Gå til innhold

Hva synes dere om lekkasjene fra det nye statsbudsjettet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For meg virker som (ut fra det lille som har kommet ut) det blir mye ut og lite inn. Får vente og se hvordan det endelige budsjettet ser ut, men kan denne tendensen fortsette?

Anonymkode: 32bc3...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For meg virker som (ut fra det lille som har kommet ut) det blir mye ut og lite inn. Får vente og se hvordan det endelige budsjettet ser ut, men kan denne tendensen fortsette?

Anonymkode: 32bc3...d59

Det er jo ikke snakk om lekkasjer lengre. Budsjettet ble lagt frem klokken 10.00

Jeg har ikke rukket å sete meg helt inn i det enda :)

Anonymkode: 8a2f4...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er BRA at tyngre el-biler får høyere avgift og at de skal differensiere avgift på ladbare hybrider etter rekkevidde. 

Mercedes GLC feks har tre mil rekkevidde på sin, og et latterlig høyt forbruk på drivstoff. Den er ikke videre miljøvennlig. 

Anonymkode: a7247...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke snakk om lekkasjer lengre. Budsjettet ble lagt frem klokken 10.00

Jeg har ikke rukket å sete meg helt inn i det enda :)

Anonymkode: 8a2f4...a88

Du har helt rett. Jeg hadde bare rukket å lese lekkasjene :) 

Anonymkode: 32bc3...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er tåpelig med skatteletter som gjør at staten får inn 800millioner mindre, og som gjør at hver av oss med vanlig inntekt sparer i snitt 300kr.  

Svært få merker de 300kronene. 800 millioner kan brukes til MYE. 

Anonymkode: dffdc...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er tåpelig med skatteletter som gjør at staten får inn 800millioner mindre, og som gjør at hver av oss med vanlig inntekt sparer i snitt 300kr.  

Svært få merker de 300kronene. 800 millioner kan brukes til MYE. 

Anonymkode: dffdc...442

300,- kr? Hvis du ikke pendler, har barn i barnehage, sykdom etc, så kanskje...

Anonymkode: 1f2e8...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er tåpelig med skatteletter som gjør at staten får inn 800millioner mindre, og som gjør at hver av oss med vanlig inntekt sparer i snitt 300kr.  

Svært få merker de 300kronene. 800 millioner kan brukes til MYE. 

Anonymkode: dffdc...442

Enig. De 300 kr kan jeg klare meg uten og heller gi til bedre formål. 

Anonymkode: 32bc3...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut som vi blir noen vinnere, i alle fall. Med fire barn i barnehage, relativt stort huslån og pendling inn til Oslo (økte bomavgifter. Avhengig av bil på grunn av levering og henting av barn. Kan ikke stole på togene der vi bor). 

Anonymkode: 32bc3...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Må le litt av Tesla kravet😎

Anonymkode: 5f4f7...ec4

Hva slags krav er det?

Anonymkode: c1c79...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har fjernet alt av støtte til dyrevernsorganisasjoner og ØKT støtten til pelsdyrsoppdrett. Jadda, bra jobbet... 

Anonymkode: 503f3...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ser ikke ut som vi blir noen vinnere, i alle fall. Med fire barn i barnehage, relativt stort huslån og pendling inn til Oslo (økte bomavgifter. Avhengig av bil på grunn av levering og henting av barn. Kan ikke stole på togene der vi bor). 

Anonymkode: 32bc3...d59

Hvor bor dere der togene er så lite til å stole på at det forsvarer bilpendling inn til Oslo egentlig...?

Anonymkode: 855e1...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor bor dere der togene er så lite til å stole på at det forsvarer bilpendling inn til Oslo egentlig...?

