Gå til innhold

Slitsomme barn.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen unger er ekstremt slitsomme.

Et par venninner har slike unger.

De skal bort til oss voksne hele tiden, vise frem, vise seg frem, prate med oss, fortelle ting osv osv.

Mine unger har ikke noe behov for å stikke seg frem eller behov for anerkjennelse borte eller av andre på denne måten. De er trygge på seg selv og vi har et veldig godt samhold i familien.

Nå begynner det å nærme seg å invitere til nyttår, og verken vi voksne eller barna orker disse parene med de slitsomme ungene. Vi har andre vennepar hvor barna leker sammen, finner på ting, river ikke ned huset eller krever konstant oppmerksomhet. Men, vi utelater de selvsagt ikke... men alle vet at vi andre ville fått en langt hyggeligere aften uten de.

Ser ikke foreldre at deres unger stiller tusen spørsmål, viser seg frem og krever enormt mye ifht andre? De andre barna blir jo mer passive.

Dagens utblåsning.

Anonymkode: 0add5...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, de ser ikke det selv. Har også en slik venninne. Datteren hennes var veldig sutrete og hadde stadig behov for å avbryte for å fortelle noe viktig. I mange år kunne vi rett og slett ikke prate på telefonen, for det ble for tungvint. Selvsagt er barn forskjellige, og de har forskjellige behov for å bemerke seg. Men det er også opp til foreldrene å begrense dem litt. De må jo få lov å fortelle ting og vise fram ting, men ikke hele tiden. Det blir slitsomt.

 

Anonymkode: 76ffe...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet, men innad i familie...😏 Nei, tror ikke de ser det. Jeg har sluttet å dra på besøk på kvelden når barnet er hjemme, for når jeg er forespeilet "jente kveld" med søsteren min så ender det med at ungen får sitte oppe til 22-23 , den får velge film, og skal delta i samtalene (og vi må jo begrense oss...det er ikke alt en 10-åring bør høre 😉). 

Jeg elsker mine egne barn altså, men noen ganger må det være greit at fokus ikke er 250% på de i noen timer 😏

Anonymkode: 7a1c1...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg de ser det! Jeg har en sånn  unge, han kan spørre gull i hodet på en isastein. Prater i ett sett og skal vise meg ALT, SPESIELT om jeg holder på med noe annet( tlf, sitte på do). Blir sprø!!! Har ingen diagnoser og er trygg og vel tilpasset og høflig og skoleflink OG har 10 000 spørsmål og formidlings behov, NÅR DET IKKE PASSER. har blitt bedre med årene, er 13 år nå.

Anonymkode: 2a924...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tro meg de ser det! Jeg har en sånn  unge, han kan spørre gull i hodet på en isastein. Prater i ett sett og skal vise meg ALT, SPESIELT om jeg holder på med noe annet( tlf, sitte på do). Blir sprø!!! Har ingen diagnoser og er trygg og vel tilpasset og høflig og skoleflink OG har 10 000 spørsmål og formidlings behov, NÅR DET IKKE PASSER. har blitt bedre med årene, er 13 år nå.

Anonymkode: 2a924...a38

Hull i hodet på en gråstein mente jeg.

Anonymkode: 2a924...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tro meg de ser det! Jeg har en sånn  unge, han kan spørre gull i hodet på en isastein. Prater i ett sett og skal vise meg ALT, SPESIELT om jeg holder på med noe annet( tlf, sitte på do). Blir sprø!!! Har ingen diagnoser og er trygg og vel tilpasset og høflig og skoleflink OG har 10 000 spørsmål og formidlings behov, NÅR DET IKKE PASSER. har blitt bedre med årene, er 13 år nå.

Anonymkode: 2a924...a38

Klarer du ikke snakke til ungen så den ikke ødelegger kvelden for andre voksne og barn i en nyttårsfest slik hi snakker om?

Anonymkode: 2f730...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klarer du ikke snakke til ungen så den ikke ødelegger kvelden for andre voksne og barn i en nyttårsfest slik hi snakker om?

Anonymkode: 2f730...103

Det kan jo være at hun sier ifra til han når de er sammen med andre, og når hun prater med andre mennesker da.

Anonymkode: 76ffe...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hull i hodet på en gråstein mente jeg.

