Gå til innhold

Statsbudsjettet er du fornøyd?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er du fornøyd? 

Jeg er ikke fornøyd.

men jeg har lov å være missfornøyd  for jeg stemte rødt ved de to siste valgene , 

Anonymkode: ffcbe...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får ca 300 kr i skattelette om man har normal inntekt. Må ut med ca 2000 kr mer i barnehagebetaling for mine to barn. Kjempefornøyd..

Anonymkode: 64997...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kjeeeempe fornøyd" forbaskede dritt regjering. Og alle dere idioter som stemte blått! Dere kan bare drite i å klage, deres egen skyld! 

Anonymkode: 9c6c0...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Kjeeeempe fornøyd" forbaskede dritt regjering. Og alle dere idioter som stemte blått! Dere kan bare drite i å klage, deres egen skyld! 

Anonymkode: 9c6c0...df1

Såååå enig! 

Anonymkode: ffcbe...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok Din Sides skattekalkulator. Mannen min tjener over dobbelt så mye som meg (brutto). Han får drøye 1000 kr i skattelette, jeg får 1000 kr i økte skatter. For oss går det altså opp i opp, men logikken er helt fjern. 

Anonymkode: 72bc4...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Syns det er idiotisk det regjeringen holder på med. 

Øker avgiftene på elbiler. Kjempefint å straffe de som prøver å være miljøvennlige.

Øker barnehageprisen. 

Gjør det dyrere for turistnæringen. Supersmart når turisme kanskje er det neste Norge skal leve av etter oljen. 

Nei. Ikke bra. Nå stemte jeg heller ikke på dem, så jeg har lov til å klage.

 

Anonymkode: 83fb1...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd med at kontantstøtten består. Stemmer ikke blått igjen, da jeg ikke kommer til ha små barn igjen. 

Anonymkode: 5283d...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøss. Er det bare lommeboka som teller???

Anonymkode: 84ff6...779

Det er snakk om over 80 000kr, klart det påvirker hva jeg stemmer. 

Anonymkode: 5283d...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Økt bhg betaling, kyss meg i ræva!  Stemte ikke på de sittende, så jeg har klagerett! 

Anonymkode: 08dab...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekk opp hånda den som er overrasket....! Ingenting er overraskende men allikevel blir man jo skuffa. Politikk og regjeringen "for folk flest" (my ass!) - bortsett fra småbarnsfamilier, familier med alvorlige syke barn, uføre etc. Nå som pengesekken må strammes inn mer synes prioriteringene bedre og verre skal det bli er jeg redd... 

Anonymkode: 87002...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om 110 kr i mnd som barnehageutgiftene øker med, og man får skattelette på 28%.

For de som er lavtlønnede så får de fortsatt gratis kjernetid til alle 3,4 og 5 åringer.

De fleste går opp i lønn hvert år så det er jo naturlig at ting blir dyrere... 

Anonymkode: 1c40a...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er snakk om 110 kr i mnd som barnehageutgiftene øker med, og man får skattelette på 28%.

For de som er lavtlønnede så får de fortsatt gratis kjernetid til alle 3,4 og 5 åringer.

De fleste går opp i lønn hvert år så det er jo naturlig at ting blir dyrere... 

Anonymkode: 1c40a...732

Lærer går jo f.eks ned i reallønn hvert år. Hvem i helheimen får 28% skattelette? 

Anonymkode: 08dab...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er snakk om 110 kr i mnd som barnehageutgiftene øker med, og man får skattelette på 28%.

For de som er lavtlønnede så får de fortsatt gratis kjernetid til alle 3,4 og 5 åringer.

De fleste går opp i lønn hvert år så det er jo naturlig at ting blir dyrere... 

Anonymkode: 1c40a...732

Ingen får en skattelette på 28 %, det skulle tatt seg ut! 

Anonymkode: 6dea0...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen får en skattelette på 28 %, det skulle tatt seg ut! 

Anonymkode: 6dea0...7c7

Beklager jeg som roter😅mente fradrag for barnehageutgifter. 

Anonymkode: 1c40a...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Lærer går jo f.eks ned i reallønn hvert år. Hvem i helheimen får 28% skattelette? 

Anonymkode: 08dab...f6a

Mente fradrag pr barn på 25000, 15000 osv ikke skattelette😅(Bare jeg som roter) Poenget var at jeg ikke synes 110kr var mye, glad vi har makspriser og fradrag her i Norge😊  Synd å høre at lærere går ned i lønn.

Jeg synes også at det er veldig positivt at høyre har innført gratis kjernetid for de lavtlønnede.

Anonymkode: 1c40a...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd med mye; som satsing på vei, forsvar og helse. Ikke fornøyd med økning av lisens, kontantstøtten og ikke økt barnetrygd. Stemte FrP, og vet de sitter i en mindretallsregjering.

Anonymkode: 71975...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galskapen fortsetter. Akkurat som forventet, siden det fremdeles er så mange som ikke har forstått alvoret. Altfor mange har store skylapper og ser ikke hvordan denne blåblå politikken skakkjører landet og landets økonomi. Blå politikk har alltid, og kommer alltid, til å gi til de som allerede har nok og ta fra dem som har minst. 

Anonymkode: f321e...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er virkelig ikke fornøyd. Jeg har en kronisk sykdom, som gjør med arbeidsufør, denne sykdommen er det mange i Norge som har. Men kompetansen og behandlingen av denne sykdommen er elendig her. Og de trenger desperat mer midler, for å øke kompetansen og behandlingen. Men nei, de skal ikke få en krone med denne regjeringen. Da må jeg fortsette på AAP. Jeg har høyere utdannelse, elsket jobben min, og var dyktig i jobben min.

Anonymkode: 4ea97...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som familie er budsjettet topp. Begge vil få skattelette.

Jeg stemmer ikke være ut fra egen økonomi. Dette statsbudsjettet tar i likhet med de andre blåblå budsjettene fra svake grupper og gir skattelette til de som har mest. Derfor er jeg ikke fornøyd.

Anonymkode: bc3da...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...