Gå til innhold

En tråd for oss som er ekstra nervøse pga tidligere MA/ SA?


LusiLyn

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, Snart_mammatil2 skrev:

Sitter på sykehuset nå for å få grundigere undersøkelse.. alt håp er ute for at dette går bra ihvertfall.. krysser fingrene for at det har vært en spontanabort.. men gynekologen såg noe i ene eggstokken 😢ekstra kjipt er at samboer ikke kan komme før ikveld 😢 har nå ringt min søster som ikke engang aner at jeg har vært gravid.

Huff :-( håper du slipper unna graviditet i eggstokken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nå ferdig med undersøkelse.. fortsatt usikkert på svangerskap utenfor livmoren. Har tatt blodprøver som skal måle hcg, crp og røde og hvite blodlegmer.. venter på svar over telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på min andre UL. Var 7 uker på vei og fikk se et bankende hjerte 😍 Nå begynner jeg virkelig å få troen på at jeg skal bli mamma i mai. Etter fem sa/ma hadde det vært et skikkelig mirakel 💕 Skal på ny UL neste torsdag. Er så heldig som endelig får oppfølging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags symptomer hadde dere ved sa/ma? Evt mangel på symptomer? Blødning/null blødning, magesmerter, symptomendring?? Jeg har ikke opplevd sa/ma men er selv fryktelig redd for at det skal skje meg. Hadde ul i uke 7 og alt så fint ut men klarer ikke å slappe av og frykter at hjertet skal slutte å banke mens jeg går rundt uvitende om det. Skal ta ny ul i uke 12.

 

Så forferdelig trist snart_mammatil2. Tenker på deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Stoort ønske om en til... skrev:

Hva slags symptomer hadde dere ved sa/ma? Evt mangel på symptomer? Blødning/null blødning, magesmerter, symptomendring?? Jeg har ikke opplevd sa/ma men er selv fryktelig redd for at det skal skje meg. Hadde ul i uke 7 og alt så fint ut men klarer ikke å slappe av og frykter at hjertet skal slutte å banke mens jeg går rundt uvitende om det. Skal ta ny ul i uke 12.

 

Så forferdelig trist snart_mammatil2. Tenker på deg. 

For meg har tegn nr 1 vært mangel på symptomer. Først hatt masse symtomer, så har det fleste gått gradvis bort.. Denne gangen har jeg veldig mye symptomer, heldivis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for initiativet, trådstarter. Jeg er en av dem som gjerne er med på en egen tråd for oss som har mistet før og er redd for å miste igjen. Jeg har 6 MA/SA bak meg, 3 med forhenværende partner og 3 med nåværende. Har to friske barn på hhv. 14 og 10 år, så det var ETTER at jeg hadde hatt to ukompliserte svangerskap at jeg begynte å miste...forstå det den som kan. Har vært utredet opp og ned og i mente, og ingen finner noe galt. Nå er jeg gravid igjen, 6+5 i dag. Som trådstarter her, tør jeg nesten ikke tenke på babyen i det hele tatt. Prøver å fortrenge svangerskapet så godt jeg kan, men tar selvfølgelig mine forholdsregler mtp. alkohol, upasteuriserte oster osv. Har pleid å miste rundt uke 10-11, da etter at det har vært påvist hjerteslag hos foster i uke 7-8 og alt da har sett greit ut. Krysser alt jeg har for at det skal holde over 11 uker - da først tør jeg kontakte lege og be om henvisning til ultralyd (tror jeg). Det er så hjerteskjærende å se dødt foster på skjermen, så jeg vet ikke helt om jeg kommer til å takle det om det skulle skje igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fort kunne dere bli gravide etter SA/MA? Dersom jeg ikke har svangerskap utenfor livmoren, så har jeg hatt en SA nylig. HCG var fortsatt forhøyet, så skal ta ny prøve på fredag.

Livmor var helt tom, vil det da si at kroppen snart er klar for nytt forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Snart_mammatil2 skrev:

Hvor fort kunne dere bli gravide etter SA/MA? Dersom jeg ikke har svangerskap utenfor livmoren, så har jeg hatt en SA nylig. HCG var fortsatt forhøyet, så skal ta ny prøve på fredag.

Livmor var helt tom, vil det da si at kroppen snart er klar for nytt forsøk?

Jeg er blitt gravid før mensen hsr kommet tilbake mange av gangene. Men nå etter 1 års pause

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Bebés'ilvousplâit skrev:

Takk for initiativet, trådstarter. Jeg er en av dem som gjerne er med på en egen tråd for oss som har mistet før og er redd for å miste igjen. Jeg har 6 MA/SA bak meg, 3 med forhenværende partner og 3 med nåværende. Har to friske barn på hhv. 14 og 10 år, så det var ETTER at jeg hadde hatt to ukompliserte svangerskap at jeg begynte å miste...forstå det den som kan. Har vært utredet opp og ned og i mente, og ingen finner noe galt. Nå er jeg gravid igjen, 6+5 i dag. Som trådstarter her, tør jeg nesten ikke tenke på babyen i det hele tatt. Prøver å fortrenge svangerskapet så godt jeg kan, men tar selvfølgelig mine forholdsregler mtp. alkohol, upasteuriserte oster osv. Har pleid å miste rundt uke 10-11, da etter at det har vært påvist hjerteslag hos foster i uke 7-8 og alt da har sett greit ut. Krysser alt jeg har for at det skal holde over 11 uker - da først tør jeg kontakte lege og be om henvisning til ultralyd (tror jeg). Det er så hjerteskjærende å se dødt foster på skjermen, så jeg vet ikke helt om jeg kommer til å takle det om det skulle skje igjen.

