Gå til innhold

Noen som har erfaring med dobblere?


minera2011

Anbefalte innlegg

Noen erfaringer på hva som er bra og ikke? 

Må helst være godkjent for trygg bruk. Er 11 uker i morgen og siden jeg har morkaka foran så forventer jeg ikke å kjenne noe bevegelser før det er gått en god stund så greit å høre av og til istedet for å fly til privst ultralyd i ett sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, minera2011 skrev:

Noen erfaringer på hva som er bra og ikke? 

Må helst være godkjent for trygg bruk. Er 11 uker i morgen og siden jeg har morkaka foran så forventer jeg ikke å kjenne noe bevegelser før det er gått en god stund så greit å høre av og til istedet for å fly til privst ultralyd i ett sett.

Jeg brukte angelsound et par ganger i forrige svangerskap, men ikke bruk det for ofte har jeg lest. Hadde ville spurt jordmor/lege ☺ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en fra test deg. Legen sa den var ok å bruke innimellom. Var lik den han brukte. Men var ganske stiv pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, minera2011 skrev:

Jeg kjøpte en fra test deg. Legen sa den var ok å bruke innimellom. Var lik den han brukte. Men var ganske stiv pris. 

Jeg ser det er to forskjellige der, med veldig forskjellige priser.. Hva heter den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt tre forskjellige Jm som har fortalt meg at babyen reagerer på dopler , derfor bruker de det minst mulig -og i allefall ikke før uke 14 Dette forteller meg at det ikke er noe man burde bruke hjemme, og at spesielt den kommersielle typen ikke kan være bra uansett hva produsenten sier. Det er en grun til at Jm ikke har kjøpt sin på Elkjøp liksom 😏

Pluss at dopler hjemme gir bare falsk trygghet. -Feks, hvis du har følt lite liv og sjekker med dopler så vil det at du har hjertefrekvens ikke si noen ting om trivsel. Det er en grunn til at føden ikke bare sjekker med dopler, men tar full CTG. (Dette står også på kjennliv.no)

...det var mitt hjertesukk ang "hjemmedopler" da... :) 

Anonymkode: 89202...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt tre forskjellige Jm som har fortalt meg at babyen reagerer på dopler , derfor bruker de det minst mulig -og i allefall ikke før uke 14 Dette forteller meg at det ikke er noe man burde bruke hjemme, og at spesielt den kommersielle typen ikke kan være bra uansett hva produsenten sier. Det er en grun til at Jm ikke har kjøpt sin på Elkjøp liksom 😏

Pluss at dopler hjemme gir bare falsk trygghet. -Feks, hvis du har følt lite liv og sjekker med dopler så vil det at du har hjertefrekvens ikke si noen ting om trivsel. Det er en grunn til at føden ikke bare sjekker med dopler, men tar full CTG. (Dette står også på kjennliv.no)

...det var mitt hjertesukk ang "hjemmedopler" da... :) 

Anonymkode: 89202...f74

Setter pris på det, er veldig skeptisk, så jeg tror jeg dropper det.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har doppler og er kjempefornøyd med den! Jordmor er uenig ved bruk av doppler fordi de mener det er deres jobb..

Finnes INGEN beviser for at doppler er skadelig og jordmødre bruker det ved vær kontroll

Anonymkode: fc9f6...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jm mi sa det var helt greit å ha dobbler. Men at man bør ikke bruke den hver dag. Og hatt med de 2 andre også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...