Gå til innhold

Jeg har makk i magen! Er det sushien jeg spiser?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kun jeg som har det i familien. Barna er 7 og 10. Jeg er også den eneste som spiser sushi. Kan ikke skjønne hvordan jeg ellers skal ha fått det? Jobber på kontor og omgås ikke små barn.

Anonymkode: 270c6...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan du vite at ikke barna har det? Jeg har hatt mark flere ganger (er et helvete å bli kvitt), men har aldri sett noe mark i avføring. Har kun tatt en og annen på fersken i rompesprekken...

Er ingen sak å bli smittet med barnemark. Egg overlever flere uker og de kan ikke ses med det blotte øye. Det holder at et barn har noen egg under neglene etter å ha klødd seg - og så tatt på noe du har tatt på. F.eks dørhåndtak eller handlevogn. Du klør deg i ansiktet og vips - så er du og etter hvert hele familien smittet. Symptomer kan opptre etter 3 uker - men veldig mange merker det ikke. Så da går man rundt med mark i magen, mens man sprer eggene rundt seg. De kan til og med hekte seg på støv og sveve rundt i rommet ;)

Når man endelig oppdager det og tar kur, samt vasker ned rompe og hus flere ganger for dagen, så blir man kvitt det. Men siden skolene florerer av utysket så får man det sannsynligvis igjen etter kort tid og så er det påan igjen...

 

Anonymkode: c117a...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du kan få det av sushi

Anonymkode: b6363...91d

Man får IKKE mark i magen av sushi med mindre vedkommende som tilberedte fisken har mark eller egg på hendene. Rundorm derimot, kan man få gjennom sushi.

Anonymkode: c117a...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man får IKKE mark i magen av sushi med mindre vedkommende som tilberedte fisken har mark eller egg på hendene. Rundorm derimot, kan man få gjennom sushi.

Anonymkode: c117a...c27

Du kan IKKE krasje med bil, med mindre du krasjer med bil.

Anonymkode: b6363...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan IKKE krasje med bil, med mindre du krasjer med bil.

Anonymkode: b6363...91d

Hihi :popcorn:

Anonymkode: 45993...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis har du fått det fra barna. Dere må uansett alle ta en kur. Og siden barna sikkert har blitt smittet av sine venner, har dere mark igjen om noen mnd.  Welcome to my life. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min fikk det også via suchi. Hun er singel og jobber på eget kontor så kan ikke ha blitt smittet av noen! 

Anonymkode: ac89a...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sånne små, hvite tynne. Har sjekka med tape i rumpa på ungene. De er dessuten begynt å bli store.

 

hi

Anonymkode: 270c6...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har sånne små, hvite tynne. Har sjekka med tape i rumpa på ungene. De er dessuten begynt å bli store.

 

hi

Anonymkode: 270c6...e98

Ungene eller marken? 

Anonymkode: ac89a...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo litt forskjell på kveis, bendelorm og barnemark. Hva har du HI? 

Anonymkode: 9e36c...c6b

Kan mennesker få kveis? Spise kveis ja, men blir det en parasitt i mennesket?  

 

Du glemte forøvrig den koselige spolormen. Den som er så natteyr at den vandrer  ut av munn eller nese om natta for å finne trange steder å krype igjennom (for å stimulere seg), før den kryper tilbake igjen. 

Anonymkode: 5f1af...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Venninnen min fikk det også via suchi. Hun er singel og jobber på eget kontor så kan ikke ha blitt smittet av noen! 

Anonymkode: ac89a...e12

Nei, for voksne har aldri mark og alle voksne er sååå flinke til å vaske hendene. Hun sitter vel ikke mutters alene hjemme alltid?

Anonymkode: c745e...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Venninnen min fikk det også via suchi. Hun er singel og jobber på eget kontor så kan ikke ha blitt smittet av noen! 

Anonymkode: ac89a...e12

Hvordan vet hun at det ikke var fra et eple hun spiste eller det dørhåndtaket på doen hun tok på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Hvordan vet hun at det ikke var fra et eple hun spiste eller det dørhåndtaket på doen hun tok på?

Fordi det er mest sannsynlig fra den rå fisken daaa... 

Anonymkode: ac89a...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det er mest sannsynlig fra den rå fisken daaa... 

Anonymkode: ac89a...e12

Får ikke barnemark av å spise rå fisk... Hun har nok blitt smittet på andre måter.

Anonymkode: c117a...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan mennesker få kveis? Spise kveis ja, men blir det en parasitt i mennesket?  

 

Du glemte forøvrig den koselige spolormen. Den som er så natteyr at den vandrer  ut av munn eller nese om natta for å finne trange steder å krype igjennom (for å stimulere seg), før den kryper tilbake igjen. 

Anonymkode: 5f1af...764

Og øyne! Grøss

Anonymkode: c117a...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du glemte forøvrig den koselige spolormen. Den som er så natteyr at den vandrer  ut av munn eller nese om natta for å finne trange steder å krype igjennom (for å stimulere seg), før den kryper tilbake igjen. 

Wrææællll :sjokkert:

Anonymkode: 386ab...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan mennesker få kveis? Spise kveis ja, men blir det en parasitt i mennesket?  

 

Du glemte forøvrig den koselige spolormen. Den som er så natteyr at den vandrer  ut av munn eller nese om natta for å finne trange steder å krype igjennom (for å stimulere seg), før den kryper tilbake igjen. 

Anonymkode: 5f1af...764

😖😖🤢🤢😳😱😱

Er det sant? Merker man dette? 

Anonymkode: 6f7e4...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2 barn som nå straks er ferdige med ungdomsskolen. Vi har aldri, som vi vet om, hatt noen form for orm. Hvis det er så smittsomt, som fremkommer her, så bør vi nesten vi ha vært borti smitten, da begge barna har gått i barnehage osv. 

Så da lurer jeg, kan det gå over av seg selv, eller er vi bare imune?

Anonymkode: c075a...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...