Gå til innhold

En tråd for oss som er ekstra nervøse pga tidligere MA/ SA?


LusiLyn

Anbefalte innlegg

Jeg spør nå her også 😊 Har hatt en SA tidligere også ... 

For 1,5 uke siden var jeg til ul hvor de konstaterte at d ikke var hjerteaktivitet, jeg mener jeg var 8 uker på vei. De anslo at enten så var d dødt el så var jeg rundt 6 uker på vei (noe jeg mener ikke er mulig). 2 dager senere begynte jeg og blø, og symptomene ble svakere. Og jeg blør ennå. Jeg regner m d er SA og fikk tatt to HCG som viste at den gikk fra 4100 til 3850 på 2 dager, så da er d vel en SA... men symptomene er ikke borte og kvalmen er på vei tilbake  (vært borte i allefall 2 uker) ... skjønner ikke hvordan d er mulig at noen symptomer øker på?  Vart i flere dager nå. 

Fikk tatt en HCG i dag for å sjekke at den går tilfredsstillende ned, for ellers kan d være at d er rester igjen ... er d vanlig st symptomene holder seg relativt stabile el kan øke på i en periode mens en SA foregår? 

Anonymkode: 9dff7...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, LusiLyn skrev:

Jeg gjorde ikke det,, jeg hadde positiv test mens jeg hadde eggløsning, og fikk positiv test på nytt to dager etter den sluttet å være positiv :P  Man er visstnok mer fruktbar rett etter en abort..

Ssmme her hele 3 ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spør nå her også 😊 Har hatt en SA tidligere også ... 

For 1,5 uke siden var jeg til ul hvor de konstaterte at d ikke var hjerteaktivitet, jeg mener jeg var 8 uker på vei. De anslo at enten så var d dødt el så var jeg rundt 6 uker på vei (noe jeg mener ikke er mulig). 2 dager senere begynte jeg og blø, og symptomene ble svakere. Og jeg blør ennå. Jeg regner m d er SA og fikk tatt to HCG som viste at den gikk fra 4100 til 3850 på 2 dager, så da er d vel en SA... men symptomene er ikke borte og kvalmen er på vei tilbake  (vært borte i allefall 2 uker) ... skjønner ikke hvordan d er mulig at noen symptomer øker på?  Vart i flere dager nå. 

Fikk tatt en HCG i dag for å sjekke at den går tilfredsstillende ned, for ellers kan d være at d er rester igjen ... er d vanlig st symptomene holder seg relativt stabile el kan øke på i en periode mens en SA foregår? 

Anonymkode: 9dff7...845

Jeg har også opplevd det... <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, LusiLyn skrev:

Jeg har også opplevd det... <3 

Ok 😊 Hvor lang tid tok d før d gikk tilbake? Blir litt sliten av dette... selv om jeg VET at det er en sikker SA så blir man litt håpefull 🙄

Anonymkode: 9dff7...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ok 😊 Hvor lang tid tok d før d gikk tilbake? Blir litt sliten av dette... selv om jeg VET at det er en sikker SA så blir man litt håpefull 🙄

Anonymkode: 9dff7...845

Ja, man blir helt tullete... Det tok 4 uker før hormonene var helt ute av kroppen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Snart_mammatil2 skrev:

3ganger?? Ble det SA/MA av disse eller? 😲

2 MA og 1 sa og så 1 sa etter der men da ventet jeg på mens imellom. Legene sier det ikke hadde noe å si at det var kjapt for kroppen slipper ikke et egg hvis den ikke er klar for det. Men tok meg 1 års pause etter deg for var helt vrak. Derfor jeg er så vrak nå da dette er første graviditet etter det. Har sett liv 2 ganger nå, men klarer ikke å.roe meg helt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, minera2011 skrev:

2 MA og 1 sa og så 1 sa etter der men da ventet jeg på mens imellom. Legene sier det ikke hadde noe å si at det var kjapt for kroppen slipper ikke et egg hvis den ikke er klar for det. Men tok meg 1 års pause etter deg for var helt vrak. Derfor jeg er så vrak nå da dette er første graviditet etter det. Har sett liv 2 ganger nå, men klarer ikke å.roe meg helt.. 

Uff 😔 Dette må være veldig tøft for dere 😔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snart_mammatil2 skrev:

Uff 😔 Dette må være veldig tøft for dere 😔 

Ja det har ikke vært veldig enkelt. Vsr litt usikker på om vi turte prøve igjen, men jg vil så gjerne ha et barn til så krysser alt jeg kan å håper og ber om at det går denne gange. Så langt så bra, men dessverre mye som kan skje enda og det klarer jeg ikke helt å legge fra meg. Ny ul om 2 uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, minera2011 skrev:

Ja det har ikke vært veldig enkelt. Vsr litt usikker på om vi turte prøve igjen, men jg vil så gjerne ha et barn til så krysser alt jeg kan å håper og ber om at det går denne gange. Så langt så bra, men dessverre mye som kan skje enda og det klarer jeg ikke helt å legge fra meg. Ny ul om 2 uker..

