GĂ„ til innhold

IKM uke 43 🍀


Fandens Oldemor

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Fandens Oldemor skrev:

Her prÞver jeg Ä tviholde pÄ roen, men etter Ä ha kommet hjem til en postkasse full av alle slags tester og babyklister, begynner den altoppslukende fÞlelsen Ä trenge seg pÄ. Jeg kommer helt sikkert til Ä begynne tidlig med testingen denne gangen ogsÄ, men skal prÞve Ä innstille meg pÄ kjemisk uansett resultat. Den dagen jeg endelig fÄr en positiv digitaltest tÞr jeg kanskje Ä slippe jubelen lÞs :) (Og ja, jeg har selvfÞlgelig bestilt en 2-pk av dem, ogsÄ. Hvis jeg faktisk skulle bli gravid, har jeg nok tester til overs til hele kommunen :D). 

Kjenner til den altoppslukende fĂžlelsen! Hver runde skal jeg holde roen. Og hver gang ender jeg opp med Ă„ bruke enda flere tester enn forrige runde 😂 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, Iskula skrev:

NÄ vet jeg hvordan det ligger an; tr kom i gÄr!! Da hadde jeg en syklus pÄ 42 dager, og den uka jeg spotta og blÞdde bittelitt var kanskje pga. egglÞsning(?) Leste at det kan skje noen, men vet ikke. Jaja.. NÄ er det i hvert fall ikke noe tvil lenger, CD 2, og jeg er klar for Ä prÞve pÄ nytt om en stund :) Ønsker alle dere her inne lykke til, krysser alt jeg har for dere!

Å nei :( SĂ„ kjedelig! Det positive fĂ„r vel vĂŠre som du sier at du vet hvor du er i lĂžypa nĂ„, og det er jo mye bedre enn Ă„ vĂŠre usikker. SĂ„nn sett er det bare noen dager til det er tid for Ă„ prĂžve igjen. Dumt at du ikke skal vĂŠre her lenger, fĂ„r kanskje snike litt i andre trĂ„der etter hvert og se hvordan det gĂ„r! Masse lykke til! 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

23 minutter siden, Mamma til 3? skrev:

Kjenner til den altoppslukende fĂžlelsen! Hver runde skal jeg holde roen. Og hver gang ender jeg opp med Ă„ bruke enda flere tester enn forrige runde 😂 

Ja, jeg hadde virkelig troen pÄ Ä klare Ä beholde roen denne gangen. Har holdt meg unna forum og alt! :) Men men, om to uker blir det kanskje rolig igjen ;) 

NÄr det gjelder EL-tester, sÄ er mine ogsÄ positive-ish i to-tre dager. Har forstÄtt det sÄnn at man skal regne timer fra den fÞrste positive, 24-36 timer var det vel? Eller kanskje 48, husker ikke helt. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

The Great sperm race, liten film som ligger pÄ YouTube. Anbefales! BÄde fascinerende, spennende og skremmende. SÄ mye og sÄ lite som skal til. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Knall positiv test nĂ„, streken er mye sterkere enn kontrollen 😁 Aldri hatt mer enn like sterk fĂžr.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

26 minutter siden, Mamma til 3? skrev:

Knall positiv test nĂ„, streken er mye sterkere enn kontrollen 😁 Aldri hatt mer enn like sterk fĂžr.

 Er vel gode tegn pÄ baby strek da :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

1 minutt siden, UTGÅTT PÅ DATO MEN DET ER MULI skrev:

 Er vel gode tegn pÄ baby strek da :bolledeig:

Det er forelĂžpig bare el jeg tester etter, men hĂ„per g-test blir like positiv om et par uker! 😁😁

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

9 timer siden, Mamma til 3? skrev:

Det er forelĂžpig bare el jeg tester etter, men hĂ„per g-test blir like positiv om et par uker! 😁😁

Det blir det jo. 2 streker

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

15 timer siden, Mamma til 3? skrev:

The Great sperm race, liten film som ligger pÄ YouTube. Anbefales! BÄde fascinerende, spennende og skremmende. SÄ mye og sÄ lite som skal til. 

Denne sÄ jeg ogsÄ i gÄr. Ble litt demotivert over hvor mye som skal til. Hvordan ble jeg egentlig gravid fÞrste ganger?? Bare flaks ;) De viste heller ingen ting om hva som skjer etter befruktning har funnet sted. Kanskje deler ikke egget seg som det skal, kanskje fester ikke egget seg som det skal osv. Veldig mye som kan gÄ galt. Har lest at 50% av alle befruktede egg ikke fester seg og kommer ut som vanlig menstruasjon. Ble litt overveldet kan man si

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Masse el-slim idag, la inn aksjer natt til mandag og skal en runde til idag (haha), det burde jo vĂŠre skuddsikkert? 😅  ikm 28 oktâœŒđŸ»

Anonymkode: 9656b...228

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Negativ el-test i dag etter 2 dager med veldig sterk teststrek. Regner med el var i gÄr ut fra smerter, men var litt slim i morges ogsÄ, sÄ litt usikker. 0-1 dpo.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

1 time siden, Mamma til 3? skrev:

Negativ el-test i dag etter 2 dager med veldig sterk teststrek. Regner med el var i gÄr ut fra smerter, men var litt slim i morges ogsÄ, sÄ litt usikker. 0-1 dpo.

Egget lever opp til 24 etter det er slept om du har slim sÄ kan du ha slim i dei timane.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

11 minutter siden, UTGÅTT PÅ DATO MEN DET ER MULI skrev:

Egget lever opp til 24 etter det er slept om du har slim sÄ kan du ha slim i dei timane.

SÄ da tenker du det er sannsynlig at el var i gÄr? La inn aksjer sÞndag og mandag, pause i gÄr. HÄper det holder!

