Gå til innhold

Juli 2018


Alveola

Anbefalte innlegg

Melder meg inn her jeg også 😀 Termin 7.juli (også midt i ferien Da!!)😅 Var på ultralyd i dag på grunn av blødninger, men heldigvis er alt fint med bebis 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 16.11.2017 den 5.47, Petra-prøvedokke skrev:

Ja her og, hadde skikkelig vondt i går visste ikke hva jeg skulle gjøre. Fikk til slutt gå på do😄håper ikke det blir mye slik. Lest vi må få i oss mye vann og nok fiber og røre på oss det skal lette det😉

Jeg sliter og endel med oppblåsthet. Er 6+2 nå, noen som allerede er begynt å bli endel kvalm ? Skal på tidlig ultralyd i uke 8, da jeg har gått på hormon tabletter i over 1 år! Trodde tilslutt det ikke hjalp å har fått time til prøverør på Haukeland tidlig i januar, men fant ut for 6 dager siden at vi var gravid 😁 føler nesten det ikke har gått helt opp enda !😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Smågodt1 skrev:

Gratulerer til alle dere som er gravide her 😃 Her ventes en liten med menstermin 29.07, så spent 😍

Grstulerer til deg også 😁 skjønner jeg godt ! Veldig spent her også !❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Smågodt1 skrev:

Ja, blir spennende tid fremover☺️ Har du noen fra før RebekkaM eller er det første? 😊

Dette er første 😊har du noen fra før ?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å se så mange gravide her inne😉 jeg har hatt noen blødninger denne uke og tatt nye hcg prøver så er spent på svaret jeg får i morgen. Ellers fortsatt litt oppblåst men fin i form😉gleder meg til tidlig ul  om halvannen uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Petra-prøvedokke skrev:

Kjekt å se så mange gravide her inne😉 jeg har hatt noen blødninger denne uke og tatt nye hcg prøver så er spent på svaret jeg får i morgen. Ellers fortsatt litt oppblåst men fin i form😉gleder meg til tidlig ul  om halvannen uke.

Krysser fingrene for at det er helt uskyldig blødning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei 

jeg har termin 21.7 men skal ha planlagt ks, ihvertfall tre uker før men følger dere gjerne da dere er mer i rett tid enn juni gruppa.. selv om jeg tror det blir juni barn.. hå

 

har tre fra før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hei. Er ny her. er 38 år med ny samboer som ikke har barn fra før av. Så det blir ekstra  spennende for han da. Har 2 barn på 14 og 10 fra før av.( de blir 15 og 11 i januar 2018) Men jeg tror jeg hopper inn her foreløpig likevel. Regnet ut termin på nettet. den ene sa 30/7, og de andre sier 1/8 eller 2/8. så blir spennende å se hva legen evt. sier. Men er ikke mer enn 4+6 uker på vei da. så tidlig ennå... Men gleder meg veldig da:hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg sniker meg inn her. Jeg testet positivt i går, og vil få foreløpig termin 30 juli. Det kom litt brått på kan man si, men det forklarte jo en del av ukontrollerte følelser og trøtte dager i det sistr. Vi har to små fra før, så dette blir vår nr 3💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpefull mamma til 3: Jeg syns og det er vanskelig å regne termin når man vipper mellom to måneder! Jeg hadde helt sikkert eggløsning 5.oktober. Mange terminkalkulatoren sier termin 1.juli, mens legen sier 28.juni 😳 

 

Hva tenker dere andre? Hvordan regner dere egen termin? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååååå så kvalm!!! Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Er på jobb forresten.

Ingen å klage til så da skriver jeg her. :kvalm:

Endret av Ninni84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, håpefull mamma til nr 3? said:

 Hei. Er ny her. er 38 år med ny samboer som ikke har barn fra før av. Så det blir ekstra  spennende for han da. Har 2 barn på 14 og 10 fra før av.( de blir 15 og 11 i januar 2018) Men jeg tror jeg hopper inn her foreløpig likevel. Regnet ut termin på nettet. den ene sa 30/7, og de andre sier 1/8 eller 2/8. så blir spennende å se hva legen evt. sier. Men er ikke mer enn 4+6 uker på vei da. så tidlig ennå... Men gleder meg veldig da:hjerter:

Gratulerer med graviditeten :) Koselig å se noen her inne som er på min egen alder, som skal ha en attpåklatt med ny mann - veldig lik situasjon:tommelopp: gøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ninni84 skrev:

Ååååå så kvalm!!! Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Er på jobb forresten.

