Gå til innhold

Samvær


I_AM_A_MOOSE

Anbefalte innlegg

Hei, skriver min første innlegg her. Hei alle sammen...

Jeg vil ha litt råd.

Jeg har barnet (A) annen hver helg og en kveld i uken. Jeg har nå fått meg et bedre sted å bo hvor A kan (etterhvert) få eget rom..endelig.

Nå barnerommet er på plass vil jeg ha det sånn at A kan få overnatte hos meg den kvelden A besøke meg gjennom uken. A dra hjem ganske seint denne kvelden allikavel, og det er sånn at A bare legge seg nesten med en gang A kommer hjem, så egentlig mener jeg det er ikke noe vits med å pakke A inni bilen og kjører A bort till eksen for å si godnatt med alt det stresse som komme med det. Jeg synes det ville vært litt fint at A kunne overnatte litt oftere og jeg lager mattpakken, kjøre A til skolen på morningen og si godnatt til A, leser en historie eller whatever A vil og adre koselige ting som jeg savner.

MEN

Eksen (B) min vil ikke. B sier det er pga økonomiske grunnlagg :/ Fordi da betaler jeg mindre barnebidrag. For meg handler det ikke om penger, selv om det ville vært litt fint med å ha ekstra penger til å bruke på A. OG DET SKAL JEG GJØRE OM DE ØKONOMISKE FORANDRE SEG!!! 

Vi har vært på familievernskontor for maaaaange år siden og da blir vi enig om at A kunne være hos meg annen hver helg og en kveld i uken. Hva kan jeg gjøre for å få A mere nå? Vi er begge oppegående mennesker og det er ingen grunn for at B kan nekte meg det egentlig. Økonomiske grunnlagg er ikke noe grunn!!! Og også har vi stortsett bra kommunikasjon. Jeg har også altid betalt barnebidrag hver eneste måned utifra det NAV sier jeg skal betale og har bidratt til andre altiviteter, sykler og store utgjifter. Har aldri "glemt" eller prøvd å lure meg unna. A har det ganske fint når A er hos meg. Vi finner på ting sammen, går turer i skogen og har kosekveld på lørdager. Så B har igjen ikke noe grunnlegg til å si at jeg er dårlig foreldre eller noe.

En ekstra natt hver uke er vel ikke noe big deal mener jeg, eller?

A er i skolealder nå. Jeg og eksen tjener ganske likt også om det har noe å si. 

Kan B egentlig nekte meg det?

PS: A har selv gitt utrykk på at A ønsker å være mere hos meg. 

Endret av I_AM_A_MOOSE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...