Gå til innhold

Hvordan tar du vare på tennene dine?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå tenker jeg ikke på kostholdet, menn tannhygienen. 

På kveldene bruker jeg først tanntråd, spesielt mellom jeksler. Så pusser jeg nøye og godt med tannkrem. Etterpå skyller jeg 1 min med fluorvann. Om morgenen etter frokost pusser jeg tenner.

Er hos tannlegen en gang i året.

Anonymkode: df230...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pusser tenner både morgen og kveld. Bruker tanntråd en sjelden gang. Er hos tannlegen en gang i året. Ikke hatt hull etter at jeg ble voksen, men de få fyllingene jeg fikk i ungdommen har fått en overhaling underveis.

Anonymkode: a63b8...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannlege to ganger i året, tanntråd hver dag, tannpuss _minst_ to ganger om dagen, har bleket tennene og vedlikeholder dette regelmessig. Bruker spesialtannkrem kjøpt hos tannlege. Tannkremen skal forebygge tannstein og har en "whitening"-effekt. 

Hatt et lite hull én gang for 15 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusser tennene morgen og kveld. Pusser uansett hvilken form jeg er i. Tanntråd innimellom. 

Aldri hatt hull, er 35 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanntråd og puss, morgen og kveld + jeg bruker alltid tannstikker etter jeg har spist. Fluorvann en sjelden gang. Har ikke hatt nye hull på mange år, men må bytte gamle fyllinger innimellom. Går til tannlegen for kontroll en gang i året.

Anonymkode: 42cd6...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannpuss morgen og kveld, fluorskyll om kvelden. Tanntråd med ujevne mellomrom. Tannlege årlig.

Hatt til sammen fem hull, det siste for ti år siden. 

Anonymkode: 4dfd8...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tannpuss morgen og kveld, samt hvis jeg skal ut på ettermiddagen/kvelden. Bruker myk bust, og passer på å ikke pusse for hardt. Tanntråd på kvelden. Bruker Zendium tannkrem (svanemerket og sls-fri). Tar ikke fluortilskudd utover tannkrem, da jeg ikke har behov for det. 

Anonymkode: 7fd62...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusser tennene morgen og kveld. Bruker omtrent aldri tanntråd eller fluor munnskyll. Var hos tannlegen i 2012 og for en måned siden for å trekke en visdomstann. Aldri hatt hull eller noe

Anonymkode: 945ed...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusser morgen og kveld, samt et par ganger i løpet av dagen. Bruker tanntråd og tannstikkere ca en gang om dagen. 43 år og har aldri hatt hull.

Anonymkode: 9362c...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanntråd hver dag

Mellomromsbørste hver dag

Pusser selvfølgelig hver dag

Skyller med flux for tørr munn hver kveld.

Tannlege en gang i året. 

Spesialist en gang i året

Så hos tannlege to ganger året da. Har en tannkjøttsykdom pluss en annen kronisk sykdom som gir tørre slimhinner (særlig plaget med øyne og munn), derfor litt ekstra oppfølging.

Har hatt noen hull i voksen alder, men pga gode rutiner går det heldigvis flere år mellom hver gang. Jeg får pgs sykdom dekket noe at tannbehandlingen fra helfo

Anonymkode: 9e939...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusser nøye morgen og kveld. Det samme med fluorskyll (nesten hver dag i allefall). Tannlege en gang i året omtrent. Liker ike tanntråd, men bruker en god tannpirker mellom alle tennene ca en gang i uka. Null hull og får alltid skryt av tannlegen 😃 Men som han sier så er det nok mye flaks/gode gener.

Anonymkode: 042fe...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...