Gå til innhold

Greit at de ansatte "tafser" på hverandre i barnehagen?👫


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er to ansatte i bhg til min datter som har fått ett forhold. Begge har forhold hjemme. Flere foreldre har nå tatt disse to turtelduene på fersk gjerning i gangen eller andre "gjemmesteder" i bhg hvor barna ikke oppholder seg vanligvis. Den ene gangen hadde de ansatte hendene nedi buksen på hverandre, den andre gangen hadde den ene hendene på brystene under genseren til den andre. Jeg har selv sett de stå å kline og kjærtegne hverandre i ett hjernen bhg . De ansatte har bekreftet av de to har ett forhold og foreldrene ønsker nå ett møte med ledelsen.

 

hva tenker dere, ok?

Anonymkode: f63f9...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At et par jobber i samme barnehage trenger ikke nødvendigvis være noen krise, men da må de jo opptre pofft og holde tafsing og andre kjæresterier til fritiden sin.

Men du sier de har samboer/ektefelle hjemme, også er de åpenlyst utro på jobb? Det høres jo rimelig spesielt ut da...

Anonymkode: 7e583...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de har et forhold med hverandre er da ingen problem, men henda nedi buksa og under genseren til hverandre? Totalt uakseptabelt. På jobb oppfører man seg profesjonelt. 

Anonymkode: 12971...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt uakseptabelt. Og hvis ikke ledelsen skjønner av seg selv at dette ikke er greit uten å avholde et foreldremøte, hadde jeg gått videre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noe for ledelsen å ta opp dette med de ansatte det gjelder, ikke noe for et foreldremøte.

Forhold på jobben - ok. Klining osv i arbeidstiden - ikke ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de tafser i arbeidstid er ikke greit, pm de har et forhold har ingen noe med. Og det er ikke noe som skal tas opp på møte, det holder at en forelder gir beskjed til styrer at det ikke er greit

Anonymkode: c3078...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og hva skal dere foreldre diskutere? Det møtet hadde jeg som forelder aldri dukket opp på. Jeg hadde heller sendt en Mail til styrer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldremøte for dette? Ta det opp med lederen av FAU så tar den det med styrer. Bør da være mer enn nok. Ikke greit at de tafser på jobb.. 

Anonymkode: a1743...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møte? Virkelig?

Jeg hadde hverken diskutert med andre foreldre eller styrer, bare spurt vennlig om de ikke kan ta forspillet sitt et annet sted enn barnehagen. Du skal se det også gjør nytta.

Men klart, det blir kjedelig lite drama på den måten..

Anonymkode: 9acb8...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Evablaum skrev:

....og hva skal dere foreldre diskutere? Det møtet hadde jeg som forelder aldri dukket opp på. Jeg hadde heller sendt en Mail til styrer. 

Glemte du å huke av for anonym i denne tråden :P ? 

Anonymkode: a8c99...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jesus. Det er uakseptabel med seksuell atferd på enhver arbeidsplass. Men, hadde aldri dratt på et slikt møte! Herrefred, så pinlig!! 

 

Anonymkode: 25a56...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de tidligere har fått beskjed om å ikke ha noen seksuell tilnærming av hverandre i arbeidstiden uten at det har skjedd noen endring, da tenker jeg at det er helt greit med et slikt møte. Det er ekstremt uprofesjonelt av de to det gjelder, de viser lite forståelse og respekt for den jobben de skal gjøre og det er da på sin plass å stille spørsmål om de er skikket til den jobben de er ansatt til.

Når noen er så til de grader uprofesjonell i jobben tenker jeg at et slikt møte kanskje er akkurat det de trenger for å våkne og kanskje bli profesjonell.

Jeg forventer at ledelsen har gitt dem skriftlig advarsel om adferden deres?

Anonymkode: ac17e...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når noen er så til de grader uprofesjonell i jobben tenker jeg at et slikt møte kanskje er akkurat det de trenger for å våkne og kanskje bli profesjonell.

Nei vet du hva. Det er faktisk ikke noe som skal tas opp på et møte med foreldre

Anonymkode: c3078...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette annerledes bare fordi de jobber i barnehage? Hva om de var ansatt i en finansbedrift? Hadde dere kalt inn alle ansatte? Helt håpløst dette!

