GĂ„ til innhold

Ned 10 kg! Til jul🙈


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som blir med ?! 

Trening og periodisk faste er planen 

Starter i mÄrgen ! 

Startvekt 74 kg

Skal bli kvitt magen sÄ nicket mitt blir :

"julepĂžlsa"

Anonymkode: 2cf60...22f

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir med. Veier 73 kg og vil ned 10 kg. Starter i morgen med komtrollerte/mindre posjoner og minimal snack. Vin og potetgull er mine dĂ„rlige vaner. Kaller meg "Potetgull" 😊

Anonymkode: 24113...56f

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Samme utgangspunkt Ä mÄl da !! 

Dette skal vi klare đŸ‘đŸ»đŸ’ȘđŸ» Har alt for mange klĂŠr i skapet som ikke passer eller sitter fint lenger . Ikkje kjekt Ă„ kjĂžpe klĂŠr nĂ„r en mĂ„ opp i str heller .. sĂ„ jeg skal ned !

Anonymkode: 2cf60...22f

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg er med!! 83 kg og 171 cm. Mindre porsjoner, mindre karbo og mere aktivitet er planen 😁

Anonymkode: 5a84c...243

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

"Potetgull" her!

Dette ble en dÄrlig start. Har hÞstferie, sÄ skal ikke pÄ jobb denne uka. Blir fort dumme valg da...

Ingen frokost. Lunsj ble middagsretter fra i gÄr (kylling, ris, gr.saker i kokos melk). Spiste ikke mye, men nok feil valg. Jeg fortsatte med 3 never potetgull og pizza og vin til middag samt litt pasta med smÞr og ost til kvelds.

Det er bare patetisk! I morgen drar vi opp til hytta. Jeg mÄ ta meg sammen!

Hvordan har det gÄtt med dere andre? Hilsen "potetgull"

Anonymkode: 24113...56f

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

PrÞvde Ä poste et innlegg men gikk ikke gjennom .. jaja 

Fþrste dag over og gjekk fint! Er super motivert ( enda😂)

"julepĂžlsa"

Anonymkode: 2cf60...22f

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Dag to er unnagjort. Spiste yoghurt dobbelt 0 og en halv banan til frokost. KjÞtt i sky med potetmos og gr.saker til middag. 2 smÄ pizzastykker og litt hvitvin til kvelds. Jeg er desverre i litt ferie modus.. . Hva spiser dere andre? Hilsen "Potetgull"

Anonymkode: 24113...56f

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Omelett eller salat til lunch . Evt knekkebrĂžd .Middag med familien . PrĂžver Ă„ begrense porsjonen . HavregrynsgrĂžt til kvelds .

Evt litt frukt . Vann og te.

Anonymkode: 2cf60...22f

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dag to er unnagjort. Spiste yoghurt dobbelt 0 og en halv banan til frokost. KjÞtt i sky med potetmos og gr.saker til middag. 2 smÄ pizzastykker og litt hvitvin til kvelds. Jeg er desverre i litt ferie modus.. . Hva spiser dere andre? Hilsen "Potetgull"

Anonymkode: 24113...56f

Det der er alt for lite mat. Du kommer til Ä gÄ pÄ en smell hvis du skal spise sÄ mye karbohydrater i en sÄ liten "totalpakke". Du burde f.eks spist kyllingpÄlegg med f.eks avokado i tillegg til skyren pÄ morgenen, gjerne pÄ et rugsprÞ knekkebrÞd. Dropp potetmos til middag, spis heller mye mer grÞnnsaker. Pizza og vin er jo bare tull hvis du vil ned i vekt, lag deg heller en salat eller lignende til kvelds. Dytt i deg en halv banan eller en nutrilett som mellommÄltid mellom frokost og middag. Husk Ä drikke masse vann.

 

Jeg er 90kg og skal ned 10kg fÞr jul jeg ogsÄ. Spist to rugbrÞdskiver med kalkunpÄlegg og cottage cheese til frokost, og jogget 40 minutter i moderat tempo med en del gÄing siden jeg er i drittform. Skal spise en pakke kyllingpÄlegg til lunsj sammen med agurk og avokado, og vann. Til middag skal alle her ha fiskekaker til middag, jeg spiser et par fiskekaker med et lass grÞnnsaker og saus. Dropper potetene. Til kvelds skal jeg ha meg et par ryvita med ost og epleskiver. 

