Gå til innhold

Juni 2018


Hope81

Anbefalte innlegg

Hei :-) 

Melder meg inn her jeg også 😄 termin 12-06-18 ut i fra kalkulator. Testet to dager før ikm var negativ, testet 1 dag etter pga skikkelig dårlig form og den var positiv, cb digital ❤️ Gleder oss, første 🎈Ikke mistet før, håper alt går fint 😇

Endret av Lykke1987
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Lykke1987 skrev:

Hei :-) 

Melder meg inn her jeg også 😄 termin 12-06-18 ut i fra kalkulator. Testet to dager før ikm var negativ, testet 1 dag etter pga skikkelig dårlig form og den var positiv, cb digital ❤️ Gleder oss, første 🎈Ikke mistet før, håper alt går fint 😇

Så gøy! Gratulerer så mye :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fortalt noen om det ennå? Vi har bestemt oss for å holde det hemmelig til uke 12, men jeg synes at det er så vanskelig! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Nymeria1 said:

Har dere fortalt noen om det ennå? Vi har bestemt oss for å holde det hemmelig til uke 12, men jeg synes at det er så vanskelig! :) 

Vi to har snakket veldig mye om det oss i mellom, og kommer til å vente en stund med det for de fleste. Sist fortalte vi de føeste ca uke 13. Likevel gidder vi ikke å holde det hemmelig i en evighet, fordi (som du sier) det er vanskelig. Og hvis jeg mister er det et lite utvalg mennesker rundt meg som jeg gjerne vil skal vite det. 

Jeg fortalte det til ei god venninne/kollega allerede samme dag som jeg tok testen (dvs med en gang 😂), fortalte det til enda ei venninne et par timer senere. Også skal jeg fortelle til siste nærme venninne i helga 😁 jeg tror familie får vite det ganske snart og. Sist var jeg kvalm og dårlig men bodde så langt unna at jeg klarte å holde det hemmelig. Nå kommer de til å merke det 😂

Mannen min har snakket med sine foreldre om det allerede, men det er jo hans valg 😊 jeg synes det var greit!

Det jeg synes er litt vanskeligere er når jeg skal fortelle det til sønnen min på snart 5 år. Vi har snakket om søsken mangemange ganger, så han virker ok i forhold til den biten... Men allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Gratulerer med spire alle sammen💜 Håper vi har oddsen med oss:)!

Jeg har testet positivt noen dager, men fikk en positiv CB digital tidlig morgen i dag. IKM er i morgen...

Sånn ca termin er 25/6-18! 

Synes også det er vanskelig å glede seg, men prognosen for at det skal gå bra er heldigvis størst:)

Hilsen Laura

Anonymkode: 0a0a3...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Nymeria1 skrev:

Har dere fortalt noen om det ennå? Vi har bestemt oss for å holde det hemmelig til uke 12, men jeg synes at det er så vanskelig! :) 

Hei!
Jeg fortalte det til en god venninne/kollega med en gang. faktisk hun som sa at testen var positiv, vanket litt tvil hos meg... Så
fortalte jeg det til en venninne nå nylig. Fant ut at jeg trengte noen som var klar over situasjonen min i forhold til enkelte ting jeg ikke lenger kan delta på osv. Min samboer har ikke hatt behov for å fortelle noen enda. Vi er begge enige i at nyheten ikke skal slippes før etter uke 12. Veldig vanskelig! Men føler det er det rette for oss :) er i dag 5+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei:)

Gratulerer med spire alle sammen💜 Håper vi har oddsen med oss:)!

Jeg har testet positivt noen dager, men fikk en positiv CB digital tidlig morgen i dag. IKM er i morgen...

Sånn ca termin er 25/6-18! 

Synes også det er vanskelig å glede seg, men prognosen for at det skal gå bra er heldigvis størst:)

Hilsen Laura

Anonymkode: 0a0a3...99a

Gratulerer til deg også! :D
Jeg skjønner veldig godt hva du mener med "vanskelig å glede seg" mange følelser på samme tid. I ett øyeblikk er jeg på en rosa-sky og i neste øyeblikk livredd for at det skal gå galt. Jeg har roet meg ned med at jeg får tenke positivt også hvis det da skulle gå galt likevel så er det vel en mening med det? MEN krysser selvsagt fingrene for at alt går bra for alle her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, frk. 91 skrev:

Hei!
Jeg fortalte det til en god venninne/kollega med en gang. faktisk hun som sa at testen var positiv, vanket litt tvil hos meg... Så
fortalte jeg det til en venninne nå nylig. Fant ut at jeg trengte noen som var klar over situasjonen min i forhold til enkelte ting jeg ikke lenger kan delta på osv. Min samboer har ikke hatt behov for å fortelle noen enda. Vi er begge enige i at nyheten ikke skal slippes før etter uke 12. Veldig vanskelig! Men føler det er det rette for oss :) er i dag 5+2

