Gå til innhold

Alle som har vært på OUL


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenter dere som har vært på OUL. Endret legen termin datoen deres etter OUL undersøkelsen frem eller tilbake mtp menstermin eller termin satt av jordmor/fastlege? Eller ble det ganske likt det du hadde regnet ut?

Jeg skal til OUL den 31.okt så har ikke vært der enda men var nysgjerrig på hva alle andre har opplevd. Hørt at folk har vært helt uenig med OUL terminen og for noen har det t.o.m nesten gått galt! Heldigvis ikke mange!!!

 

Anonymkode: 81857...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ut fra menstermin, ble oul-termin satt 4 dager tidligere. Men allerede da jeg var på 2 tidlige ultralyder har de satt meg 3 dager fram, så mini har hele tiden derfor ligget foran skjemaet i fht utvikling. Jeg synes derfor det er greit at de har satt termindato tidligere enn min egen utregning.

Anonymkode: ba1a5...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble justert to dager, fra 27. til 29. Helt greit, jeg har ikke kontroll på eggløsningen min, og hadde ikke regelmessig mens fordi jeg ble gravid rett etter en utskrapning. 

Anonymkode: 48ba4...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble flyttet to uker tilbake i et svangerskap. Det var ikke så gøy... Men jeg fikk "mast" meg til en ekstra sjekk på sykehuset i uke 38 (som var omtrent ved opprinnelig termin) Barnet kom i uke 40+4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

menstermin 14.3, offisiell termin etter OUL 16.3. Så rimelig likt i af. I flg når jeg hadde el burde termin vært 15.3, så det er rimelig spot on uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Med de tre første barna ble jeg flyttet +/- en uke fram. Begge de to eldste er født langt over UL-termin. 

Denne gangen ble jeg for første gang flyttet tilbake, tre dager. Jeg tror det er riktigere enn den flyttingen som har foregått med de andre tre, gitt når jeg erfaringsmessig faktisk har født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menstermin var nå 5.november, ul termin ble 25.oktober. Babyen kom 12.oktober -fiks ferdig med sine 3,3kg og 50cm :) Så ul termin var nok mer rett en mens termin. 

Anonymkode: c60d3...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...