Grunnen til at jeg velger Ä ikke sulte meg er fordi jeg vet at jeg kommer til Ä gÄ rett pÄ trynet hvis jeg skal vÊre sulten hele tida. Satser pÄ Ä kutte poteter og karbohydrater til middag, og sÄ spiser jeg relativt normalt ellers, men pÄ barnetallerken istedenfor voksentallerken. Det funker for meg. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg vet du har helt rett PRobert. Jeg ble litt ivrig nÄr jeg meldte meg pÄ trÄden og glemte helt at jeg skulle ha en uke ferie pÄ hytta. Vin er dÄrlig valg, det vet jeg, men denne uka her fÄr heller vÊre at jeg mentalt forbereder meg pÄ mer moderate posjoner. NÄ i hÞstferien Þnsker jeg Ä kose meg litt. Vil veldig gjerne ha flere tips om hva og spise, slik du sendte meg.

I gĂ„r spiste jeg to rugsprĂž med et godt lag makrell i tomat til frokost. Lunsj ble ett hardkokt egg og godmorgen yoghurt zero. Middag hjemmelaget blomkĂ„lsuppe og et halvt runstykke. Og vin forran peisen pĂ„ hytta med mannen 😊

NÄ har jeg bakt "proteinrundstykker" (havregryn, egg, cottage cheese, bakepulver) og er klar for frokost pÄ hytta.

Hvordan gĂ„r det med dere? "Potetgull" 😊

Anonymkode: 24113...56f

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Heisan.

I dag har jeg spist ett proteinrundstykke med lett nÞkkelost til frokost. PÄ lang fjelltur spiste jeg resten av blomkÄlsuppen med litt ris i + 3 ruter melkesjokolade. Middag ble taco salat (uten lefse, ost og rÞmme) + rÞdvin (fortsatt ferie).

Jeg innser at jeg ikke gjÞr det riktig nÄ, men jeg er i en endring pÄ innstilling til mengde mat og potetgull, samt bytte ut fine rundstykker med "proteinrundstykker". Vin blir kuttet ut nÄr ferien er ferdig.

Hvordan gÄr det med dere andre? Hva har dere spist? "Potetgull"

Anonymkode: 24113...56f

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jepp. Da blir det storfest pÄ hytta. 10 gjester ventes inn. Jeg serverer en biffgryte og sjokoladefondant. Det blir Prosecco, vin og Cognac til kaffen. Dette fÄr bli siste utskeielses dag i ferien. Skal bli pÄ hytta frem til sÞndag,  men dette fÄr bli siste kosedag. Jeg spiste ett proteinrundstykke til frokosten med avokado pÄ. Jeg skal spise biffgryte og stÄ over dessert og Cognac. Ønsker alle en fin fredagskveld. "Potetgull"

Anonymkode: 24113...56f

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Blei litt feil kosthold i gĂ„r. Litt kjapp lĂžsning til middag i dag🙈 Men ellers gĂ„r det vel fint 😂 Skal veie meg i mĂ„rgen , sĂ„ spent pĂ„ om jeg har gĂ„tt ned ( begynte mandag , sĂ„ ikke fult en uke ) hĂ„per ikke gĂ„rsdagen Ă„ feilen i dag har spolert nedgangen ... 

"julepÞlsa" 

Anonymkode: 2cf60...22f

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fantastisk bra!  Kan du ikke skrive opp dagsmenyene dine, sÄ fÄr jeg litt inspirasjon nÄr hverdagen kommer til meg. Er fortsatt pÄ hytta og fÄr ikke veid meg fÞr mandag morgen, og da skal jeg starte skikkelig opp med kosthold.

