Gå til innhold

Der begynte jeg å blø. Hva gjør jeg nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skrev et innlegg her inne hvor jeg la ved et bilde av graviditetstest. 40 år og gravid.

Begynte å blø nå, og har mensmurringer. Så jeg regner med at det er spontanabort.

Hadde liksom forsøkt å ikke ta gleden på forskudd.. men hadde vel egentlig allerede begynt å se for meg en liten baby 😊

Hva gjør jeg nå? Hvordan sjekker jeg om det er avbrutt graviditet eller ikke?

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev et innlegg her inne hvor jeg la ved et bilde av graviditetstest. 40 år og gravid.

Begynte å blø nå, og har mensmurringer. Så jeg regner med at det er spontanabort.

Hadde liksom forsøkt å ikke ta gleden på forskudd.. men hadde vel egentlig allerede begynt å se for meg en liten baby 😊

Hva gjør jeg nå? Hvordan sjekker jeg om det er avbrutt graviditet eller ikke?

Anonymkode: 40862...5a5

Jeg er da ikke lengre enn 5 uker på vei.. 

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ta en ny graviditetstest om noen dager. 

Anonymkode: 92773...59d

Ok. Går hcg nivået ned etter noen dager?

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og trist å høre. Håper på det beste😊 Vet noen blør uten at de mister.

Anonymkode: 92773...59d

Takk 😊 Får bare prøve å tenke at naturen vet best. Men litt vanskelig akkurat nå 😊 

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke så mye annet å gjøre enn å vente å se hva som skjer. Det kan gå begge veier.  

 

Jeg har mistet selv noen ganger, og det som overrasket meg var hvor hormonell jeg ble. Selve aborten taklet jeg helt fint psykisk,  men jeg fikk noe som liknet barseltårer og ble litt utav meg på en måte. Jeg kjente at jeg psykisk ikke var særlig lei meg, men kroppen ble liksom litt nedstemt. 

Ikke sikkert det skjer deg, men greit å evt være forberedt. 

Anonymkode: 6c18f...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturen ordner opp. Det er nok det beste for både «barnet» og samfunnet. Uansett, trist når det skjer. 

Ta ny test om en uke. 

Anonymkode: ecced...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Naturen ordner opp. Det er nok det beste for både «barnet» og samfunnet. Uansett, trist når det skjer. 

Ta ny test om en uke. 

Anonymkode: ecced...fd5

Den rasjonelle delen av meg tenker det. Men det er klart det er litt sårt.

Hadde jeg ikke testet så tidlig, hadde dette passert som en litt sen menstruasjon. Jeg skal ikke teste så raskt en annen gang.

Men er det noen som vet hvor lang tid etter en spontanabort at en graviditetstest vil vise negativ og ikke falskt positiv pga gjenværende hcg?

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Den rasjonelle delen av meg tenker det. Men det er klart det er litt sårt.

Hadde jeg ikke testet så tidlig, hadde dette passert som en litt sen menstruasjon. Jeg skal ikke teste så raskt en annen gang.

Men er det noen som vet hvor lang tid etter en spontanabort at en graviditetstest vil vise negativ og ikke falskt positiv pga gjenværende hcg?

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Nå ser jeg at du skriver 1 uke. 

Da sjekker jeg etter en uke og lever i mellomtiden som jeg ville gjort som gravid 😊

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ca 5-6 uker på vei når jeg blødde masse. Flere dager, og MYE. Var sikker på at jeg hadde mistet. Tok ny test en uke etter , som fortsatt var positiv. Han er nå 19 år. Har ofte lurt på om jeg kanskje skulle hatt tvillinger, men det er umulig å vite. Har ikke blødd i noen av de andre svangerskapene, derfor jeg var så sikker på at dey hadde gått galt. Sender deg en klem ❤ den usikkerheta er fæl

Anonymkode: 656b5...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde menslignende blødninger første 3 måneder av graviditeten,mensmurringer også og spotting mellom datoer når det skulle vært mens. Ham er 7 åring og går i andre klasse!

