Gå til innhold

Hetrofile med donorbarn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

noen hetrofile par med donorbarn her? 

Søskenforsøk? Samme donor?

har dere kontakt med andre personer i samme situasjon? Finnes det noe foreninger her i Norge?

Hvordan har dere hatt det i etterkant? Noen som ble psykisk syk? Redd, stresset, deprimert? 

Hva tenker dere om fremtiden for barnet og når sannheten kommer frem for befolkningen? 

Anonymkode: 30fef...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hei! 

Jeg og mannen har en donordatter fra riksen 2014. Nå er jeg gravid med søsken, men måtte bruke annen donor. For det første stengte riksen for søskenforsøk, og for det andre garanterer de ikke samme donor uansett. 

Jrg er med i Ønskebarn, foreningen for ufrivillige barnløse. Veldig fint! 

Hadde en tøff periode akkurat når hi fant ut at mannen var steril, siden har det gått fint. Vi har vært åpne om det hele for de rundt oss og det er ikke noe folk tenker på til daglig. 

Tenker ikke mye på hva som skal skje når sannheten kommer jeg, den blir vel en del av henne fra tidlig av. Pappa er jo her, donoren er ikke pappa. Og befolkningen? Hva mener du med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har en fantastisk gutt vi har fått ved hjelp av donor. Nå er jeg gravid ved hjelp av en annen donor. Vi har kun vært åpne ovenfor våre helt nærmeste, men om ikke lenge skal vi begynne å fortelle gutten vår om det og da kommer det ut etterhvert. Det bekymrer meg ikke i det hele tatt, jeg ville bare at gutten skulle begynne å få vite det først. 

Vi har hele veien vært sikre og trygge på valget vi har tatt og jeg er evig takknemlig for at vi har fått denne muligheten :-)

Anonymkode: 18d37...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har tvillinger etter donoreggforsøk i utlandet. Veldig lykkelig over å ha fått dem! Eldstemann er ikke donorbarn, men de er like mye mine barn alle tre 😍. 

Vi kommer til å fortelle dem om hvordan de ble til. Eldste vet om det allerede, tvillingene skjønner ikke så mye enda. 

Ingen depresjoner, vanskelige følelser eller tanker hos oss. Alle de vonde tingene ble lagt bak oss da disse kom (bla a seks triste aborter). 

Anonymkode: e2ed9...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...