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

1 time siden, Mamma til 3? skrev:

SÄ da tenker du det er sannsynlig at el var i gÄr? La inn aksjer sÞndag og mandag, pause i gÄr. HÄper det holder!

Fra positiv el test er det 12 til 36 timer til egget slipper. NÄr egget slipper kan ein ha el slim.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

UL i dag var nedslĂ„ende. Dobbel letrozol hjalp ingenting. Ingen egg i modning og syltynn slimhinne. Legen satte meg pĂ„ gonal f og begynte Ă„ snakke om prĂžverĂžr med en gang😱

HÄper ikke gonal f stimulerer til for mange egg, for da fÄr vi forbud mot sex. 

Ny kontroll neste uke.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

1 time siden, lillevenn17 skrev:

UL i dag var nedslĂ„ende. Dobbel letrozol hjalp ingenting. Ingen egg i modning og syltynn slimhinne. Legen satte meg pĂ„ gonal f og begynte Ă„ snakke om prĂžverĂžr med en gang😱

HÄper ikke gonal f stimulerer til for mange egg, for da fÄr vi forbud mot sex. 

Ny kontroll neste uke.

Kan det vÊre hÄp neste uke ? Noen kan ha opp til 3 uker fÞr egglÞsning.

Trist at det skal vĂŠre slik.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

3 timer siden, UTGÅTT PÅ DATO MEN DET ER MULI skrev:

Kan det vÊre hÄp neste uke ? Noen kan ha opp til 3 uker fÞr egglÞsning.

Trist at det skal vĂŠre slik.

HÄper veldig at det er 2-3 egg i modning. Regner med at jeg fÄr beskjed om jeg skal sette Ovitrelle eller om de skal fÄ slippe av seg selv.

Vi begynner Ä spare til IVF i tilfelle det gÄr den veien. Sykt merkelig fÞlelse, er jo bare 23 Är og sluttet pÄ p-pillen i slutten av januar. Hadde aldri tenkt over at JEG skulle slite med dette allerede nÄ (ikke egoistisk ment, men alle hÄper/tror jo at alt skal gÄ fint).

Hvordan gÄr det med deg?

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

34 minutter siden, lillevenn17 skrev:

HÄper veldig at det er 2-3 egg i modning. Regner med at jeg fÄr beskjed om jeg skal sette Ovitrelle eller om de skal fÄ slippe av seg selv.

Vi begynner Ä spare til IVF i tilfelle det gÄr den veien. Sykt merkelig fÞlelse, er jo bare 23 Är og sluttet pÄ p-pillen i slutten av januar. Hadde aldri tenkt over at JEG skulle slite med dette allerede nÄ (ikke egoistisk ment, men alle hÄper/tror jo at alt skal gÄ fint).

Hvordan gÄr det med deg?

Du kan like godt vÊre uten p pille for resten av livet nÄr det er slik.

Felt i en slik alder og skal bli ein sliter. 

IVF har gubben nekta. SÄ jeg ser fÞre meg ikkje eit barn til. Klokka tikker og rekner med Amh  testen er pÄ 1 nÄ. Var pÄ 7 for 4 Är siden.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

2 timer siden, UTGÅTT PÅ DATO MEN DET ER MULI skrev:

Du kan like godt vÊre uten p pille for resten av livet nÄr det er slik.

Felt i en slik alder og skal bli ein sliter. 

IVF har gubben nekta. SÄ jeg ser fÞre meg ikkje eit barn til. Klokka tikker og rekner med Amh  testen er pÄ 1 nÄ. Var pÄ 7 for 4 Är siden.

Kommer aldri til Ä gÄ pÄ prevansjon igjen nei.

Hvorfor nekter han ivf?

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

3 timer siden, lillevenn17 skrev:

HÄper veldig at det er 2-3 egg i modning. Regner med at jeg fÄr beskjed om jeg skal sette Ovitrelle eller om de skal fÄ slippe av seg selv.

Vi begynner Ä spare til IVF i tilfelle det gÄr den veien. Sykt merkelig fÞlelse, er jo bare 23 Är og sluttet pÄ p-pillen i slutten av januar. Hadde aldri tenkt over at JEG skulle slite med dette allerede nÄ (ikke egoistisk ment, men alle hÄper/tror jo at alt skal gÄ fint).

Hvordan gÄr det med deg?

Hei du:-) 

Vil bare gi deg en klem og si vi er flere. Jeg har to barn og venter pÄ nr 3. FÞrste kom av seg selv. Neste ved pergotime (samme som letrozol ca). NÄ virker ikke letrozol pÄ meg heller. Tok gonal og ovitrelle fÞr sommeren og fikk klaff men mistet 5+2. NÄ prÞver jeg igjen. Ikke gi opp, det gÄr bra! SprÞytene gir gode egg og vilkÄr. Og blir det ivf er det ingen undergang :-)

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

8 timer siden, lillevenn17 skrev:

Kommer aldri til Ä gÄ pÄ prevansjon igjen nei.

Hvorfor nekter han ivf?

Han vil ikkje det styret. GÄr det ikkje pÄ normale mÄten sÄ fÄr det vÊra. No vil det koste og utlands turer.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Slenger meg pĂ„ her. Pp3, positiv el test i gĂ„r. Lagt inn aksjene annenhver dag hele mĂ„neden og hver dag de siste dagene(blir nok i kveld og i morgen ogsĂ„ bare for Ă„ vĂŠre sikker. Har hatt lange sykluser, 45 ++ dager, slutta pĂ„ pilla 1 mai sĂ„ hĂ„per virkelig det klaffer nĂ„. Ikm slutten av uke 43 🙊 nĂ„ er det bare Ă„ prĂžve Ă„ slappe av og ikke teste fortidlig 🙈

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...