Krysser fingrene for at det går din vei nå 😊 jeg har en fra før, som er 8år. Jeg har et sterkt ønske om et barn til. Fikk mitt første barn da jeg var 21år, og var alenemor i 5år før jeg møtte min samboer. Han har ingen barn. Men jeg ser at man faktisk kan bli mer engstelig av å være inne på forum her, og man kan lett på en falsk trygghet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny hcg er nå tatt ☺ ifølge legen kan jeg ha hatt en sa allerede i uke 4.. og at kroppen rydder sakte opp.. derfor lite blødning. De mente heldigvis at fosteret hadde vært INNI livmora, ikke utenfor 😁 Det de ville sjekke nærmere var at et egg i eggstokken var noe forstørret men det behøvde ikke være noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Snart_mammatil2 skrev:

Hcg har steget fra 2849 til 3200 siden onsdag. Ønsket ikke stigning, men den har ikke steget så masse

Min steg også seint når jeg hadde en MA.. veldig liten stegning da så kroppen er nok rett rundt hjørnet til å innse hva som skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, minera2011 skrev:

Min steg også seint når jeg hadde en MA.. veldig liten stegning da så kroppen er nok rett rundt hjørnet til å innse hva som skjer. 

Trodde en MA/SA skulle kvitte seg med alt fort.. men det kommer bare litt og litt blod. Ikke nok til å fylle et bind/en tampong..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snart_mammatil2 skrev:

Trodde en MA/SA skulle kvitte seg med alt fort.. men det kommer bare litt og litt blod. Ikke nok til å fylle et bind/en tampong..

Jeg har fått tabletter med mine ma for å få ting ut. Og tok litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, minera2011 skrev:

Jeg har fått tabletter med mine ma for å få ting ut. Og tok litt tid.

Er dette noe som gir smerter? Legen snakket om tabletter.. Men ny UL og hcg prøve igjen på mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Snart_mammatil2 skrev:

Er dette noe som gir smerter? Legen snakket om tabletter.. Men ny UL og hcg prøve igjen på mandag

Ja, setter jo igang abort prosessen så vonde menstasjonssmerter.. men med litt smertestillende så går det fint. Gjort dette 2 ganger på rad :-/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag føler jeg meg helt blank :(

Onsdag var hcg på 2849

Fredag var den steget til 3200

Idag har den steget til 3769

Og det er ikke noe liv. Legen på sykehuset har fri idag, så må bare vente å se om de finner noen andre som kan ta over for henne 😢 

Kan de ikke bare få en ende på dette nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en rekke sa, og til tross for at vi prøver på baby, så er jeg blitt livredd for å bli gravid igjen😰Mister jo hver gang😰

Anonymkode: fb8df...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også en rekke sa, og til tross for at vi prøver på baby, så er jeg blitt livredd for å bli gravid igjen😰Mister jo hver gang😰

Anonymkode: fb8df...23e

Har du opplevd hcg stigning som jeg skrev over her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snart_mammatil2 skrev:

Idag føler jeg meg helt blank :(

Onsdag var hcg på 2849

Fredag var den steget til 3200

Idag har den steget til 3769

Og det er ikke noe liv. Legen på sykehuset har fri idag, så må bare vente å se om de finner noen andre som kan ta over for henne 😢 

Kan de ikke bare få en ende på dette nå? 

Jeg har hatt MA (fant ikke foster) og hcg steg da jevnt, men saktere enn vanlig. Fra 17 000 til 22 000 osv. Så det er vanlig.

Anonymkode: 319f3...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Snart_mammatil2 skrev:

Har du opplevd hcg stigning som jeg skrev over her?

Nei ikke stigning!

Anonymkode: fb8df...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt MA (fant ikke foster) og hcg steg da jevnt, men saktere enn vanlig. Fra 17 000 til 22 000 osv. Så det er vanlig.

Anonymkode: 319f3...407

Hvor lang tid skal det gå før de gjør noe? Kjenner jeg blir stresset av at de ikke ringer meg tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det ikke stiger som normalt er det vel egentlig bare å gjennomføre medisinsk abort. Er du innkalt til ultralyd igjen? Jeg ville ringt sykehuset og purret hvis jeg var deg. Er jo helt klart at du ikke har et normalt  svangerskap, så da er det best å få avsluttet det sånn at man kan starte prøvingen på nytt. Har opplevd dette flere ganger, så vet hvor belastende det er 😢 

Endret av lissjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, lissjenta skrev:

Når det ikke stiger som normalt er det vel egentlig bare å gjennomføre medisinsk abort. Er du innkalt til ultralyd igjen? Jeg ville ringt sykehuset og purret hvis jeg var deg. Er jo helt klart at du ikke har et normalt  svangerskap, så da er det best å få avsluttet det sånn at man kan starte prøvingen på nytt. Har opplevd dette flere ganger, så vet hvor belastende det er 😢 

Hadde avtale med legen at jeg skulle komme til henne idag. Men nå har hun tatt seg fri.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...