Gå til innhold

Er dette for rart?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva syns dere om navnet Saskia? Altså et jentenavn. Vet om flere briter som heter det, men hva syns dere om det på norsk? Jeg syns egentlig det er litt kult, men samboer forbinder navnet med en hvalross, av alle ting! :ler:

Anonymkode: 27df7...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan uttales det?

Altså jeg synes det høres og ser veldig merkelig ut. Spesielt hvis dere er helnorske.

Hun kommer til å stave navnet resten av livet. 

Anonymkode: ec3aa...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det uttales rett frem, men som om det er dobbel s - altså Sasskia. Barnet vil ha både asiatiske, afrikanske og (mest) nordiske gener, med ett utenlandsk etternavn, og ett norskt. 

Er noe overrasket over at dere ikke har hørt navnet før! Men skjønner at det kan oppfattes litt merkelig i det tilfelle.

Trådstarter.

Anonymkode: 27df7...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt det flere ganger, og vet om en som heter det. Jeg tenker med en gang sjuskete, og jeg vet at det er teit for det rimer jo ikke engang, men det er nå det som faller inn i hodet mitt når jeg hører det. Litt uheldig...

Når det er sagt så synes jeg ikke klangen er så fin. Det er hardt. Så nei, ingen fan.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2017 den 16.31, Anonym bruker skrev:

Det uttales rett frem, men som om det er dobbel s - altså Sasskia. Barnet vil ha både asiatiske, afrikanske og (mest) nordiske gener, med ett utenlandsk etternavn, og ett norskt. 

Er noe overrasket over at dere ikke har hørt navnet før! Men skjønner at det kan oppfattes litt merkelig i det tilfelle.

Trådstarter.

Anonymkode: 27df7...013

Nei, ikke litt merkelig. VELDIG merkelig! 

Anonymkode: 4d404...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Ikke hørt det før. Sikkert helt greit. Her jeg bor er det mange russere/østeuropeere. Så først leste jeg det som Sasha.

Anonymkode: 956f6...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Synes det høres samisk ut, og tror ingen i min samiske krets hadde rynket på nesen av dette. Ikke jeg heller for den del. Ville ikke valgt det selv, men tenkte bare «åja, okei» av det :) 

Anonymkode: 40d81...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...