Gå til innhold

Juni 2018


Hope81

Anbefalte innlegg

Så koselig å høre om bankende små hjerter❤️ Skal på UL denne uken, 6 + 4, håper å se det samme.

Et annent spm, har dere ømme bryster?

Jeg har så vondt i puppene at om jeg ikke hadde visst at jeg var gravid ville jeg dratt sporenstreks på legevakten. Kjennes ut som om noen konstant tyggger på brystvortene mine med huggtenner😬😸!!

 

-Laura

Anonymkode: 0a0a3...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på ul for noen dager siden, var da 5+1 eller 5+2. Det var veldig tidlig, så fikk ikke se noe hjerte som slo dessverre. Men fikk sett at alt så normalt ut så langt i alle fall. 

Når det gjelder pupper så er de så ømme at jeg nesten vil holde i dem når jeg skal gå, og i tillegg er brystvortne så såre at det gjør vondt å dusje.. jaja, satser på at det blir litt bedre etterhvert! Det ble det sist svangerskap :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag kom første oppkast (6+5). Håper ikke det varer lenge:tristbla:

Jeg har litt ømme pupper, men ikke veldig. Det er mest plagsomt hvis jeg ligger på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

niplene mine dreper meg! men det er godt med tegn på graviditeten. Jeg er i dag 5+5. skal til legen for første gang 22 november, føles som en evighet. skulle ønske jeg kunne fått bekreftet at alt var ok før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så artig å lese om hvordan det går med alle dere andre. Det gjør det litt lettere for meg å innse at vi er "like langt", og at jeg også er gravid. Har enda ikke hatt oppkast, er 7+4. Til gjengjeld har jeg gått opp 3 kg fordi jeg spiser som en hest for å unngå kvalme (også er jeg sjukt sulten og da). Er absolutt ikke like ille foreløpig som det var da jeg gikk gravid med sønnen. Innen nå hadde jeg kastet opp flere ganger allerede. Mangler matlysten da, og det sliter veldig på. Alt jeg har vært glad i frister ikke.

Begynner ellers å kjenne livmoren over skambeinet. Den ligger jo langt inne enda, men kjenner toppen kanskje ved trusekanten når jeg ligger. Det er gøy 👏 har første legetime på onsdag. Tenkte jeg skulle dra dit første gang fordi jeg var redd at jeg måtte ha sykmelding. Jeg tar en dag om gangen, men foreløpig ser det ut til at jeg kan komme meg gjennom de nærmeste dagene her uten nevneverdige problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen😍så koselig å lese om så mange med akkurat samme følelser som en selv, er vanskelig så tidlig når man ikke kan fortelle til alle.. Jeg er 8+6 å såå alt for spent, vi mistet desverre i uke 12+3 i juni så angsten er dessverre stor denne gangen. Var på TU i uke 8+3 å ble helt imponert, så mye vi fikk se, et sterkt hjerte å sprakende bein , og perfekte mål. Men klarer liksom ikke finne roen ennå😱 åh krysser fingrene for dere alle å ikke minst lille spiren her å 💖 termindato 6juni her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Den3lilletrille skrev:

Hei alle sammen😍så koselig å lese om så mange med akkurat samme følelser som en selv, er vanskelig så tidlig når man ikke kan fortelle til alle.. Jeg er 8+6 å såå alt for spent, vi mistet desverre i uke 12+3 i juni så angsten er dessverre stor denne gangen. Var på TU i uke 8+3 å ble helt imponert, så mye vi fikk se, et sterkt hjerte å sprakende bein , og perfekte mål. Men klarer liksom ikke finne roen ennå😱 åh krysser fingrene for dere alle å ikke minst lille spiren her å 💖 termindato 6juni her. 