Anonymkode: 8bde8...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis de tidligere har fått beskjed om å ikke ha noen seksuell tilnærming av hverandre i arbeidstiden uten at det har skjedd noen endring, da tenker jeg at det er helt greit med et slikt møte. Det er ekstremt uprofesjonelt av de to det gjelder, de viser lite forståelse og respekt for den jobben de skal gjøre og det er da på sin plass å stille spørsmål om de er skikket til den jobben de er ansatt til.

Når noen er så til de grader uprofesjonell i jobben tenker jeg at et slikt møte kanskje er akkurat det de trenger for å våkne og kanskje bli profesjonell.

Jeg forventer at ledelsen har gitt dem skriftlig advarsel om adferden deres?

Anonymkode: ac17e...81c

Hvordan tenker du at dette møtet skal foregå? At de to turtelduene skal stå foran alle foreldrene og få en skjennepreken av en etter en? 

Gi beskjed til styrer, så er det selvfølgelig leder som skal ta dette med de det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Hvordan tenker du at dette møtet skal foregå? At de to turtelduene skal stå foran alle foreldrene og få en skjennepreken av en etter en? 

Gi beskjed til styrer, så er det selvfølgelig leder som skal ta dette med de det gjelder.

Jeg ser for meg at ledelsen diskuterer generelt hvordan de har tenkt å sikre at ansatte ikke driver med seksuell aktivitet i barnethagen, hvordan de vil sørge for barnas sikkerhet når de har to ansatte som velger å ikke holde oversikt over barna fordi de sniker seg unna sammen osv. Hva står i stillingsinstruksen ang. dette og sikkerheten til barna. Hva står om egnethet og sømmelig adferd og hvordan har barnehagen tenkt å sikre det videre - for det er jo tydelig at disse to turtelduene ikke er profesjonelle, ikke forstå hvilket ansvar de har m.m. Man kan fint ha et slikt møte uten å diskutere disse to direkte, men likevel ansvarliggjøre ledelsen og få frem mer konkrete retningslinjer. Selv om man ikke diskuterer disse to direkte så kan og bør man diskutere de følgene slik adferd får for barna og hva ledelsen gjør for å sikre at ansatte ikke trekker seg unna barna på en slik måte. Dette går på barnas sikkerhet, og det er noe som absolutt bør tas ordentlig opp.

Selv om man ikke diskuterer de to ansatte direkte så vil de selv vite om det, og det i seg selv vil forhåpentligvis gjøre det pinlig nok at de får en vekker og begynner å oppføre seg profesjonelt.

Anonymkode: ac17e...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser for meg at ledelsen diskuterer generelt hvordan de har tenkt å sikre at ansatte ikke driver med seksuell aktivitet i barnethagen, hvordan de vil sørge for barnas sikkerhet når de har to ansatte som velger å ikke holde oversikt over barna fordi de sniker seg unna sammen osv. Hva står i stillingsinstruksen ang. dette og sikkerheten til barna. Hva står om egnethet og sømmelig adferd og hvordan har barnehagen tenkt å sikre det videre - for det er jo tydelig at disse to turtelduene ikke er profesjonelle, ikke forstå hvilket ansvar de har m.m. Man kan fint ha et slikt møte uten å diskutere disse to direkte, men likevel ansvarliggjøre ledelsen og få frem mer konkrete retningslinjer. Selv om man ikke diskuterer disse to direkte så kan og bør man diskutere de følgene slik adferd får for barna og hva ledelsen gjør for å sikre at ansatte ikke trekker seg unna barna på en slik måte. Dette går på barnas sikkerhet, og det er noe som absolutt bør tas ordentlig opp.

Selv om man ikke diskuterer de to ansatte direkte så vil de selv vite om det, og det i seg selv vil forhåpentligvis gjøre det pinlig nok at de får en vekker og begynner å oppføre seg profesjonelt.