Ingen å klage til så da skriver jeg her. :kvalm:

Ish... her kom første oppkast idag morges. Relativt uggen og skal være på kurs til kl.19 🙈 er så kjedelig å ikke kunne fortelle de rundt om hvorfor man er litt redusert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ninni84 skrev:

Ååååå så kvalm!!! Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Er på jobb forresten.

Ingen å klage til så da skriver jeg her. :kvalm:

Bare klag i vei du! Noen må man lufte til 😁 har ingen tips dessverre... sjøsykebånd? Prøvd det?

selv sitter jeg på jobb med hårstrikk i bukseknappen og lurer på hvordan jeg skal skjule det her helt til jul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Cybele skrev:

Håpefull mamma til 3: Jeg syns og det er vanskelig å regne termin når man vipper mellom to måneder! Jeg hadde helt sikkert eggløsning 5.oktober. Mange terminkalkulatoren sier termin 1.juli, mens legen sier 28.juni 😳 

 

Hva tenker dere andre? Hvordan regner dere egen termin? :-)

Har ulik termindato ettersom hvilken app eller kalender jeg bruker. Tror jeg har hatt eggeløsning tidlig i syklusen Og ikke når appen tror, og ikke har jeg 28 dagers standard syklus heller... 

Usikker på hvordan man teller skikkelig, så skal spørre jordmor på torsdag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Evaly skrev:

Ish... her kom første oppkast idag morges. Relativt uggen og skal være på kurs til kl.19 🙈 er så kjedelig å ikke kunne fortelle de rundt om hvorfor man er litt redusert. 

Kastet opp selv ca 30 min etter jeg skrev den meldingen. Følte meg litt bedre etter det. Nå er kl 12 og jeg har klart å få i meg litt lunsj. Mye bedre nå. Gruer meg til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare så sykt trøtt for tiden. I dag har jeg bare lyst til å sove.:sove: Andre som også er trøtte? Har ellers litt smerter i nedre del av magen, men det er jo helt sikkert normalt? 10 år siden sist...så husker ikke alt hvordan det var i starten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hvitveispiken skrev:

Gratulerer med graviditeten :) Koselig å se noen her inne som er på min egen alder, som skal ha en attpåklatt med ny mann - veldig lik situasjon:tommelopp: gøy

Så kjekt å høre at det er andre som er på min alder, var litt redd for at jeg var for "gammel. Men føler meg jo ikke gammel da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, håpefull mamma til nr 3? skrev:

Er bare så sykt trøtt for tiden. I dag har jeg bare lyst til å sove.:sove: Andre som også er trøtte? Har ellers litt smerter i nedre del av magen, men det er jo helt sikkert normalt? 10 år siden sist...så husker ikke alt hvordan det var i starten..

Trøttheten varierer veldig gjennom dagen. Det samme med kvalmen også. Går stort sett å legger meg før klokka 22 da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, håpefull mamma til nr 3? skrev:

Er bare så sykt trøtt for tiden. I dag har jeg bare lyst til å sove.:sove: Andre som også er trøtte? Har ellers litt smerter i nedre del av magen, men det er jo helt sikkert normalt? 10 år siden sist...så husker ikke alt hvordan det var i starten..

Jepp, blir tidlige kvelder på meg om dagen altså. Har ikke noe særlig magevondt (ennå hvertfall) men husker jeg hadde mye magevondt i første svangerskap. Er jo mye som skjer der inne pluss omveltning for mage/tarmsystem (både hormonelt og etterhvert mtp plass). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ninni84 skrev:

Kastet opp selv ca 30 min etter jeg skrev den meldingen. Følte meg litt bedre etter det. Nå er kl 12 og jeg har klart å få i meg litt lunsj. Mye bedre nå. Gruer meg til i morgen.

Det er akkurat som å være fyllesyk, hvertfall for min del. Følte meg ordentlig fjong der jeg satt og spiste pommes fritt fra mc-ern på bussen på vei til kurs idag 🙈 møtte ingen kjente takk og lov 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere bestilt tid til jordmor enda? Velger dere kommunen sin helsetjeneste eller privat? Noen som er over 40 og skal ta fostervannsprøve eller andre prøver? Jeg er usikker men vil prøve få til ul slik at jeg kan ta den første testen i uke 12 som er ufarlig. Skal uansett på tidlig ul neste uke for å se om alt ser ok ut siden dette er prøverør. Mye å tenke på😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...