her jeg bor (helt sør i landet) er det i praksis bare dockbootsene som blir brukt. Er vi heldige kommer det to dager med snø i løpet av vinteren, men somregel er hele vinteren en eneste lang, våt høst. Jeg vil tro svaret på spørsmålet ditt avhenger av hvor du bor i landet.

Her blir det mye snø :)

Anonymkode: b5c7a...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei selvfølgelig ikke.

Anonymkode: b0662...f4f

Fordi? Lurt å komme med en forklaring ;)

Anonymkode: b5c7a...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi? Lurt å komme med en forklaring ;)

Anonymkode: b5c7a...d91

Javel.

Her er forklaringen din: docboots holder ikke føttene varme i minusgrader. 

Anonymkode: b0662...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, bjørnen*i*det*blå*huset skrev:

Jeg har både dockboots og viking vintersko til mine barn. Men her jeg bor (helt sør i landet) er det i praksis bare dockbootsene som blir brukt. Er vi heldige kommer det to dager med snø i løpet av vinteren, men somregel er hele vinteren en eneste lang, våt høst. Jeg vil tro svaret på spørsmålet ditt avhenger av hvor du bor i landet.

Vi bor også helt sør, men mine barn velger vanntette vintersko når de kan/får lov, og bruker kun Dock boots de dagene de må (fordi vi elle barnehagen sier at alle skal ha støvler). 

Vintersko er jo lettere og sitter bedre på foten, og holder dem like tørre og varme, så jeg skjønner ikke helt hvorfor noen barn foretrekker Dock boots?

Anonymkode: 36fcd...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi bor også helt sør, men mine barn velger vanntette vintersko når de kan/får lov, og bruker kun Dock boots de dagene de må (fordi vi elle barnehagen sier at alle skal ha støvler). 

Vintersko er jo lettere og sitter bedre på foten, og holder dem like tørre og varme, så jeg skjønner ikke helt hvorfor noen barn foretrekker Dock boots?

Anonymkode: 36fcd...5ae

Sønnen min foretrekker det rett og slett fordi de er lettere å ta på - bare å stikke beina nedi. (Men han får bare lov å bruke dem når det er nødvendig, for ordentlige vintersko er jo bedre for føttene.)

Anonymkode: 4496e...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Javel.

Her er forklaringen din: docboots holder ikke føttene varme i minusgrader. 

Anonymkode: b0662...f4f

Takk :)

Anonymkode: b5c7a...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar :) Jeg skal ikke bruke Docks som vintersko på gutten men var bare nysgjerrig fordi jeg tenkte at det må bli kaldt

Anonymkode: b5c7a...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi kjøpte de til bruk hele vinteren. De tåler minus 15 !

Anonymkode: 7b6bf...451

Skoene, ja, det spørs vel mer om beina inni skoa trives no’ særlig... Fra minus 5 bør barna få ha gode, forede vintersko. 

Anonymkode: 497c1...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi kjøpte de til bruk hele vinteren. De tåler minus 15 !

Anonymkode: 7b6bf...451

😂😂

De fleste sko tåler minus 15. Det vil ikke si at føttene oppi skoene holder seg varme...🙄🙈

Men barn i barnehage, som er ute i flere timer hver dag, bør få sko som holder føttene tørre og varme, og være ergonomisk gode for små føtter!

Anonymkode: 36fcd...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke de er varme nok når det er kaldt. Jobber i barnehage, og de er ikke bra nok for mange timer ute i kulden, da trengs det gode vintersko

Anonymkode: c0876...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Javel.

Her er forklaringen din: docboots holder ikke føttene varme i minusgrader. 

Anonymkode: b0662...f4f

Vi brukte dockboots i 10 minus i fjor vinter. Bena til mini var gode og varme hele tiden. Med ullsåler i altså 😀

Anonymkode: a7f4c...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere likt å bruke støvler hele vinteren? Barn trenger ergometrisk gode sko. Dock boots fungerer utmerket til slaps og regn

Anonymkode: 1ec97...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde dere likt å bruke støvler hele vinteren? Barn trenger ergometrisk gode sko. Dock boots fungerer utmerket til slaps og regn

Anonymkode: 1ec97...a30

Jeg elsker å bruke støvler faktisk. Så hadde di sett fine ut på voksne hadde jeg brukt det hele tiden. Min sønn vil faktisk bruke støvler, så da er det fint at di er varme uansett vær  

Anonymkode: a7f4c...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg elsker å bruke støvler faktisk. Så hadde di sett fine ut på voksne hadde jeg brukt det hele tiden. Min sønn vil faktisk bruke støvler, så da er det fint at di er varme uansett vær  

Anonymkode: a7f4c...6bc

Ikke dermed sagt det er et godt fottøy hver dag for aktive barn som løper og hopper rundt

Anonymkode: 1ec97...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi bor også helt sør, men mine barn velger vanntette vintersko når de kan/får lov, og bruker kun Dock boots de dagene de må (fordi vi elle barnehagen sier at alle skal ha støvler). 

Vintersko er jo lettere og sitter bedre på foten, og holder dem like tørre og varme, så jeg skjønner ikke helt hvorfor noen barn foretrekker Dock boots?

Anonymkode: 36fcd...5ae

Barna foretrekker jo Dockboots fordi de er så enkle å ta på. Grunnen til at vi har vanlige vintersko også er nettopp det ergonomiske. Fordi jeg tenker at føttene har bedre av å gå i andre sko enn Dockboots. Men altså med alt det regnet som igjen lager masse søle og snøslaps så holder ikke vintersko gjennom en hel barnehagedag hvis de er mye ute.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De holder bare på varmen til -5 grader har jeg hørt. De i forrige barnehagen til snuppa ble passe irritert hvis noen unger bare hadde Dock Boots. Så lurt å ha et par gode og varme og vannavstøtende vintersko også. Svindyrt dette vinterhalvåret, men... Varme barn er verdt det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Javel.

Her er forklaringen din: docboots holder ikke føttene varme i minusgrader. 

Anonymkode: b0662...f4f

Det gjør de da virkelig. Ullsåle og ullsokker. Funker utmerket.

Anonymkode: 84d49...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bytter vi ut boootsene med fôret cherrox til regnværsdager og vintersko til tørre dager! 

Anonymkode: eb17a...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør de da virkelig. Ullsåle og ullsokker. Funker utmerket.

Anonymkode: 84d49...a22

Nei, de gjør ikke det. I flere barnehager har jeg hørt at unger som bare har cherrox ikke får bli med ut hvis det er kaldere enn 5 eller 10 minusgrader...

Anonymkode: 333da...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker dockboots som en erstatning til cherrox? Er de like varme? 

 

(Ja. Ungen min har ergonomiske, skikkelige vintersko i tillegg)

Anonymkode: a8e08...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...