Anonymkode: 855e1...733

Kanskje som oss: Skikkelig uheldig at ingen av barna fikk plass i samme barnehage. Da går ikke logistikken opp med levering og henting om man skal ta buss / tog

Anonymkode: f489a...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Trasig at de ønsker å øke barnefattigdommen med å ta bort skatteklasse 2 mm

Anonymkode: f489a...088

Målet med å fjerne skatteklasse 2 er jo ikke å øke barnefattigdommen, det er for å stimulere folk til å ta seg arbeid - altså det motsatte.

Anonymkode: 855e1...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje som oss: Skikkelig uheldig at ingen av barna fikk plass i samme barnehage. Da går ikke logistikken opp med levering og henting om man skal ta buss / tog

Anonymkode: f489a...088

Jeg har også barn på ulike plasser, men jeg kjører bil og leverer før jeg parkerer på stasjonen og tar toget inn. Går ikke det hos dere?

Anonymkode: 855e1...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Målet med å fjerne skatteklasse 2 er jo ikke å øke barnefattigdommen, det er for å stimulere folk til å ta seg arbeid - altså det motsatte.

Anonymkode: 855e1...733

Det er for å stimulere til integrering, men flere av disse såkalte integreringstiltakene går også utover etnisk norske familier som ikke trenger integrering, men som strever på arbeidsmarkedet. Barna til disse menneskene får det trangere pga. integreringstiltak. Det henger ikke på greip

Anonymkode: f489a...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også barn på ulike plasser, men jeg kjører bil og leverer før jeg parkerer på stasjonen og tar toget inn. Går ikke det hos dere?

Anonymkode: 855e1...733

Ikke når den ene barnehagen ligger langt fra togstasjonen. Da må vi levere der og så kjøre tilbake.Rekker ikke jobb da.

Det er ikke alltid like lett å få det til å gå opp når barnehagene ligger i ulik retning. Blir lettere når noen, og alle, begynner på skolen

Anonymkode: f489a...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har fjernet alt av støtte til dyrevernsorganisasjoner og ØKT støtten til pelsdyrsoppdrett. Jadda, bra jobbet... 

Anonymkode: 503f3...689

Hva, har de?.

Anonymkode: c1c79...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke når den ene barnehagen ligger langt fra togstasjonen. Da må vi levere der og så kjøre tilbake.Rekker ikke jobb da.

Det er ikke alltid like lett å få det til å gå opp når barnehagene ligger i ulik retning. Blir lettere når noen, og alle, begynner på skolen

Anonymkode: f489a...088

Nei da skjønner jeg at det blir vrient.

 

Anonymkode: 855e1...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er for å stimulere til integrering, men flere av disse såkalte integreringstiltakene går også utover etnisk norske familier som ikke trenger integrering, men som strever på arbeidsmarkedet. Barna til disse menneskene får det trangere pga. integreringstiltak. Det henger ikke på greip

Anonymkode: f489a...088

Folk som steder på arbeidsmarkedet finnes det massevis av andre tiltak for. 

Anonymkode: 855e1...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Folk som steder på arbeidsmarkedet finnes det massevis av andre tiltak for. 

Anonymkode: 855e1...733

Som?

Anonymkode: c1c79...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er for å stimulere til integrering, men flere av disse såkalte integreringstiltakene går også utover etnisk norske familier som ikke trenger integrering, men som strever på arbeidsmarkedet. Barna til disse menneskene får det trangere pga. integreringstiltak. Det henger ikke på greip

Anonymkode: f489a...088

Hvis nordmenn strever på arbeidsmarkedet, tenker du ikke at innvandrere strever enda mer?

Nei, blåblå bruker denne argumentasjonen kun for å ta fra de fattige og gi til de rike- samtidig som de skylder på innvandrer for at det måtte bli slik. 

Endret av Evablaum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor bor dere der togene er så lite til å stole på at det forsvarer bilpendling inn til Oslo egentlig...?

Anonymkode: 855e1...733

Langs Østfoldbanen. Vi jobber begge i Oslo, og har ingen som kan steppe inn de dagene toget er forsinket eller innstilt. 

Anonymkode: 32bc3...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...