Gå til innhold

Dilemma...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en herlig( men krevende hund ) på 1 år. På for. 

Elsker den hunden, men... mitt midterste barn skulle ønske vi ikke hadde hund. Han er ikke så glad i dyr og ser på det som et HELVETE å ha den bikkja her. Når hunden er hos oppdretter er han overlykkelig 😑 syns det der er så vanskelig 

Anonymkode: 8b019...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hele familien  bør være enig før dere anskaffer hund.

Anonymkode: c9270...63e

Det var vi og han gledet seg. Men han virkelig angrer. Sagt det lenge allerede. Han er flink til å bare ignorere hunden osv, men er jo litt sørgelig når han blir GLAD når bikkja er borte

Anonymkode: 8b019...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener de to andre barna da? 

Av og til må man jo gi og ta litt i en familie, jeg håper du ikke pålegger mellomste masse oppgaver rundt denne hunden? 

Om resten av familien vil ha hund må kanskje mellomste bare innfinne seg med at dere har hund, men da han det ikke bli hans oppgave å lufte den osv 

Anonymkode: 2e0a9...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener de to andre barna da? 

Av og til må man jo gi og ta litt i en familie, jeg håper du ikke pålegger mellomste masse oppgaver rundt denne hunden? 

Om resten av familien vil ha hund må kanskje mellomste bare innfinne seg med at dere har hund, men da han det ikke bli hans oppgave å lufte den osv 

Anonymkode: 2e0a9...ff5

Han har ingen oppgaver i det hele tatt rundt den bikkja. Han rett og slett får ignorere den så godt det lar seg gjøre. Minste barnet er ikke gammel nok til å mene noe . Mannen mener den er ekstremt masete ( Eh ja de fleste hunder i pubertet er det). Han er likegyldig og har liksom ikke brydd seg sånn sett. Jeg og eldste barnet er  de som virkelig jobber m hunden og gjør alt. Men  syns det er sårt at mellomste nærmest jubler når hunden er borte 

Anonymkode: 8b019...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor liker ikke mellomstemann hunden, hva er det hunden gjør som irriterer barnet? hvor gammel er barnet?

Anonymkode: b300d...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor liker ikke mellomstemann hunden, hva er det hunden gjør som irriterer barnet? hvor gammel er barnet?

Anonymkode: b300d...a10

Barnet er 7. Det virker som alt (!) hunden gjør irriterer han. Hunden slikker , han hater, hunden kommer løpende mot han av glede og iver, han fjerner bikkja eller ber meg gjøre det. Hunden stjeler leker osv ( jeg forter meg å redde lekene), da er det enda verre klaging. Ja, totalt sett så er det nærmest alt 😑

Anonymkode: 8b019...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår barnet godt. Så leit at foreldrene hans ikke bryr seg og fjerner kjøteren. Skal dere ødelegge hele oppveksten hans? 

Anonymkode: e4168...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Forstår barnet godt. Så leit at foreldrene hans ikke bryr seg og fjerner kjøteren. Skal dere ødelegge hele oppveksten hans? 

Anonymkode: e4168...398

Herregud for en usaklig kommentar ? At du har noe i mot dyr/ folk med dyr får da være din sak.  

Ingenting blir ødelagt, bare så du vet

Anonymkode: 8b019...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnet er 7. Det virker som alt (!) hunden gjør irriterer han. Hunden slikker , han hater, hunden kommer løpende mot han av glede og iver, han fjerner bikkja eller ber meg gjøre det. Hunden stjeler leker osv ( jeg forter meg å redde lekene), da er det enda verre klaging. Ja, totalt sett så er det nærmest alt 😑

Anonymkode: 8b019...34f

Høres ut som om han har låst seg helt fast. Hva gjør dere med det? Har han fått beskjed om at hunden er en del av familien og skal behandles skikkelig? Han må ikke elske hunden, men han må tolerere at den er der

Anonymkode: b300d...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres ut som om han har låst seg helt fast. Hva gjør dere med det? Har han fått beskjed om at hunden er en del av familien og skal behandles skikkelig? Han må ikke elske hunden, men han må tolerere at den er der

Anonymkode: b300d...a10

Snakker masse om at han ikke trenger å ha noe forhold til den og han kan bare overse , men samtidig forstå at den har kommet for å bli. Han er veldig snill og viser respekt. Det er jo bra, men ( uten å vise han d) syns jeg det er litt sårt at han jubler når bikkja ikke er der 

Anonymkode: 8b019...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan han være litt sjalu på hunden? Noen barn blir det, da de krever veldig mye oppmerksomhet. Hvis dere i tillegg har et lite barn, som også krever oppmerksomhet, kan det jo være han opplever å falle mellom barken og veden. Selv om dette ikke er tilfellet. Bare en tanke ☺️

Anonymkode: 367a7...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan han være litt sjalu på hunden? Noen barn blir det, da de krever veldig mye oppmerksomhet. Hvis dere i tillegg har et lite barn, som også krever oppmerksomhet, kan det jo være han opplever å falle mellom barken og veden. Selv om dette ikke er tilfellet. Bare en tanke ☺️

Anonymkode: 367a7...5cf

Enig i dette. Det høres ut som han kan være sjalu. 