Anonymkode: ac17e...81c

Synes du dette hører hjemme på et foreldremøte med alle foreldrene i barnehagen? Dette er en personalsak, og det haretter min mening, ingen ting med foreldrene å gjøre etter at de har gitt beskjed om at de reagerer på adferden til de to ansatte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser for meg at ledelsen diskuterer generelt hvordan de har tenkt å sikre at ansatte ikke driver med seksuell aktivitet i barnethagen, hvordan de vil sørge for barnas sikkerhet når de har to ansatte som velger å ikke holde oversikt over barna fordi de sniker seg unna sammen osv. Hva står i stillingsinstruksen ang. dette og sikkerheten til barna. Hva står om egnethet og sømmelig adferd og hvordan har barnehagen tenkt å sikre det videre - for det er jo tydelig at disse to turtelduene ikke er profesjonelle, ikke forstå hvilket ansvar de har m.m. Man kan fint ha et slikt møte uten å diskutere disse to direkte, men likevel ansvarliggjøre ledelsen og få frem mer konkrete retningslinjer. Selv om man ikke diskuterer disse to direkte så kan og bør man diskutere de følgene slik adferd får for barna og hva ledelsen gjør for å sikre at ansatte ikke trekker seg unna barna på en slik måte. Dette går på barnas sikkerhet, og det er noe som absolutt bør tas ordentlig opp.

Selv om man ikke diskuterer de to ansatte direkte så vil de selv vite om det, og det i seg selv vil forhåpentligvis gjøre det pinlig nok at de får en vekker og begynner å oppføre seg profesjonelt.

Anonymkode: ac17e...81c

Nei nei nei, dette er ikke noe styrer skal diskutere med foreldre. Dette er en personalsak, og skal behandles deretter.

Anonymkode: c3078...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Himmel og hav skrev:

Synes du dette hører hjemme på et foreldremøte med alle foreldrene i barnehagen? Dette er en personalsak, og det haretter min mening, ingen ting med foreldrene å gjøre etter at de har gitt beskjed om at de reagerer på adferden til de to ansatte. 

Personaldelen bør ledelsen ta direkte med de ansatte.

Men dette går også på barnas sikkerhet samt holdninger og profesjonell adferd hos de ansatte, og det er noe som fint kan diskuteres på et møte mellom foreldre og ledelse. Det er jo tydelig at dette har vært et såpass stort problem at flere har reagert på det. Det er de to ansatte selv som har gjort dette til et tema for foreldrene ved å velge å ha seksuell aktivitet på steder hvor foreldrene lett kan observere dem.

Straffeloven sier følgende:

§ 298. Seksuelt krenkende atferd offentlig eller uten samtykke

Med bot eller fengsel inntil 1 år straffes den som i ord eller handling utviser seksuelt krenkende eller annen uanstendig atferd

a) på offentlig sted, eller
B) i nærvær av eller overfor noen som ikke har samtykket i det.

 

Dvs. dette er ikke lenger bare en personalsak, men en straffbar sak. Dette er noe som bør meldes til politiet og bør komme på disses ansattes vandel. Så får politiet vurdere om de vil gå videre med saken ut fra ev. allmennpreventive hensyn.

 

   
   

Anonymkode: ac17e...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Personaldelen bør ledelsen ta direkte med de ansatte.

Men dette går også på barnas sikkerhet samt holdninger og profesjonell adferd hos de ansatte, og det er noe som fint kan diskuteres på et møte mellom foreldre og ledelse. Det er jo tydelig at dette har vært et såpass stort problem at flere har reagert på det. Det er de to ansatte selv som har gjort dette til et tema for foreldrene ved å velge å ha seksuell aktivitet på steder hvor foreldrene lett kan observere dem.

Straffeloven sier følgende:

§ 298. Seksuelt krenkende atferd offentlig eller uten samtykke

Med bot eller fengsel inntil 1 år straffes den som i ord eller handling utviser seksuelt krenkende eller annen uanstendig atferd

a) på offentlig sted, eller
B) i nærvær av eller overfor noen som ikke har samtykket i det.

 

Dvs. dette er ikke lenger bare en personalsak, men en straffbar sak. Dette er noe som bør meldes til politiet og bør komme på disses ansattes vandel. Så får politiet vurdere om de vil gå videre med saken ut fra ev. allmennpreventive hensyn.

 

   
   

Anonymkode: ac17e...81c

Nå fantaserer du noe voldsomt. Du er jo fullstendig på bærtur, straffesak?? Omg, jeg har ikke ord. Det er ingenting i hi sitt innlegg som tilsier at sikkerheten til barna ikke blir ivaretatt

Anonymkode: c3078...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...