Høres ut som meg.. hadde en sa første gang jeg var gravid så 2 fullgåttw svangerskap. Og nå 2 MA og 2 SA og alt er med samme mann så de vil ikke utrede meg for de mener det er uflaks. Sett hjertelyd engang men da var fosteret litt mindre enn antatt. 

Håper det går for deg og meg denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, minera2011 skrev:

Høres ut som meg.. hadde en sa første gang jeg var gravid så 2 fullgåttw svangerskap. Og nå 2 MA og 2 SA og alt er med samme mann så de vil ikke utrede meg for de mener det er uflaks. Sett hjertelyd engang men da var fosteret litt mindre enn antatt. 

Håper det går for deg og meg denne gangen!

Vi får følge hverandre og håpe, håpe, håpe alt går bra for oss begge! Nå MÅ uflaksen være brukt opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Snart_mammatil2 skrev:

Hvor fort kunne dere bli gravide etter SA/MA? Dersom jeg ikke har svangerskap utenfor livmoren, så har jeg hatt en SA nylig. HCG var fortsatt forhøyet, så skal ta ny prøve på fredag.

Livmor var helt tom, vil det da si at kroppen snart er klar for nytt forsøk?

Etter to uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Lissygloss skrev:

Jeg hadde MA i uke 8, fant ut 30 juni. Første syklus etter det var uten EL, men EL kom i august og ble gravid igjen da :)

Vet du hvor fort hcg skal synke etter er ma/sa? Forstår rett og slett ikke helt hva som skjer med meg. Alt for høy hcg og tom livmor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Snart_mammatil2 skrev:

Vet du hvor fort hcg skal synke etter er ma/sa? Forstår rett og slett ikke helt hva som skjer med meg. Alt for høy hcg og tom livmor. 

Jeg hadde positiv test i 4 uker etter livmoren var helt tom.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, LusiLyn skrev:

Jeg hadde positiv test i 4 uker etter livmoren var helt tom.. 

Men da er det nok lurt å vente en stund før man prøver igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snart_mammatil2 skrev:

Vet du hvor fort hcg skal synke etter er ma/sa? Forstår rett og slett ikke helt hva som skjer med meg. Alt for høy hcg og tom livmor. 

Hos meg sank den på 2 uker ca.. fikk eggløsning etter ca 12-14 dager etter jeg sluttet å blø fra aborten. 

Men er jo noe rart hvis hcg din er skyhøy også? Hva skal de gjøre fremover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått vite nivået, men skal spørre imorgen da jeg skal ta ny prøve. 

De snakket veldig dårlig norsk, så litt uklar på hva som sjer..

De sjekker for svangerskap utenfor livmoren, men da vil jeg tro at jeg hadde hatt smerter.. det har jeg ikke.. totalt sett har jeg blødd kanskje 3-4spiseskjeer i alt.. Og livmor er helt tom. Kanskje kroppen min ikke har fått med seg at jeg ikke er gravid lenger. Ikke hatt symptomer siden jeg haddr positiv gtest på ikm

Endret av Snart_mammatil2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snart_mammatil2 skrev:

Jeg har ikke fått vite nivået, men skal spørre imorgen da jeg skal ta ny prøve. 

De snakket veldig dårlig norsk, så litt ukler på hva som sjer..

De sjekker for svangerskap utenfor livmoren, men da vil jeg teo ay jeg hadde hatt smerter.. det har jeg ikke

Ja det skal være veldig vondt når det er blitt en hvis størrelse på fosteret. Men ikke nødvendigvis før.  

Håper de finner ut av det og at det går bra med deg ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, minera2011 skrev:

Ja det skal være veldig vondt når det er blitt en hvis størrelse på fosteret. Men ikke nødvendigvis før.  

Håper de finner ut av det og at det går bra med deg ♥️

Forstår det slik at det ikke kan bli et foster utenfor livmoren.. Men siden jeg ikke hae smerter håper jeg det er en spontanabort og at alt er ute.

Følelsesmessig tror jeg at jeg har fått lettet på trykket etter å ha fortalt alt til min mor og søster. Jeg føler meg tom, men jeg har det egentlig bra ☺ Jeg kan jo prøve på nytt, da det var noe galt med noe denne gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, minera2011 skrev:

Hos meg sank den på 2 uker ca.. fikk eggløsning etter ca 12-14 dager etter jeg sluttet å blø fra aborten. 

Men er jo noe rart hvis hcg din er skyhøy også? Hva skal de gjøre fremover?

Nivået lå på 2849. Måtte ringe å sjekke 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Snart_mammatil2 skrev:

Nivået lå på 2849. Måtte ringe å sjekke 😂

Det er jo ikke så høyt? Tror jeg Lå på 24 tusen når jeg mistet i uke 7/8

Endret av minera2011
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, minera2011 skrev:

Det er jo ikke så høyt? Tror jeg Lå på 24 tusen når jeg mistet i uke 7/8

Ja, får håpe det er lavere imorgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Snart_mammatil2 skrev:

Men da er det nok lurt å vente en stund før man prøver igjen?

Jeg gjorde ikke det,, jeg hadde positiv test mens jeg hadde eggløsning, og fikk positiv test på nytt to dager etter den sluttet å være positiv :P  Man er visstnok mer fruktbar rett etter en abort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...