Gå til innhold

IKM uke 45


Ninni84

Anbefalte innlegg

Har noen av dere erfaringer med tester og folat fra Babyplan? Er det en seriøs nettside dere ville stolt på? Tenker mest på om dere ville tatt folat kjøpt derfra, eller kun fra apoteket? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, Iskula skrev:

Har noen av dere erfaringer med tester og folat fra Babyplan? Er det en seriøs nettside dere ville stolt på? Tenker mest på om dere ville tatt folat kjøpt derfra, eller kun fra apoteket? :)

Ja jeg har bestilt flere babyplan test strimler. Var de jeg fikk positiv test på i 2014. (ikke de tidlig testene men de vanlige). Bestilte fra billige-tester.no Har kjøpt flere av de nå. De er billige og funker bra. Bestilte noen av de tidlig strimlene også. Clear blue var å kaste penger ut vinduet føler jeg. Har en digital, men den sparer jeg til jeg får strek på de billige strimlene. Folat har jeg ikke kjøpt derfra og kan ikke si noe om,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Ninni84 said:

Ja jeg har bestilt flere babyplan test strimler. Var de jeg fikk positiv test på i 2014. (ikke de tidlig testene men de vanlige). Bestilte fra billige-tester.no Har kjøpt flere av de nå. De er billige og funker bra. Bestilte noen av de tidlig strimlene også. Clear blue var å kaste penger ut vinduet føler jeg. Har en digital, men den sparer jeg til jeg får strek på de billige strimlene. Folat har jeg ikke kjøpt derfra og kan ikke si noe om,

Ok, bra å vite :) Da regner jeg med det er kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er strategien for denne fruktbare perioden til dere vakre damer her inne??

Vi skal gå for annenhver dag fra mens til ikm denne pp. Tar el tester fra CD12 til jeg får positive test.

Tar gledelig imot tips fra dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ninni84 skrev:

Hva er strategien for denne fruktbare perioden til dere vakre damer her inne??

Vi skal gå for annenhver dag fra mens til ikm denne pp. Tar el tester fra CD12 til jeg får positive test.

Tar gledelig imot tips fra dere.

Vi har vel ikke utarbeidet en skikkelig strategi, men kanskje jeg burde :P Satser på annenhver/hver dag fram til et par dager etter eggløsning, kanskje? Jeg merker veldig godt når jeg har el. Det må uansett bli når vi ikke er for utslitte og de små sover godt på kvelden, så får ta det litt sånn på sparket 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke så lenge til så har jeg gått på folat i 2 år, har det noe å si på kroppen? Eller er det helt greit å gå på det så lenge. Står jo at man skal ta det fra den mnd man planlegger graviditet, men er ikke lett å planlegge en graviditet alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Ninni84 skrev:

Hva er strategien for denne fruktbare perioden til dere vakre damer her inne??

Vi skal gå for annenhver dag fra mens til ikm denne pp. Tar el tester fra CD12 til jeg får positive test.

Tar gledelig imot tips fra dere.

Vi pleier å ta det annenhver /hver dag i ei ukes tid før el, til noen dager etter el. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strategien min er å legge inn askjer så ofte som mulig når mannen er hjemme. Her er mannen borte mandag til torsdag, så jeg tror nok det er litt av grunnen for at det ikke har klaffet før. Men syklusen min er litt forskjøvet nå, så krysser alt for at det klaffer bedre nå😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Flutili skrev:

Om ikke så lenge til så har jeg gått på folat i 2 år, har det noe å si på kroppen? Eller er det helt greit å gå på det så lenge. Står jo at man skal ta det fra den mnd man planlegger graviditet, men er ikke lett å planlegge en graviditet alltid.

Det er jo bare b-vitaminer, så det kan umulig være noe problem☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Flutili skrev:

Om ikke så lenge til så har jeg gått på folat i 2 år, har det noe å si på kroppen? Eller er det helt greit å gå på det så lenge. Står jo at man skal ta det fra den mnd man planlegger graviditet, men er ikke lett å planlegge en graviditet alltid.

Det gjør ikkeno. B-vitaminer er vannløselige og kroppen din bare tisser ut det den ikke trenger (overskuddet). Bare fortsett du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Jeg fikk ikke mensen i går som forventet. Kritthvit test, så da kommer den vel i dag ;) Meeen det betyr at jeg må hoppe over i neste ikm-gruppe. Jeg snoker litt her inne likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Tingen det er ein-to-tre skrev:

Æsj. Jeg fikk ikke mensen i går som forventet. Kritthvit test, så da kommer den vel i dag ;) Meeen det betyr at jeg må hoppe over i neste ikm-gruppe. Jeg snoker litt her inne likevel ;)

Ikke så farlig det med dagene altså, du kan godt henge her likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Ninni84 skrev:

Ikke så farlig det med dagene altså, du kan godt henge her likevel :)

Takk 😘 Jeg henger litt her og der, jeg ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Ninni84 skrev:

Hva er strategien for denne fruktbare perioden til dere vakre damer her inne??

Vi skal gå for annenhver dag fra mens til ikm denne pp. Tar el tester fra CD12 til jeg får positive test.

Tar gledelig imot tips fra dere.

Tror vi prøver annenhver dag fra idag eller imorgen og så lenge som mulig til neste mens. 

