Gå til innhold

Torvald eller Thorvald?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvilken skrivemåte ville dere først tenkt på om dere hørte navnet? Vil gjøre det enklest mulig for ham. 

Anonymkode: 513f2...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes Thorvald er råstilig! Og helt ærlig, jeg ville faktisk skrevet det med H automatisk, hvis noen presenterte seg som Thorvald. Jeg tror ikke jeg ville tenkt over at det kunne skrives uten H. Litt som Leah. Gir mer mening å stave med H enn uten. Mer utbredt :-) 

Anonymkode: fe646...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes Thorvald er råstilig! Og helt ærlig, jeg ville faktisk skrevet det med H automatisk, hvis noen presenterte seg som Thorvald. Jeg tror ikke jeg ville tenkt over at det kunne skrives uten H. Litt som Leah. Gir mer mening å stave med H enn uten. Mer utbredt :-) 

Anonymkode: fe646...2bc

Takk for svar. Helt enig med deg :) 

Anonymkode: 513f2...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thorvald, kjempefint navn.😀 Har selv en Theodor synes, det ser rart ut uten H. Jeg liker det fleste navn best med med H, men vet veldig mange synes det er unødvendig med H. 

Anonymkode: 89de8...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg uttaler egentlig navn med h annerledes enn uten. Ergo så blir det rart med h i Thorvald, men det ser greit ut på papiret. 

Er ikke spesielt begeistret for navnet, og synes ikke det passer med brorens navn opphavsmessig. Har også en kompis med navnet (navn nr. 2), og det har alltid blitt tøyset mye med. Når det er sagt så er jo slike navn i vinden nå, så tror ikke det nødvendigvis har noe å si altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2017 den 0.45, Suebird skrev:

Jeg uttaler egentlig navn med h annerledes enn uten. Ergo så blir det rart med h i Thorvald, men det ser greit ut på papiret. 

Er ikke spesielt begeistret for navnet, og synes ikke det passer med brorens navn opphavsmessig. Har også en kompis med navnet (navn nr. 2), og det har alltid blitt tøyset mye med. Når det er sagt så er jo slike navn i vinden nå, så tror ikke det nødvendigvis har noe å si altså.

 

Brorens navn er vel ikke oppgitt her?

Anonymkode: fe646...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 28/10/2017 den 17.29, Anonym bruker skrev:

 

Brorens navn er vel ikke oppgitt her?

Anonymkode: fe646...2bc

Det ser jeg nå - det var en annen en HI som skrev Theodor. My bad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...