Anonymkode: 650d2...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere som deler gode opplevelser 😊

Jeg krysser fingrene og tar ny test neste helg 😊

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du har tatt en digital test nå så kan du ta en ny digital om en uke og se om antall uker går opp eller ned 

Jeg har blødd i alle mine fire svangerskap men aldri mistet, i følge jordmor er det ganske vanlig å blø litt i første trimester 

Krysser fingrene for deg 

Anonymkode: 9fb42...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om du har tatt en digital test nå så kan du ta en ny digital om en uke og se om antall uker går opp eller ned 

Jeg har blødd i alle mine fire svangerskap men aldri mistet, i følge jordmor er det ganske vanlig å blø litt i første trimester 

Krysser fingrene for deg 

Anonymkode: 9fb42...74e

Tusen takk 😊

Burde jeg kontakte lege? Eller bare se det an en tid først? 

Og jeg ser at man ved mistanke om truende abort får beskjed om å ta det helt med ro. Bør jeg legge meg ned, liksom?

Kanskje greit å droppe yoga i alle fall..

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk 😊

Burde jeg kontakte lege? Eller bare se det an en tid først? 

Og jeg ser at man ved mistanke om truende abort får beskjed om å ta det helt med ro. Bør jeg legge meg ned, liksom?

Kanskje greit å droppe yoga i alle fall..

HI

Anonymkode: 40862...5a5

De anbefaler ikke å legge seg ned. Lev som vanlig og sjekk igjen om en uke. Hvis det går galt, er det ofte en grunn til det. Ikke uvanlig å blø i starten. Lykke til. 

Anonymkode: fcee8...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nå sluttet å blø. Det var litt på papiret, men ikke som tidligere. Det var akkurat som om det kom en stor blødning som gikk over. 

Like før hadde jeg vært på do, og måtte ta i ganske mye (juicy details)

Det KAN jo ha med det å gjøre.. 

Det blir i alle fall ikke bedre av å tenke så mye på dette.. dårlig da fortsetter jeg mitt vanlige liv.. dropper trening går, jeg behøver jo ikke å trene akkurat nå, og krysser fingrene 😊

Tusen takk for nyttige svar 😊

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å gi deg for mange falske forhåpninger, men jeg har hatt blødninger under alle mine tre (vellykkede) svangerskap - det KAN gå bra! Lykke til!!

Anonymkode: bc0ea...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødde også i uke 5 i mitt andre sv.skap. Var overbevist om at jeg mistet. Han blir straks 5 år♥️

Er blodet friskt eller mer brunt?

Anonymkode: 95284...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blødde også i uke 5 i mitt andre sv.skap. Var overbevist om at jeg mistet. Han blir straks 5 år♥️

Er blodet friskt eller mer brunt?

Anonymkode: 95284...332

Takk for svar til både deg og den andre optimisten over deg ;)

Det var friskt blod. Først litt lyyyst rosa, så kom det sånn det pleier å være under menstruasjonen, også stoppet det. Men det er jo sånn det gjerne er den første dagen av mensen, at øker og minsker litt i mengde.. Så dette kan ende som en vanlig menstruasjon / SA. Jeg ar murringer nederst i magen, men ikke direkte smerter.

Jeg ble veldig overrasket når jeg ble gravid, for jeg trodde det ikke gikk.. så det er klart at det er litt sårt dersom det avbrytes - selv om det helt sikkert er en god grunn til det. Håpet om at fosteret var levedyktig er der jo for alle, det hjelper ikke at "naturen ordne opp" liksom :)

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange dager er det siden du skulle hatt mens? Har du tatt flere tester som blir sterkere?

vent ei uke og ta ny test som nevnt over. krysser fingrene for deg! Lykke til! Gi en lyd her om hvordan det går 😊

Anonymkode: 359a3...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde slik to ganger trodde det var mensen ( var ikke klar over at jeg var gravid). Blødde som en vanlig mens som brått sluttet etter to dager. Det vil si ikke gradvis slutt slik ved vanlig menstruasjon. Hun er nå 12 år og aldri vert syk

Anonymkode: 36b3d...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange dager er det siden du skulle hatt mens? Har du tatt flere tester som blir sterkere?

vent ei uke og ta ny test som nevnt over. krysser fingrene for deg! Lykke til! Gi en lyd her om hvordan det går 😊

Anonymkode: 359a3...2e2

Tusen takk ❤

Jeg har en uregelmessig syklus. Tok en vanlig test og en digital test. Den vanlige fikk to strek veldig raskt. Den digitale viste 2-3 uker siden befruktning. Så veldig tidlig i graviditeten. Begynner vel på uke 5 nå tror jeg.. hvis graviditeten fortsetter.

Og i fremtiden dropper jeg å teste så tidlig 😊

Jeg kan oppdatere neste helg 😊

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...