Anonymkode: 7a14a...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er rart at når det er en familie på 5 hvor bare 2 stk liker hunden og de andre 3 enten ikke bryr seg, en  synes hunden er irriterende og masete og den tredje hater hunden, at mibdretallet trumfer gjennom bikkja

Anonymkode: c88a5...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Snakker masse om at han ikke trenger å ha noe forhold til den og han kan bare overse , men samtidig forstå at den har kommet for å bli. Han er veldig snill og viser respekt. Det er jo bra, men ( uten å vise han d) syns jeg det er litt sårt at han jubler når bikkja ikke er der 

Anonymkode: 8b019...34f

Skjerp deg.  Ikke alle elsker dyr. Jeg liker mange dyr, men akkurat bikkjer er vel noe av det verste jeg kunne tenke meg.  Synes de er ekle, lukter dritt og ikke finnes koselige. 

Synes faktisk du må tåle at han ikke vil ha noe med hunden å gjøre, og når du velger at familien skal ha hund er det er din oppgave å sørge for at den ikke plager de som ikke liker den.

 

Personlig hadde jeg kvittet meg med bikkja.

Anonymkode: c85e3...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Herregud for en usaklig kommentar ? At du har noe i mot dyr/ folk med dyr får da være din sak.  

Ingenting blir ødelagt, bare så du vet

Anonymkode: 8b019...34f

Bare hunder og mennesker som prakker de på andre. Dritt over alt ute for de fleste ikke gidder plukke opp etter egne hunder de har valgt å få, sikkel, hår og lukter ekkelt.

Velger du virkelig hunden forran eget barn? Når det bare er to av fem i familien som ønsker den bør dere kvitte dere med den.

Anonymkode: e4168...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, altså... Synes barn kan lære seg at de må tilpasse seg litt. Barnet ville ha dyr, så da ble det hund. Man kan vel ikke lære barna til at alt som er ubehagelig, bare kan fjernes?

Anonymkode: 367a7...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som en over her, at han kanskje er sjalu på hunden, men ikke kan sette ord på det?

Han er jo den mellomste, ikke den eldste som kan og greier mest, ikke den yngste som trenger mer oppmerksomhet fra dere foreldre. Noen mellomste barn føler de forsvinner litt mellom eldre og yngre søsken. Og så kommer hunden som han ser krever mye av din og eldstes oppmerksomhet også. Jeg tror han føler hunden som en konkurrent, men at han ikke nødvendigvis er bevisst på det, han bare bestemmer seg for å "hate" hunden, for han tror at hvis bare hunden forsvinner så forsvinner også hans "problem".

Anonymkode: db835...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ungen hadde jeg ikke brydd meg om gitt. Grenser for hva en unge kan bestemme! Men, det han skulle få bestemme var å ha rommet sitt for seg selv og lukke døra så bikkja ikke kom inn. Han skulle også få lære et par triks for hvordan han kan unngå for mye uønsket nærkontakt med hunden. Utover det måtte han nesten tilpasset seg litt gitt 

Anonymkode: 600d4...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12. oktober 2017 den 16.49, Anonym bruker skrev:

Hele familien  bør være enig før dere anskaffer hund.

Anonymkode: c9270...63e

Dette.

Anonymkode: cefe9...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12. oktober 2017 den 20.26, Anonym bruker skrev:

Den ungen hadde jeg ikke brydd meg om gitt. Grenser for hva en unge kan bestemme! Men, det han skulle få bestemme var å ha rommet sitt for seg selv og lukke døra så bikkja ikke kom inn. Han skulle også få lære et par triks for hvordan han kan unngå for mye uønsket nærkontakt med hunden. Utover det måtte han nesten tilpasset seg litt gitt 

Anonymkode: 600d4...1b6

Hva med å bare beholde hunden, og sette ungen på fór hos noen andre? Må vel være greit. Mors ønsker er jo viktigst.

Anonymkode: cefe9...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...