"Potetgull"

Anonymkode: 24113...56f

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Da er fÞrste uka unnagjort, der jeg startet ut ganske dÄrlig med hÞstferie pÄ hytta og vin hver kveld. PrÞvde allikevel Ä tenke litt posjonskontroll og har faktisk gÄtt litt ned. Trodde egentlig jeg hadde gÄtt opp. Veide 73 kg fÞr ferien og veide nÄ i dag tidlig 72.4. Ned 0.6 kg. "Potetgull"

Anonymkode: 24113...56f

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg bĂžr vel gi opplegget et par uker til fĂžr jeg kan si om det faktisk virker â˜ș

Nedgang pĂ„ vekta er alltid motiverende potegull đŸ‘đŸ»

Ikke helt fornÞyd med kostholdet mitt, men ikke helt rÞva heller . SÄ spent pÄ lÞrdag om jeg har gÄtt ned ..

Anonymkode: 2cf60...22f

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

HĂžstferie , sĂ„Ă„Ă„ dropper veiing denne uka🙈 Helt sikkert rykket tilbake til start Ă„ litt tilđŸ˜© Jaja 

Kommer sterkere tilbake neste uke!

Planlegging er alfa omega ! Å det har jeg ikke gjort denne uka!

 

julepÞlsa  

Anonymkode: 2cf60...22f

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Kjenner til feriemodusen ja...

Har vel ikke vÊrt superflink jeg heller, men har holdt meg unna potetgullet! Veier meg pÄ mandag.

God helg! Hilsen "potetgull"

Anonymkode: 24113...56f

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Ja, vel. Da var uke nr 2 unnagjort. Var en passe grei uke og holdt meg unna potetgullet, men kunne vĂŠrt litt bedre. SĂ„ kom helgen da... fredag ble det litt vin til taco og noen never potetgull. LĂžrdag ble det middag hos naboen med vin og dessert...

Vurderer Ă„ flytte veiedag til fredag, da det nok blir noe utskeielser i helgene og kroppen kanskje da har litt ekstra vannsamling mandag morgen. Jeg har gĂ„tt ned 0.2kg denne uken. Det er jo veldig lite, men etter mĂ„neder og Ă„r der jeg kun har sett vekten Ăžke, har jeg bestemt meg for at jeg skal juble for hver minste nedgang, det er nemlig bevis pĂ„ at det gĂ„r i riktig retning 😊 SĂ„ da ligger jeg pĂ„ - 0.8 kg pĂ„ 2 uker.

"Potetgull"

Anonymkode: 24113...56f

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Da var uke 3 ferdig. Det gikk greit i uka, men helgen var veldig sosial med mye god mat og drikke... allikevel har jeg gÄtt ned 0.4 kg denne uken, sÄ sier meg fornÞyd da ned er ned. Fra 73 til 71.8 tilsier samlet nedgang pÄ 1.2 kg. He he, jeg nÄr nok ikke minus 10 kg til jul med denne farten, men ned skal jeg!

Vekt fÞr fÞdseler lÄ jeg pÄ 51-53 kg. Dette trivdes jeg godt med. Etter fÞdsler veide jeg i mange Är 58-60 Det kjentes greit ut. SÄ tok jeg et hopp til 63 kg, da tenkte jeg at nÄ mÄ jeg passe pÄ....og sÄ steg det jammen meg sakte opp 10 kg til...

FĂžrste delmĂ„l er 69.9kg, for jeg hater Ă„ se 70 tallet. Neste er 65 (da er jeg kommet inn pĂ„ grensen til normalvektig,  er 163 hĂžy). Neste detmĂ„l er sĂ„ 63, for da har jeg gĂ„tt ned 10 kg, sĂ„ fĂ„r vi se etter det. Uken som kommer kan ogsĂ„ bli litt utfordrende, da jeg reiser pĂ„ hotellseminar med jobben. Jeg fĂ„r ta meg selv litt i nakken! Hvordan gĂ„r det med dere andre? Ville gjerne hĂžre litt om hva dere spiser gjennom dagene 😊 Vennlig hilsen "Potetgull"

Anonymkode: 24113...56f

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Uffa... hva skal jeg si ... her har det ikke gĂ„tt bra🙈 Har ikke gĂ„tt pĂ„ vekten heller.