Anonymkode: 2a924...a38

Syntes den forskrivelsen din var ganske søt, jeg ;) Tenker han får gull i hodet fordi han tenker så mye og får så mange svar på det han lurer på ;)

Kjente til en slik gutt, han var beryktet "vet du hva?"-gutten ble han av mange kalt når hverken han eller foreldrene var i nærheten. "Vet du hva?" brukte han enten han ville fortelle noe eller om han lurte på om du visste noe. Han var også litt usikker på noen måter, og da var det å holde i gang en "vet du hva?"-samtale hans måte å føle han hadde kontakt på. Veldig søt og god gutt, men man kunne bli helt sprø av ham til tider. Han er i dag forsker, til og med en som tjener mye. Ingen som ble overrasket av at han ble forsker ;)

Anonymkode: 84cf4...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fire unger, og to av dem var slike skravlebøtter som snakker på inn- og utpust og aldri går tom for ting å lure på. Jobben min som mamma er jo da å lære de begrense seg mener jeg da.

Selvfølgelig skal de få snakke, og undres, og spørre om alt mellom himmel og jord, lage gnagsår i ørene våre osv, men ikke hele tiden, og ikke når vi har besøk, snakker i telefonen, er opptatt med avisen e.l. 

Man må rett og slett lære de å trekke seg unna litt også. Nei, nå snakker mamma med Tante Turid på telefonen, gå og lek litt nå så kan vi snakke sammen senere. Et barn tåler å bli avvist på den måten altså. Jeg skjønner at du har mye å fortelle i dag lille Per, men nå har vi voksne snakket mye med dere barn en stund så så vil vi voksne snakke med hverandre uten barn litt, nå må du gå og leke med de andre barna.

Selvfølgelig har jeg både sett og hørt at to av mine barn har vært litt mer krevende enn mange andre barn når det kommer til skravling, derfor har jeg satt grenser for dem.

Jeg forstår ikke de foreldrene som ikke forstår at barna deres kan bli fryktelig slitsomme, og da særlig for andre, om det ikke settes grenser for dem.

Anonymkode: dc004...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Klarer du ikke snakke til ungen så den ikke ødelegger kvelden for andre voksne og barn i en nyttårsfest slik hi snakker om?

Anonymkode: 2f730...103

Jo det klarer jeg glatt og han hører etter. I 5 min. men han er en maskråkerøy uten sidestykke. 

Anonymkode: 2a924...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jo det klarer jeg glatt og han hører etter. I 5 min. men han er en maskråkerøy uten sidestykke. 

Anonymkode: 2a924...a38

Da er det nok en fordel å ha barnevakt en del ganger slik at dere sparer andre.

 

Og hi. Dere er ikke nødt til å fortsette å be de om de ødelegger for alle andre hver gang.

Anonymkode: 2f730...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to slike stebarn. Hjemme i hverdagen går det veldig fint, mine barn kan også være både "på" og pratsomme. Men hvis vi møter noen andre, så er iblant stebarna heeeelt oppå noen av de voksne. Henger seg rundt bena, klenger, skal stille spm etc. Jeg blir iblant helt flau, for de stopper ikke så lett heller. De fanger ikke opp når folk høflig eller snilt prøver å få dem vekk. Og samboeren ser det ikke, av en eller annen merkelig grunn. Jeg tror ikke han tenker at barna hans er dritslitsomme for andre. Det virker som han bare ser at de tuller og ler, og ikke at det er ensidig. 

Anonymkode: f4e3b...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattera mi har en venninne som noen ganger er med hjem hit. Søt og kvikk jente men litt krevende. Skulle jo tro at når de har selskap i hverandre her så ble det mindre mas på meg, men nei da!

Denne jenta krever oppmerksomhet i stor grad og jeg kjenner jeg blir sliten av å ha henne her.

Anonymkode: fc180...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en slik en, og jeg elsker at han er trygg i samtale med andre voksne. Ikke alle barn som er det. Misunnelse ute og går her?

Anonymkode: 1f5d2...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en slik en, og jeg elsker at han er trygg i samtale med andre voksne. Ikke alle barn som er det. Misunnelse ute og går her?

Anonymkode: 1f5d2...30b

Ha ha ha.

Det vi andre voksne prøver å fortelle deg(dere) at vi syns slike unger er slitsomme. Vi har ikke lyst å bli avbrutt av de hele tiden. Eller i det hele tatt.