Vi har ikke fortalt det til noen, men synes det er så vanskelig! Jeg tenker at hvis det hadde gått galt er det visse personer jeg hadde delt det med, og dermed egentlig kan fortelle det til nå. Mannen min har lyst til å holde det hemmelig, også litt pga det har vært mye mas om barn i alle år. Det er i alle fall greit å dele litt tanker og følelser her inne! Jeg er 6 uker i dag! 😊 Vi skal på tidlig ultralyd i uke 8 pga jeg trenger en forsikring om at alt står bra til. #paranoid. :) Noen andre som har tenkt på tidlig ultralyd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Nymeria1 skrev:

Vi har ikke fortalt det til noen, men synes det er så vanskelig! Jeg tenker at hvis det hadde gått galt er det visse personer jeg hadde delt det med, og dermed egentlig kan fortelle det til nå. Mannen min har lyst til å holde det hemmelig, også litt pga det har vært mye mas om barn i alle år. Det er i alle fall greit å dele litt tanker og følelser her inne! Jeg er 6 uker i dag! 😊 Vi skal på tidlig ultralyd i uke 8 pga jeg trenger en forsikring om at alt står bra til. #paranoid. :) Noen andre som har tenkt på tidlig ultralyd? 

Min tanke var litt den at  "da slipper samboeren å få høre alle bekymringer" så er gjerne venninner litt mer snakkesalige rundt emnet. Jeg skjønner dere veldig godt hvis det har vært litt mas rundt det. Vi har ikke mottatt noe mas, og vil derfor også holde det hemmelig. planlegge "den beste overraskelsen". 
Vi skal også på tidlig ultralyd, men ikke før i uke 11 :) Jeg skrev da at jeg var nervøs og at det var første gang. så jeg trengte å finne ut om alt utviklet seg som normalt. Tror i det øyeblikk man har vært på ultralyd at skuldrene senker seg litt

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle sammen 👏🏼😄 Vi var på tidlig ul sist, og det roet meg veldig, så det skal vi denne gangen også 😊 uke 8 i dag, regner med vi drar i løpet av neste uke 👏🏼 Har fortalt det til to av våre venner, og til to av mine kollegaer. Er såpass dårlig form at de fikk en forklaring 😅 ellers så har vi egentlig bestemt oss for at vi ikke skal si noe før de tørr å spørre 😂 det skal sies at det allerede vises, så da spørs det bare hvor direkte våre nærmeste tørr å være 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid for andre gang og bare lurer på en liten ting. Har dere fått kvalme, eventuelt oppkast, og når dukket det eventuelt opp? Jeg er 5+2 nå, like langt som jeg var kommet da jeg sist fant ut at jeg var gravid. Jeg husker at jeg kastet opp mye i forrige svangerskap (5 år siden), men jeg klarer ikke å komme på når jeg fikk det for fullt..? Jeg bare husker at jeg var skuffet da jeg trodde det hadde gått over i uke 15, også begynte jeg å kaste opp igjen flere ganger i uke 16. Jeg har følt meg delvis uvel et par ganger, men det har passert fort.

Også er det den der biten med sykemelding. Jeg har aldri vært sykmeldt før... Kommer dere dere på jobb med kvalmen, eller er dere helt slått ut? Som student sist, så var jeg nødt til å trosse alt, å dra på både skole, praksis og jobb. Hvis det blir like ille denne ganger ser jeg for meg at jeg må ta ut sykmelding, særlig med tanke på at jeg denne gangen har et barn hjemme å ta hensyn til også. Tenker litt på dette, sitter langt inne å skulle bli syk :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Hvordan er det med dere?

Her har kvalmen stilnet litt, ømme bryster og murringene holder enda tak, i varierende grad.

Tok de siste to testene i dag, og digitale har økt til 2-3 uker, er 4+2 i dag.

Så foreløpig går det bra❤️

Hilsen Laura

AF3649B0-EB36-4B38-BECF-5F798E84A353.jpeg

Anonymkode: 0a0a3...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så kvalm at jeg ligger rett ut. Helt utmatta og bare sover. Må si at å være gravid nå ift for 8 år siden er stor forskjell. Ikke like sprek nå gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.10.2017 den 13.05, Hope81 skrev:

Er så kvalm at jeg ligger rett ut. Helt utmatta og bare sover. Må si at å være gravid nå ift for 8 år siden er stor forskjell. Ikke like sprek nå gitt.

Støtter deg i denne. Jeg strever veldig ifh til å være på jobb. Kaster ikke opp, men er veldig veldig kvalm og utmattet. Får håpe det går fort over ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt litt den siste uken, men prøvde i dag og spise noe med en gang etter at jeg sto opp. Lar det gå få timer i mellom mat, noe som har virkelig gjort forskjellen til meg :-) Er vesentlig bedre form i forhold til kvalme i dag. Skal på ul i uke 10, gleder oss! Er i dag 6+2.

