Gå til innhold

Vennegruppe - har dere hatt det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Datteren min går i 1.klasse. De begynner med vennegrupper neste uke. Har dere forslag til hvordan jeg kan gjøre det? De kommer kl. 17-19. Skal servere de middag.

Anonymkode: d5bed...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vennegruppe har vi hatt mange ganger. Vi har hentet de på skolen, så kommet hjem og de har startet å leke. Lager enkel middag ( pølser eller pizza) så blir de hentet etter et par timer. Kaffe til foreldre om de ønsker det..spesielt fra 1 klasse.. bli bedre kjent osv. Men ellers har vi ikke gjort noe ut av det. Tiden går veldig fort og de finner på ting selv. Kan være inne eller ute :)

Anonymkode: 7c91e...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vennegruppe har vi hatt mange ganger. Vi har hentet de på skolen, så kommet hjem og de har startet å leke. Lager enkel middag ( pølser eller pizza) så blir de hentet etter et par timer. Kaffe til foreldre om de ønsker det..spesielt fra 1 klasse.. bli bedre kjent osv. Men ellers har vi ikke gjort noe ut av det. Tiden går veldig fort og de finner på ting selv. Kan være inne eller ute :)

Anonymkode: 7c91e...06a

Det er 2 gutter og 2 jenter. Datteren min har bare jenteleker... 

Anonymkode: d5bed...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vert oppfordra til å gjere det enkelt.  Dei leikar litt rundt i huset, og hjå oss pleier dei å lage sin eigen vesle pizza, som dei så et.  I november/desember har vi pynta pepperkakehjerter.  Heime hjå andre har dei feks laga muffinsar, eller andre hobbyprosjekt, og gjerne leika litt ute. Det kjem an på vær og årstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er 2 gutter og 2 jenter. Datteren min har bare jenteleker... 

Anonymkode: d5bed...39b

Datteren din har leker som er nye for ungene. Det er garantert spennende nok.  

Og er det ikke, så får du dra frem et spill. 

Førsteklassingene her i gata elsker å spille spill. 

Anonymkode: 68b3a...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spill, formingsaktiviteter, leker ute, leker inne, frilek. Ikke gjør noe stress av det. Server gjerne helt vanlig kveldsmat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Jeg tenkte lage pannekaker til de, som er klart når de kommer. Så blir det da 1.5 timer som jeg ikke vet hva de skal gjøre.... Skal jeg sette fram tegnesaker, paljetter, lim, saks etc? 

Anonymkode: d5bed...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pannekaker slår nok an! Sjekk gjerne i fht matallergier på forhånd (egg, mel, melk).

Lage noe halloween-pynt? Lage bilder med høstblader? Tre rognebær på ståltråd og forme til sirkel/hjerte som de kan få med hjem?

Anonymkode: 79061...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Pannekaker slår nok an! Sjekk gjerne i fht matallergier på forhånd (egg, mel, melk).

Lage noe halloween-pynt? Lage bilder med høstblader? Tre rognebær på ståltråd og forme til sirkel/hjerte som de kan få med hjem?

Anonymkode: 79061...e85

Takk for tips. Vi er satt opp til gruppe etter Halloween. 

Anonymkode: d5bed...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha vennegruppe nå på torsdag. Fra 16-1830. Foreldrene kommer litt før for kaffe. Det blir pølse i brød. Tenker de får ta seg en tur ut hvis de ønsker. Ellers satser jeg på frilek. Evt noe tegning, spill, perling.

Anonymkode: 3d40c...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er så redd de skal kjede seg.....

Anonymkode: d5bed...39b

Helt ærlig: jeg også. Men hvis de kjeder seg får de kle på seg og gå ut. Mye bedre for (oss voksne..) at de kjeder seg ute enn inne☺️ 

Anonymkode: 3d40c...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...