Skjønner hvordan du har det. Mistet i juni, var da 12+5. Var på ul sist mandag, 8+ 3 og fikk se hjertet. En time etter ul klarte jeg å føle lettelse, men så er det på igjen. Blir nok en ny ul neste uke😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere og gratulerer alle sammen :)
 

Kan også melde meg inn i denne klubben, foreløpig termin er 26.juni 2018, (6+2), så det er jo veldig tidlig! 
Ellers er jeg konstant redd for å miste, har PCOS, men vi ble gravide på egenhånd! :) 
Har sterke murringer/menssmerter nederst i magen flere ganger om dagen, men etter hva jeg har lest, skal visst ikke dette være noe farlig. Er det flere som også ønsker å skjære av seg brystene? Jeg føler at det hadde vært mindre smertefullt enn hva som foregår med de nå. Ellers er formen veldig fin, men jeg spiser som en elefant, så jeg må passe litt på. 

Hilsen forum-jomfruen Tulla <3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos gynekolog i dag og fikk tatt innvendig ultralyd. Fikk sett og hørt et bankende hjerte. Det ble plutselig mer virkelig, og veldig godt å vite at det er noe levende der inne.

Trodde jeg var 8+0 i dag, men ble satt tilbake til 7+0. Litt kjedelig, men  sånn er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skråsikker på befruktningsdato som var 5.oktober. Noen terminkalkulatorer gir meg termin 1.juli og andre 29. og 28. juni. Hva mener dere? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle på første svangerskapskontroll hos legen i dag (8 +2). Men når jeg kom sa legen at det var alt for tidlig med kontroll, så han bad meg bestille ny time i uke 12. Er ikke det litt sent med tanke på å bestille time til oul!? Forrige svangerskap hadde jeg første kontrollen i uke 6, da bestilte jordmor oul, enda da fikk jeg time sent til ultralyd. Ville gjerne ha hatt kontroll snart, for skal på privat ultralyd i uke 11 og de ønsket at man skulle ta med seg helsekortet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Linkii87 skrev:

Skulle på første svangerskapskontroll hos legen i dag (8 +2). Men når jeg kom sa legen at det var alt for tidlig med kontroll, så han bad meg bestille ny time i uke 12. Er ikke det litt sent med tanke på å bestille time til oul!? Forrige svangerskap hadde jeg første kontrollen i uke 6, da bestilte jordmor oul, enda da fikk jeg time sent til ultralyd. Ville gjerne ha hatt kontroll snart, for skal på privat ultralyd i uke 11 og de ønsket at man skulle ta med seg helsekortet.. 

Rart, jeg var på kontroll før helgen, 7+5, var legen som satte den timen opp, da jeg var der 1,5 uker før for sykemelding pga risiko på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Linkii87 skrev:

Skulle på første svangerskapskontroll hos legen i dag (8 +2). Men når jeg kom sa legen at det var alt for tidlig med kontroll, så han bad meg bestille ny time i uke 12. Er ikke det litt sent med tanke på å bestille time til oul!? Forrige svangerskap hadde jeg første kontrollen i uke 6, da bestilte jordmor oul, enda da fikk jeg time sent til ultralyd. Ville gjerne ha hatt kontroll snart, for skal på privat ultralyd i uke 11 og de ønsket at man skulle ta med seg helsekortet.. 

Fikk samme beskjed i dag. Måtte vente til uke 12. Hun sa det var siden så mye kunne skje til uke 12, og da slapp de sende unødvendig papirer. Sa jeg var litt bekymret pga MA i uke 12 sist. Men fikk bare beskjed om at mye kunne skje og var bare sånn det var😏 Fastlegen viste veldig lite om prøverør og fryseforsøk, så ikke så mye å hente der i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til første kontroll i dag, 8+0, hos jordmor. Fikk helsekort og en haug med papirer og bøker. Skal til ny ultralyd i morgen pga en unormalt(til meg å være) kraftig blødning etter samleie i går. Jordmor mente det ikke var noe å tenke på men jeg vil være 100% sikker likevel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Tulla_ said:

Hei på dere og gratulerer alle sammen :)
 

Kan også melde meg inn i denne klubben, foreløpig termin er 26.juni 2018, (6+2), så det er jo veldig tidlig! 
Ellers er jeg konstant redd for å miste, har PCOS, men vi ble gravide på egenhånd! :) 
Har sterke murringer/menssmerter nederst i magen flere ganger om dagen, men etter hva jeg har lest, skal visst ikke dette være noe farlig. Er det flere som også ønsker å skjære av seg brystene? Jeg føler at det hadde vært mindre smertefullt enn hva som foregår med de nå. Ellers er formen veldig fin, men jeg spiser som en elefant, så jeg må passe litt på. 

Hilsen forum-jomfruen Tulla <3

 

Haha, har hatt lyst til det egentlig siden jeg fikk førstemann. Det skal sies at jeg la fra meg tanken etter amming, men den er definitivt tilstede igjen nå. Er et herk, våkner på natta av at det er vondt, de eneste bh-er jeg kan bruke er sportsbh. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrrv forresten i går om at jeg har vært i fin form (tross alt) fram til nå. Vel,det var fram til i går 😂 kastet opp for første gang i dag. Vært uvel flere ganger i dag, men ikke kjent på at jeg skulle kaste opp. Da jeg pusset tennene (følte meg fin) kjente jeg plutselig at kvalmen kom som en bølge. Rakk å hive fra meg tannkosten og snuble fram til toalettet før det kom. 

Det her er en del av svangerskap som jeg absolutt ikke har savnet, og som jeg gjerne bare skulle spola forbi 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Nøtteliten18 skrev:

Jeg var hos gynekolog i dag og fikk tatt innvendig ultralyd. Fikk sett og hørt et bankende hjerte. Det ble plutselig mer virkelig, og veldig godt å vite at det er noe levende der inne.

Trodde jeg var 8+0 i dag, men ble satt tilbake til 7+0. Litt kjedelig, men  sånn er det!

Så godt å se og høre et bankende hjerte ☺️👏🏼 Da har vi foreløpig termin ganske likt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Humla92 skrev:

Skrrv forresten i går om at jeg har vært i fin form (tross alt) fram til nå. Vel,det var fram til i går 😂 kastet opp for første gang i dag. Vært uvel flere ganger i dag, men ikke kjent på at jeg skulle kaste opp. Da jeg pusset tennene (følte meg fin) kjente jeg plutselig at kvalmen kom som en bølge. Rakk å hive fra meg tannkosten og snuble fram til toalettet før det kom. 

Det her er en del av svangerskap som jeg absolutt ikke har savnet, og som jeg gjerne bare skulle spola forbi 🤔

Nei, huff, så kjedelig. Kanskje du skulle ha banket i bordet? 🤔 Håper kvalmen er litt bedre i dag, trikset er visst frokost på sengen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som drar på første kontroll til jordmor og ikke lege, hvordan går dere frem for å bestille time da? Må man ikke henvises til jordmor fra legen?

Anonymkode: d7e20...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dere som drar på første kontroll til jordmor og ikke lege, hvordan går dere frem for å bestille time da? Må man ikke henvises til jordmor fra legen?

Anonymkode: d7e20...167

Jeg ringte helsestasjonen og bestilte time til jordmor. Trengte ikke henvisning der jeg bor iallefall.

Men mulig dette er ulikt andre steder i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, maya-83 skrev:

Jeg ringte helsestasjonen og bestilte time til jordmor. Trengte ikke henvisning der jeg bor iallefall.

Men mulig dette er ulikt andre steder i landet.

hvor langt på vei var du da du bestilte time? :)

Anonymkode: d7e20...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hvor langt på vei var du da du bestilte time? :)

Anonymkode: d7e20...167

Jeg bestilte time noen uker i forveien, så jeg har time om 14 dager, da er jeg 11+6 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...