Gå til innhold

Hva synes dere om lekkasjene fra det nye statsbudsjettet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For meg ser det ut som at de har lagt inn en haug med idiotforslag de lett kan gi som seiere til KrF og Venstre ved å stryke dem. Dette er et blåblått anti-KrF og anti-Venstrebudsjett sånn at ved å gi masse falske seire (KrF vil sikkert atter en gang redde skatteklasse to, Venstre redder Tesla etc) til småpartiene sitter vi igjen med ... blåblått kjiperi.

Anonymkode: a30a4...c6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner jeg blir sur på hele greie. Hvorfor i h#%%€ stemmer folk på blått? Det er jo kun de med penger i utgangspunktet så tjener på det. Å resten av oss skal klare oss på knapper og glansbilder. Kan ikke de som faktisk sitter der med penger lagt opp etter ørene bidra litt også? Vi klarer oss helt greit, men det er slitsomt å alltid måtte være så forbaska fornuftige på hver eneste krone vi bruker. Alle kan faktsik ikke sitte med millionlønninger, noen må jobbe på "gulvet" også. 

Anonymkode: e1903...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittregjering og idioter som stemmer på de! Ja, la oss ta fra de fattige og gi mer til de rike! Helt logisk!

Anonymkode: 425cc...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Evablaum skrev:

Hvis nordmenn strever på arbeidsmarkedet, tenker du ikke at innvandrere strever enda mer?

Nei, blåblå bruker denne argumentasjonen kun for å ta fra de fattige og gi til de rike- samtidig som de skylder på innvandrer for at det måtte bli slik. 

Hvem er det som betaler mest skatt? De rike eller de fattige? Nå prater vi i kroner altså. Typisk rødgrønn argumentasjon med å ta fra de fattige og gi til de rike. De med inntekt over 1 mill betaler 70% av skatteinntektene. Får å få skattelette må man også betale skatt. 

Hvis man velger å gå hjemme så syns ikke jeg den som jobber skal betale mindre skatt. De sier det er pga barn osv. Hvis de som velger å gå hjemme er syke el så mottar de mest sannsynlig en ytelse som gjør at de ikke blir forsørget av en ektefelle. En som er singel kan ikke bare bestemme seg for å jobbe redusert og så få et lavere skattetrykk. Bestemmer en familie seg for at en skal gå uten inntekt må den familien bære den kostnaden. 

Anonymkode: 59bbd...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem er det som betaler mest skatt? De rike eller de fattige? Nå prater vi i kroner altså. Typisk rødgrønn argumentasjon med å ta fra de fattige og gi til de rike. De med inntekt over 1 mill betaler 70% av skatteinntektene. Får å få skattelette må man også betale skatt. 

Hvis man velger å gå hjemme så syns ikke jeg den som jobber skal betale mindre skatt. De sier det er pga barn osv. Hvis de som velger å gå hjemme er syke el så mottar de mest sannsynlig en ytelse som gjør at de ikke blir forsørget av en ektefelle. En som er singel kan ikke bare bestemme seg for å jobbe redusert og så få et lavere skattetrykk. Bestemmer en familie seg for at en skal gå uten inntekt må den familien bære den kostnaden. 

Anonymkode: 59bbd...a2a

Okey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ser ikke ut som vi blir noen vinnere, i alle fall. Med fire barn i barnehage, relativt stort huslån og pendling inn til Oslo (økte bomavgifter. Avhengig av bil på grunn av levering og henting av barn. Kan ikke stole på togene der vi bor). 

Anonymkode: 32bc3...d59

Økte bomavgifter i Oslo kan du takke byrådet i Oslo for aller helst mdg. Det har ingenting med regjeringen å gjøre sånn sett.

Anonymkode: 59bbd...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Målet med å fjerne skatteklasse 2 er jo ikke å øke barnefattigdommen, det er for å stimulere folk til å ta seg arbeid - altså det motsatte.

Anonymkode: 855e1...733

Hjelper jo ikke det når arbeidsgivere tilnærmet utelukker ansetter folk som har fagbrev eller høyere utdanning! Du kan ikke gå inn på en arbeidsplass og si: "Ansett meg". Det er der problemet ligger, arbeidsgivere skulle blitt pålagt å ansette ufaglærte og heller fått en liten støtte fra staten til opplæring (nei, ikke lærlinger)

Anonymkode: 13bd4...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Økte bomavgifter i Oslo kan du takke byrådet i Oslo for aller helst mdg. Det har ingenting med regjeringen å gjøre sånn sett.

Anonymkode: 59bbd...a2a

Jeg er fullstendig klar over det, men kombinasjonen med dette forslaget til nytt statsbudsjett kommer vi til å merke. 

Anonymkode: 32bc3...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hjelper jo ikke det når arbeidsgivere tilnærmet utelukker ansetter folk som har fagbrev eller høyere utdanning! Du kan ikke gå inn på en arbeidsplass og si: "Ansett meg". Det er der problemet ligger, arbeidsgivere skulle blitt pålagt å ansette ufaglærte og heller fått en liten støtte fra staten til opplæring (nei, ikke lærlinger)

Anonymkode: 13bd4...1e5

Det er ikke arbeidsgivere sitt ansvar å utdanne folk, noe må man faktisk kreve av hver enkelt. Alle har et ansvar for sitt eget liv, og får man ikke jobb må man faktisk gjøre en innsats selv slik at man blir kvalifisert.

Anonymkode: 62f1e...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hjelper jo ikke det når arbeidsgivere tilnærmet utelukker ansetter folk som har fagbrev eller høyere utdanning! Du kan ikke gå inn på en arbeidsplass og si: "Ansett meg". Det er der problemet ligger, arbeidsgivere skulle blitt pålagt å ansette ufaglærte og heller fått en liten støtte fra staten til opplæring (nei, ikke lærlinger)

Anonymkode: 13bd4...1e5

Hvorfor skal arbeidsgivere ansette folk det ikke er behov for? Ville du valgt en ufaglært fremfor en faglært for oppgaver som krever fagkunnskap?

Verden er i endring. Hvis man vil leve godt må man gjøre en innsats for det selv, ikke forvente skattelette og andre subsidier fra andre som står på. De aller, aller fleste klarer å skaffe seg et fagbrev eller en utdanning, og klarer man ikke det er det pga en diagnose som man igjen får økonomisk støtte for. 

Barna våre kommer til å kjenne på dette enda mer enn vår generasjon. "Følg drømmen, ta sjansen og bli hva du har lyst til, ikke hva som er fornuftig"-tiden er forbi.

Anonymkode: 855e1...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...