Er mitt første, når fikk dere som er 2 gangs mage? Eller, at det vistes? :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastet opp på jobb i dag, for første gang. 7+5, og plutselig vesentlig mer kvalm enn tidligere. Ikke noe gøy! Prøver å trøste meg med at det er godt tegn for at ting står bra til, men det er ikke så gøy å ligge på dogulvet på jobb å kvele lyden av brekningene likevel 😅 "Graviditet er magisk", -vel, det føles ikke akkurat som magi akkurat nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+2 i dag og kjenner egentlig ingenting. Hadde det ikke vært for at mensen har uteblitt og 5 positive graviditetstester hadde jeg ikke trodd jeg var gravid. Vi skal på tidlig ultralyd neste uke (uke 7) for å sjekke om det er noe der. Forhåpentligvis blir det mer virkelig da og jeg kan slutte å bekymre meg for fravær av symptomer :) Er det noen som har erfaringer med ul i uke 7? Er det noe særlig å se da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også på UL i uke 7, tidlig neste uke. Fikk beskjed av legen om at da skal de kunne se et foster med hjerteslag.

Hadde ikke symptomer før jeg var 6+3, da begynte kvalmen. Er 6+6 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer alle sammen! jeg testet positivt i dag. Førstegangs. i følge Gravid og Baby appen er jeg i uke  5. (4+3). utregnet termin til 28 juni i følge app. spørsmål til dere, hva gjør man nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, hopetroll skrev:

gratulerer alle sammen! jeg testet positivt i dag. Førstegangs. i følge Gravid og Baby appen er jeg i uke  5. (4+3). utregnet termin til 28 juni i følge app. spørsmål til dere, hva gjør man nå? 

Gratulerer! Er det ikke bare verdens deiligste følelse? Nå må du bare smører deg med en god dose tålmodighet. De to siste ukene siden jeg fikk positiv test selv har vært de lengste i mitt liv :bond: Utrolig kjipt å ikke kunne skrike høyt ut om noe som føles så stort. 

Ellers kan du allerede nå bestille time til første legekontroll, også må du selvfølgelig legge om livsstilen hvis du ikke har gjort det allerede (slutte med røyk, alkohol, rått kjøtt og en del oster) samt ta folat. Anbefaler deg også å laste ned noen apper så du kan følge med på spirens utvikling :hjerter: Ser du allerede har Gravid og barn. Jeg kan i tillegg anbefale preglife og pregnancy+. Sistnevnte har nye artikler om graviditeten hver dag. 

Jeg er førstegangs selv, så har ikke så mange andre råd og tips, men det er det sikkert noen andre som har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utrolig kvalm om dagen, er det flere som har det sånn? Jeg klarer nesten ikke få i meg noe mat. Det begynte mandag, jeg var da 6 +2. Kvalmen varer hele dagen :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet positivt i dag! 😁 Har hatt veldig ømme bryster og mye murringer i et par uker nå. Har kjent det samme flere ganger tidligere, men da var det kun mens som var på vei, så jeg tenkte ikke så mye over det. Tok en test i dag morges bare for å sjekke, og der var det to streker gitt! 

Veldig mye følelser i en sliten kropp i dag, men både meg og far er lykkelige! 😍

Termin er i følge kalkulator 11.06, men det kan fort endres da jeg har uregelmessige sykluser. 

Gratulerer til alle sammen her inne, jeg gleder meg til å følge dere 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Nøtteliten18 skrev:

Jeg testet positivt i dag! 😁 Har hatt veldig ømme bryster og mye murringer i et par uker nå. Har kjent det samme flere ganger tidligere, men da var det kun mens som var på vei, så jeg tenkte ikke så mye over det. Tok en test i dag morges bare for å sjekke, og der var det to streker gitt! 

Veldig mye følelser i en sliten kropp i dag, men både meg og far er lykkelige! 😍

Termin er i følge kalkulator 11.06, men det kan fort endres da jeg har uregelmessige sykluser. 

Gratulerer til alle sammen her inne, jeg gleder meg til å følge dere 😍

Gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 uker i dag og kvalmen begynte for 3-4 dager siden. Av og på hele dagen. Urk.

Om morgenen når jeg står opp er jeg også skikkelig svimmel, og får ikke slappet av så mye med en på 15 mnd og. Men bare jeg får i meg frokost og får sitte 20 minutter går det litt bedre. 

Gleder meg veldig til UL på mandag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere alle! Selv fikk jeg positiv test for to dager siden. Kun mannen min som vet om det enda... Jeg brenner etter å fortelle det til flere, men bestevenninna mi driver med prøverør, så jeg vil vente litt med å si det til henne i håp om at det blir klaff der først... Jeg er 4+4 i dag. 

Forteller dere andre noe så tidlig til noen, eller venter dere? Hvem forteller dere det til i såfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...