Gå til innhold

Svangerskap utenfor livmor, erfaringer?


Snart_mammatil2

Anbefalte innlegg

Har idag fått påvist at jeg har svangerskap utenfor livmor. På høyre eggleder. Er det noen som har vært igjennom denne prosessen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært gjennom det. Vet ikke om du skal prøve cellegift eller om du trenger operasjon? Hva lurer du på?:)

Anonymkode: 53a59...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært gjennom det. Vet ikke om du skal prøve cellegift eller om du trenger operasjon? Hva lurer du på?:)

Anonymkode: 53a59...34e

Jeg skal til ny UL og hcg prøve på fredag. Har ingen smerter, kun blødning. På onsdag var det ingenting på egglederen, men hcg har steget sakte. Idag såg gynekologen en klump på ca 1cm på egglederen, han stusset over at jeg ikke hadde noen smerte. Han sa at det kan ordne seg selv, men hvor ofte slipper man operasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2017 den 12.29, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært gjennom det. Vet ikke om du skal prøve cellegift eller om du trenger operasjon? Hva lurer du på?:)

Anonymkode: 53a59...34e

Det ble cellegift, fikk du også det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg fikk også cellegift. Jeg måtte gjennom to runder da. Ble gravid på første forsøk etterpå:)

Anonymkode: 53a59...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg fikk også cellegift. Jeg måtte gjennom to runder da. Ble gravid på første forsøk etterpå:)

Anonymkode: 53a59...34e

Jeg har hcg på 3100 nå, hvor lang tid tok det før du kunne prøve på igjen? Hos meg sa de 4-6mnd..  hcg måtte ned til 0.. nå har jo hcg gått ned fra 3939 på fredag, og 3174 på mandag, så det kan umulig ta 4-6mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til meg så legen at jeg kunne prøve å bli gravid etter 3 mnd for da var cellegiften helt ute av kroppen. Tror heller det er snakk om uker enn mnd før hcg  nivået er nede på 0 igjen.  

Anonymkode: 53a59...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Til meg så legen at jeg kunne prøve å bli gravid etter 3 mnd for da var cellegiften helt ute av kroppen. Tror heller det er snakk om uker enn mnd før hcg  nivået er nede på 0 igjen.  

Anonymkode: 53a59...34e

Ok. Da er det cellegiften man må vente på da 🤔 Måtte du ta ny for hcg nivået ikke sank?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Snart_mammatil2 skrev:

Ok. Da er det cellegiften man må vente på da 🤔 Måtte du ta ny for hcg nivået ikke sank?

Mitt sank litt etter første, så steig det igjen. Fikk blodansamlinger rundt livmoren for egglederen  hadde blitt skadet og da hadde hcg nivået steget igjen. Etter andre cellegiftspøyten sank det sakte men sikkert ned. 

Anonymkode: 53a59...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 10.10.2017 den 19.15, Anonym bruker skrev:

Mitt sank litt etter første, så steig det igjen. Fikk blodansamlinger rundt livmoren for egglederen  hadde blitt skadet og da hadde hcg nivået steget igjen. Etter andre cellegiftspøyten sank det sakte men sikkert ned. 

Anonymkode: 53a59...34e

Hvor lenge måtte du vente før du kunne bli gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snart_mammatil2 skrev:

Hvor lenge måtte du vente før du kunne bli gravid?

Jeg måtte vente 3 mnd før jeg kunne prøve, men da ble jeg gravid på første forsøk:)

Anonymkode: 53a59...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg måtte vente 3 mnd før jeg kunne prøve, men da ble jeg gravid på første forsøk:)

Anonymkode: 53a59...34e

Jeg fikk brev idag, fikk beskjed at jeg kunne prøve på igjen i mars.. prøvde å spørre hvorfor jeg må vente helt til da, men de har ikke svar å gi meg... den 6.januar har 3mnd gått, jeg har planer om å prøve da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2017 den 19.36, Anonym bruker skrev:

Jeg måtte vente 3 mnd før jeg kunne prøve, men da ble jeg gravid på første forsøk:)

Anonymkode: 53a59...34e

Hadde du noen plager etterpå? Jeg har begyng å få stikning der hvor det lå.. om jeg setter meg fort ned, stikker det veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

En liten oppdatering: 

Behandlingen ble avsluttet i midten av november. Men eggleder sprakk 1.desember, og det ble hasteoperasjon.. Ene eggleder ble derfor fjernet..

Jeg tok en HSG undersøkelse i midten av januar for å sjekke om egglederen som var igjen var åpen. Det var den. Fikk beskjed at med en eggleder er sjansen noe redusert for å bli gravid. Men i midten av februar satt spiren ❤ Er nå i uke 8 på vei!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...