Jeg har hatt veldig stabil syklus så det er «lett» å regne ut når el er, men man er jo aldri sikker. Så vi må nok bare prøve mest mulig uansett 😄 

Går inn i 3 pp, jeg går litt i surr med de der måneden. Det føles ut som at vi har prøvd så mye lenger enn det vi har! Er vi heldige så går det denne gangen, som med vårt første barn 🙂

LYKKE TIL ALLESAMMEN! 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, ClaraE skrev:

Tror vi prøver annenhver dag fra idag eller imorgen og så lenge som mulig til neste mens. 

Jeg har hatt veldig stabil syklus så det er «lett» å regne ut når el er, men man er jo aldri sikker. Så vi må nok bare prøve mest mulig uansett 😄 

Går inn i 3 pp, jeg går litt i surr med de der måneden. Det føles ut som at vi har prøvd så mye lenger enn det vi har! Er vi heldige så går det denne gangen, som med vårt første barn 🙂

LYKKE TIL ALLESAMMEN! 😘

Gikk det på tredje forsøk med barn nr1 for dere?? Kan jeg spørre om hvor gammel du er??

Jeg er 33 år og fikk barn nr1 da jeg var 30 på første forsøk. Gikk ikke på første forsøk denne gangen :( 

Endret av Ninni84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.10.2017 at 2:04 PM, Ninni84 said:

Hva er strategien for denne fruktbare perioden til dere vakre damer her inne??

Vi skal gå for annenhver dag fra mens til ikm denne pp. Tar el tester fra CD12 til jeg får positive test.

Tar gledelig imot tips fra dere.

Den annenhver-dag-hele-måneden-strategien prøvde vi forrige pp, men det ble altfor mye 🙊 Vi ble slitne og leie. Jeg har lange sykluser, så den strategien blir jo ikke akkurat bedre av det ;) 

Jeg skal prøve el-tester for aller første gang denne pp’n og er kjempespent på det :) Begynner med det en dag i neste uke. Strategien blir å kjøre på annenhver dag dagene før jeg regner med å ha EL og noen dager på rad hvis jeg finner ut når EL er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Iskula skrev:

Den annenhver-dag-hele-måneden-strategien prøvde vi forrige pp, men det ble altfor mye 🙊 Vi ble slitne og leie. Jeg har lange sykluser, så den strategien blir jo ikke akkurat bedre av det ;) 

Jeg skal prøve el-tester for aller første gang denne pp’n og er kjempespent på det :) Begynner med det en dag i neste uke. Strategien blir å kjøre på annenhver dag dagene før jeg regner med å ha EL og noen dager på rad hvis jeg finner ut når EL er :)

Har samme problemet her 🙈 Sjeldent vi orker annenhver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Solstråle92 said:

Har samme problemet her 🙈 Sjeldent vi orker annenhver dag.

Blir for lenge å holde på sånn med sykluser som kan være på over 40 dager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Iskula skrev:

Blir for lenge å holde på sånn med sykluser som kan være på over 40 dager ;)

Nei, det nytter ikke å holde på sånn her heller. Da blir det bare plikt og lite lyst... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Frøken87 said:

Nei, det nytter ikke å holde på sånn her heller. Da blir det bare plikt og lite lyst... 

Godt det ikke bare er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gang med EL-testing. Bare andre pp jeg prøver det. Tror jeg har kontroll på syklusen, men litt spennende å teste allikevel😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2017 den 13.12, Ninni84 skrev:

Gikk det på tredje forsøk med barn nr1 for dere?? Kan jeg spørre om hvor gammel du er??

Jeg er 33 år og fikk barn nr1 da jeg var 30 på første forsøk. Gikk ikke på første forsøk denne gangen :( 

Jeg er 26 nå, var 23 når vi fikk første :)

Håper på at det går denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, ClaraE skrev:

Jeg er 26 nå, var 23 når vi fikk første :)

Håper på at det går denne gangen!

Ja da er du jo enda ung og alderen skal ikke ha noen ting å si. 

Jeg har testet med eggløsningstest de siste dagen og idag tidlig fikk jeg første blinkende smiley på clear blue advanced. Tipper jeg har el på tirsdag som blir CD 16 denne syklusen. Hadde morgensex idag siden sønnen sov så lenge og skal prøve på en runde til i kveld og en runde i morgen kveld. Skal gå virkelig inn for å få blink denne perioden. Har også drukket grapefruktjuice og spist mandler og ananas som jeg har lest at skal hjelpe til med å holde bra ph i underlivet for sperm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt blod i utfloden i dag, og det samme hadde jeg forrige syklus. Jeg håper virkelig det er pga. eggløsning, har lest at det kan skje. Hadde ikke tenkt til å begynne med el-tester før på onsdag, men jeg får begynne i morgen. Spent på om jeg finner ut noe, er så lei av å ikke ane hvordan jeg ligger an i syklusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ninni84 skrev:

Ja da er du jo enda ung og alderen skal ikke ha noen ting å si. 

Jeg har testet med eggløsningstest de siste dagen og idag tidlig fikk jeg første blinkende smiley på clear blue advanced. Tipper jeg har el på tirsdag som blir CD 16 denne syklusen. Hadde morgensex idag siden sønnen sov så lenge og skal prøve på en runde til i kveld og en runde i morgen kveld. Skal gå virkelig inn for å få blink denne perioden. Har også drukket grapefruktjuice og spist mandler og ananas som jeg har lest at skal hjelpe til med å holde bra ph i underlivet for sperm. 

Oj, SÅ mye har ikke vi gått inn for det. Tar ikke eggløskingstester eller noe. Prøver bare å regne ut litt selv og har sex så ofte vi orker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...