De burde være trygge på å leke med likesinnede.(les. andre barn på samme alder)

Anonymkode: 2f730...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en slik en, og jeg elsker at han er trygg i samtale med andre voksne. Ikke alle barn som er det. Misunnelse ute og går her?

Anonymkode: 1f5d2...30b

Her hadde vi foressten en av disse foreldrene med skylappene på.

Anonymkode: 2f730...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ha ha ha.

Det vi andre voksne prøver å fortelle deg(dere) at vi syns slike unger er slitsomme. Vi har ikke lyst å bli avbrutt av de hele tiden. Eller i det hele tatt.

De burde være trygge på å leke med likesinnede.(les. andre barn på samme alder)

Anonymkode: 2f730...103

De er trygge i å leke med barna også, men liker å utfordres av voksne. Akkurat som han som endte opp som forsker. 

Anonymkode: 1f5d2...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De er trygge i å leke med barna også, men liker å utfordres av voksne. Akkurat som han som endte opp som forsker. 

Anonymkode: 1f5d2...30b

Da bør du betale noen for å snakke med han og spare de rundt dere.

Anonymkode: 2f730...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor betale, når vi bruker de rundt oss gratis? 

Anonymkode: 1f5d2...30b

Fordi dere bruker de opp og da blir både du og ungen din alene.

Det blir nok for de rund dere til slutt også. 

Anonymkode: 2f730...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen unger er ekstremt slitsomme.

Et par venninner har slike unger.

De skal bort til oss voksne hele tiden, vise frem, vise seg frem, prate med oss, fortelle ting osv osv.

Mine unger har ikke noe behov for å stikke seg frem eller behov for anerkjennelse borte eller av andre på denne måten. De er trygge på seg selv og vi har et veldig godt samhold i familien.

Nå begynner det å nærme seg å invitere til nyttår, og verken vi voksne eller barna orker disse parene med de slitsomme ungene. Vi har andre vennepar hvor barna leker sammen, finner på ting, river ikke ned huset eller krever konstant oppmerksomhet. Men, vi utelater de selvsagt ikke... men alle vet at vi andre ville fått en langt hyggeligere aften uten de.

Ser ikke foreldre at deres unger stiller tusen spørsmål, viser seg frem og krever enormt mye ifht andre? De andre barna blir jo mer passive.

Dagens utblåsning.

Anonymkode: 0add5...3dc

Jeg syns slike foreldre som deg er slitsomme å være sammen med. Slike som ikke er rause og ikke eier forståelse. 

Jeg prøver å pushe barnet mitt, men det tar lang tid før han føler seg trygg. Jeg blir stressa fordi mødre himler med øynene. 

Anonymkode: 420a7...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Fordi dere bruker de opp og da blir både du og ungen din alene.

Det blir nok for de rund dere til slutt også. 

Anonymkode: 2f730...103

Ha ha, det var da svært så dramatisk. Nei du, mitt barn er både festlig og intelligent, så de rundt oss er bare veldig glad for at han bruker av sin tid på samtale meg oss voksne. Satt litt på spissen. 

Anonymkode: 1f5d2...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ha ha, det var da svært så dramatisk. Nei du, mitt barn er både festlig og intelligent, så de rundt oss er bare veldig glad for at han bruker av sin tid på samtale meg oss voksne. Satt litt på spissen. 

Anonymkode: 1f5d2...30b

Det tror jeg neppe, men du har en høflig omgangskrets som er flinke til å late som, det skal du ha. Men INGEN voksne liker å prate med barn i et bankende kjør når de har besøk av voksne folk.  Tror du noe annet er du litt kort.

Anonymkode: eaa31...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ha ha, det var da svært så dramatisk. Nei du, mitt barn er både festlig og intelligent, så de rundt oss er bare veldig glad for at han bruker av sin tid på samtale meg oss voksne. Satt litt på spissen. 

Anonymkode: 1f5d2...30b

Du lever godt med skylappene dine :)

De puser nok lettet ut de gangene du lar ungen være hjemme.

 

Anonymkode: 2f730...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du lever godt med skylappene dine :)

De puser nok lettet ut de gangene du lar ungen være hjemme.

 

Anonymkode: 2f730...103

Treffea vi etter hans leggetid, er det naturlig at kun jeg er på besøk. Det er derfor jeg helst inviteres på dagtid helg 

Anonymkode: 1f5d2...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...