Gå til innhold

Uvissheten


lambi92

Anbefalte innlegg

 

Hei!

For to uker siden tester jeg positivt på graviditetstester og jeg skal nå etter planen være 8+2. På fredag kveld hadde jeg og samboer samleie. Det blødde bittelitt slik at det ble rosa på papiret og det så jeg ikke på som noe problem. Jeg begynte derimot å få smerter som mensmurring på natta og smertene kom takvis veldig hyppig hele dagen. Det var som mens smerter pluss stikninger. Jeg begynte å blø mer også. Det har ikke vært noen styrtblødning eller at jeg har blødd gjennom noe. Har vist seg som rosa på bind, men når jeg tørker meg så er det mørkt blod og slim. Det har ikke vært noe særlig klumpete. I går på søndagen var smertene mildere, mer som mens murring når man går og venter på mens. Blodet fortsatte som før. I dag, mandag, er mens murringene knapt kjennbare, men blør likt enda. 

Jeg er kjemperedd for at dette har vært en sa! Det eneste håpet jeg klinger til er at smertene ikke var totalt grusomme og jeg blør mer under mens enn jeg har gjort nå. 
Var hos legen på fredag og fikk henvisning til tidlig ultralyd pga jeg det er en mulighet for at jeg kan være 12 uker på vei også. Ringte til sykehuset nå i dag, men de hadde ikke fått henvisningen og kunne ikke gi meg noen time nå. Dette sykehuset er nærmest som har ultralyd for gravide og ligger to timer unna. Sykehuset som har legevakt ligger 20min unna, men de har ingen tilbud til gravide i det hele tatt. Derfor ventet jeg til å dag med å ringe til sykehuset jeg er henvist til. Det tar minst 4 timer å kjøre til nærmeste klinikk som Volvat osv så det er ikke en mulighet nå desverre! Jeg er så rådvill om hva jeg skal gjøre. Det er så vondt å vite at jeg kanskje har abortert når vi nå begge to gleder oss til å bli foreldre. 
Der eneste håpet jeg har til at dette har gått bra er at kanskje slimhinner og livmor har blødd etter samleie, og at det er livmoren som utvider seg som er grunn til mens lignende smerter og stikninger.
Jeg har heller ingen å prate med da vi ikke har sagt det til noen enda. Ville vente til vi visste ca hvor langt jeg er på vei. 

Uvissheten om jeg fortsatt er gravid eller ikke lenger er værst!
Trenger litt gladhistorier kjenner jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blødde sånn etter hvert samleie fra uke 6, sist graviditet.

Legen sa d var VELDIG vanlig og ba meg slutte og Google! Jeg hadde altså likt som deg hver gang etter samleie, fikk styrtblødning en gang og! Alt var bra med lille.

Kommer d spontant fra intet hadde jeg kanskje blitt litt bekymret, men slimhinnene er så skjøre, og veldig lettblødelige.

Ta det med ro, dette har nok gått helt fint❤️

Anonymkode: 6708a...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg snakket med legen som oppdaterte henvisningen så kanskje jeg får en ultralyd time fortere. Har tatt hcg blodprøve i dag og skal ta ny på torsdag for å se om det øker eller daler. Blir spennende! Krysser fingrene for det beste. Kan ingenting annet enn å vente. Får holde meg opptatt så går dagene fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodprøve på torsdag viste hcg på 48 og torsdag viste den 12. Derfor hadde jeg nok en sa forrige lørdag desverre. Hadde tatt sorgen på forskudd så nå er vi innstilt på å prøve igjen og håpe jeg blir gravid fort igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...