Jeg var til lege tidligere i sommer.  Han konkluderete med at jeg var pĂ„ grensen til overarbeidet ( ikke arbeid som i arbeid , men livet 😂 Barn, fritidsaktiviter , hus osc) Deprimet.  Psykolog var et alternativ , men i fĂžrste omgang skulle jeg prioritere mer meg selv. Trene , leve sunt . Og det funker, jeg blir mer happy av Ă„ trene Ă„ leve sunt , jeg er ikke overvektig i den forstand men har noen kilo for mye, og eller mangler noen muskler ( stramme opp litt) 

Men sĂ„ kommer det perioder da det blir litt mye , Ă„ jeg ikke rekker over alt , og JEG kommer nederst pĂ„ prioriterings lista ( igjen )  det gĂ„r greit en liten uke uten sunt kosthold eller trening . Men sĂ„ begynner det Ă„ tĂŠre pĂ„ meg , jeg blir sur , kjeftete, avvisende, gĂ„r litt inni min egen boble , fĂ„r dĂ„rleg samvittighet for jeg er sur. Vet sĂ„ inderlig godt hva jeg mĂ„ gjĂžre for Ă„ snu, men utsetter det . I mĂ„rgen , begynner i mĂ„rgen , stapper inn pĂ„ med alt mulig dritt mat , snop, you name it. Ikke vits Ă„ trene i dag , eller gĂ„ tur , har spist dritt mat , sĂ„ venter til i mĂ„rgen nĂ„r jeg " skal vĂŠre sunn" . Totalt ulogisk tankegang ! Å bare Ă„ skrive det her kjennes flaut Ă„ vondt , for jeg ser hvor j... idiotisk jeg oppfĂžrer meg eller tenker !  Å sĂ„ fĂ„r jeg dĂ„rlig samvitgheit av mĂ„ten jeg behandler bĂ„de meg selv og ikke minst de rundt meg..

Uff veit ikke helt hva jeg vil med dette innlegget .. men godt Ă„ fĂ„ det ut ... jeg har ikke noe grunn til Ă„ fĂžle meg dritt pĂ„ en mĂ„te . Men sĂ„ var det dette flink pike syndromet da.. lider vel litt av det og😂 Jeg mestrer liksom det meste ? For barna, pĂ„ jobb, venner , jeg er engasjert , blir sett pĂ„ en person som ordener opp, en man kan stole pĂ„,som fĂ„r ting gjort,som tar i et tak SĂ„ hvorfor klar jeg ikke mestere meg selv?!  NĂ„r jeg leser over ser jeg hva jeg mĂ„ gjĂžre Jeg MÅ bare begynne Ă„ prioritere MEG litt igjen ....

dagens utblÄsing ... beklager 

"julepĂžlsa"

 

Anonymkode: 2cf60...22f

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

UtblÄsning er lov og det hÞres ikke ok ut for deg nÄ.  ForstÄr det er vanskelig og sliter selv. Hverdagen spiser meg ogsÄ ofte opp. Mye jobb, barn som skal fÞlges opp pÄ trening og lekser. Stort hus, hytte, hund, mann man ogsÄ skal vÊre kjÊrest med.  Det krever mye. Kunne du senket listen litt? Jeg jubler for 0.2 kg ned forrige uke, du mÄ jo ikke gÄ ned 10 kg fÞr jul, men 0.2kg pr uke er kanske overkommelig? PrÞve pÄ en liten endring og ikke gape over for mye? 5 kg minus til sommeren er jo bedre enn at vi Þker med 2 kg til sommeren?

Sender en stor motivasjon og trĂžsteklem fra "potetgull"

Anonymkode: 24113...56f

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Du har sÄ rett sÄ rett potegull . Takk 

Jeg mĂ„ nok senke krava mine... bĂ„de pĂ„ antall kg ned og ellers her i livet 😂 

Det hjalp ivertfall med en liten utblÄsing . Og faktisk skrive det, selv om det er anonymt pÄ nettet.. 

Ingen sjokolade Ă„ trenig i gĂ„rđŸ‘đŸ» At jeg ikke trener hver dag! Det er virkelig terapi for meg. Jeg mĂ„ fĂ„ skvist inn litt aktivitet hverdag tror jeg.. 

Jeg gir ikke opp! Blir nok ikke 10 kg ned til jul , men jeg skal i verfall ikke over 74 igjen !

 

julepÞlsa 

Anonymkode: 2cf60...22f

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...