Gå til innhold

Over termin. Er sååå redd!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har rett og slett gitt opp håpet om å se babyen min levende. Det er så vondt. Han lever i magen ennå, rører litt på seg. Hadde termin i går og ingen tegn på fødsel.  Jeg bare vet hva som kommer til å skje.  Gruer meg. Hva skal jeg gjøre Nå????

Anonymkode: 4f1cd...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring sykehuset/ jordmor og snakk med de. Uff du skal ikke ha det slik. Klart du kommer til å se babyen din levende! Det kommer til å gå kjempebra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kontakte sykehuset og forklare frykten din og få de til å sjekke at alt er i orden med både deg og babyen. Forhåpentligvis får du god oppfølging. 

Overtid er ikke farlig. En termindato er ikke fasitsvaret på når en baby må bli født. Babyer blir født både før og etter termindatoen hver eneste dag. 

Men virkelig: Snakk med sykehuset. Du bør få oppfølging når du er så redd. 

(Jeg gikk 13 dager over og måtte bli satt i gang, forresten. Det gikk helt fint med både meg og ungen!)

Anonymkode: e1937...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Stoort ønske om en til... skrev:

Ring sykehuset/ jordmor og snakk med de. Uff du skal ikke ha det slik. Klart du kommer til å se babyen din levende! Det kommer til å gå kjempebra.

Ringte sykehuset i går for overtidskontroll, de var så sure og frekke.fikk bare enda mer angst etter den samtalen. Hun gadd ikke høre på hva jeg sa engang.  Men takk for svar!   Vet ikke hva jeg kan si til de...  de sier jo bare at det ikke er farlig å gå over termin.

Anonymkode: 4f1cd...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ringte sykehuset i går for overtidskontroll, de var så sure og frekke.fikk bare enda mer angst etter den samtalen. Hun gadd ikke høre på hva jeg sa engang.  Men takk for svar!   Vet ikke hva jeg kan si til de...  de sier jo bare at det ikke er farlig å gå over termin.

Anonymkode: 4f1cd...122

Det kan hende at det er nye på valt nå, så verdt å prøve igjen :) 

Har du egen Jm som Jar fulgt deg opp da, kanskje ringe dit hvis ikke du har tilitt til sykehuset?! 

Stå på ditt. De skal ta din frykt på alvor , selv om som flere sier overtid alene er ikke farlig med det første :) 

Anonymkode: 99613...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan hende at det er nye på valt nå, så verdt å prøve igjen :) 

Har du egen Jm som Jar fulgt deg opp da, kanskje ringe dit hvis ikke du har tilitt til sykehuset?! 

Stå på ditt. De skal ta din frykt på alvor , selv om som flere sier overtid alene er ikke farlig med det første :) 

Anonymkode: 99613...d0d

Ja jeg må prøve å ringe til føden. Men kommer bare til å grine. Herregud.  Og jeg vet jo at jeg er tullete...  Jordmoren min var jeg hos i går, hun sa alt var i orden, og så hadet liksom. Skal ikke se henne igjen  og føler bare ikke jeg kan ta opp dette med henne heller.  Hun sa det er sykehuset jeg skal snakke med fra nå av, men de var jo så ekle.  Uff. Har det ikke bra nå.   Burde vel ringe dem å si det.  Men tror ikke de bryr seg.  Uansett takk for fine svar!!

Anonymkode: 4f1cd...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må kontakte sykehuset og forklare frykten din og få de til å sjekke at alt er i orden med både deg og babyen. Forhåpentligvis får du god oppfølging. 

Overtid er ikke farlig. En termindato er ikke fasitsvaret på når en baby må bli født. Babyer blir født både før og etter termindatoen hver eneste dag. 

Men virkelig: Snakk med sykehuset. Du bør få oppfølging når du er så redd. 

(Jeg gikk 13 dager over og måtte bli satt i gang, forresten. Det gikk helt fint med både meg og ungen!)

Anonymkode: e1937...72c

Heldigvis at  det gikk bra med babyen din!  Herregud 13dager over er jo sykt...   skjønner ikke hvordan du klarte det!     Vet jo at en termin dato er ca dato, men det er så mange som mister babyen når de går overtid. Vil bare ha han ut Nå!!!  Tror jeg holder på å klikke.

Anonymkode: 4f1cd...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Heldigvis at  det gikk bra med babyen din!  Herregud 13dager over er jo sykt...

13 dager var etter gjeldende retningslinjer da. Jeg fikk jevnlig oppfølging hos sykehuset der de kunne fortelle meg at ungen hadde det fint, og jeg var aldri særlig bekymret og opplevde det ikke som traumatisk. Var bare utålmodig. 

Men du høres ut som du er veldig bekymret, og da må du ta motet til deg og ringe igjen, eventuelt få noen andre til å ringe for deg som kan insistere på at du blir fulgt opp fordi du har så angst. Dette kommer nok til å gå helt fint! 

Anonymkode: e1937...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar damer 😊  Jeg ringte til føden og gråt og fortalte.  Fikk komme rett inn. Ctg som var helt fin. Og ble strippet litt.  Så nå håper jeg virkelig det starter fødsel!   Føles bedre nå.   👍

Anonymkode: 4f1cd...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.9.2017 den 13.24, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar damer 😊  Jeg ringte til føden og gråt og fortalte.  Fikk komme rett inn. Ctg som var helt fin. Og ble strippet litt.  Så nå håper jeg virkelig det starter fødsel!   Føles bedre nå.   👍

Anonymkode: 4f1cd...122

💜

Anonymkode: d54ca...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.9.2017 den 9.23, Anonym bruker skrev:

Du må kontakte sykehuset og forklare frykten din og få de til å sjekke at alt er i orden med både deg og babyen. Forhåpentligvis får du god oppfølging. 

Overtid er ikke farlig. En termindato er ikke fasitsvaret på når en baby må bli født. Babyer blir født både før og etter termindatoen hver eneste dag. 

Men virkelig: Snakk med sykehuset. Du bør få oppfølging når du er så redd. 

(Jeg gikk 13 dager over og måtte bli satt i gang, forresten. Det gikk helt fint med både meg og ungen!)

Anonymkode: e1937...72c

Å gå over termin regnes ikke som overtid. Det er hvis man går 12 dager eller mer over termin det regnes som overtid. 

 

Lykke til, snart har du babyen i armene 😊

Anonymkode: 6f2a1...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å gå over termin regnes ikke som overtid. Det er hvis man går 12 dager eller mer over termin det regnes som overtid. 

 

Lykke til, snart har du babyen i armene 😊

Anonymkode: 6f2a1...739

Ja jeg vet egentlig det...   men dette føles så skummelt.  Takk 😊  håper virkelig du har rett i at han snart ligger her hjemme med meg...   har ikke skjedd noe ennå🙁

Anonymkode: 4f1cd...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk 4 dager over. Gikk kjempe bra! Kjenner mange som har blitt satt i gang 11 dager over. Gått bra det også  🖒 når var mens termin? 

Anonymkode: e3e93...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...