GĂ„ til innhold

IKM uke 43 🍀


Fandens Oldemor

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Fandens Oldemor said:

Hvis du hadde noen blÞdning i det hele tatt, kan du vel kanskje regne den som syklusdag 1? Ellers sies det vel at det Ä fÞlge med pÄ livmortappen og sekreter kan hjelpe til med Ä finne EL, stÄr en del om det pÄ den syklus.info-siden. Men hvorfor vil du ikke bruke tester, egentlig? 

Jeg spotta i ca en uke, men en av dagene var det bittelitt friskt blod. Trodde da at tr kom, men spotta bare et par dager til fÞr det ga seg. Det er fÞrste gangen det har skjedd meg, jeg blÞr vanligvis mye og i ca 6 dager. Jeg regner med det er litt kluss i systemet pga. p-pillebruk, vet at det kan ta flere mÄneder fÞr alt er som normalt igjen. FÞrste mÄneden etter pilleslutt fikk jeg helt vanlig menstruasjon, ble sÄ positivt overraska. NÄ er jeg altsÄ usikker pÄ alt, men som du sier, sÄ kan jeg kanskje regne den mikroskopiske blÞdningen som tr og CD 1 ;) 

Jeg fÞlger med og ser etter EL-slimet, ikke alltid det er like tydelig, men absolutt verdt Ä fÞlge med pÄ :) 

Grunnen til at jeg ikke vil bruke EL-tester er at jeg syns det virker sĂ„ styrete. MĂ„tte ha brukt stavene da, men det blir litt dyrt. Vil gjerne slippe styret, men mĂ„ jeg, sĂ„ mĂ„ jeg 😜

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

Hvordan gÄr det med dere? Jeg venter spent pÄ el. Hadde et hÄp om at den skulle dukke opp nÄ i helgen, men det ser dÄrlig ut. Har dere begynt Ä teste etter el, dere som gjÞr det? Og hva stÄr egentlig CD for? Litt grÞnn pÄ tross av to barn fra fÞr av.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

1 hour ago, Mamma til 3? said:

Hvordan gÄr det med dere? Jeg venter spent pÄ el. Hadde et hÄp om at den skulle dukke opp nÄ i helgen, men det ser dÄrlig ut. Har dere begynt Ä teste etter el, dere som gjÞr det? Og hva stÄr egentlig CD for? Litt grÞnn pÄ tross av to barn fra fÞr av.

Jeg aner ikke hvordan det gÄr med noe denne syklusen, jeg er helt pÄ bÊrtur. 

CD = cycle day = dag i syklusen :)

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

24 minutter siden, Iskula skrev:

Jeg aner ikke hvordan det gÄr med noe denne syklusen, jeg er helt pÄ bÊrtur. 

CD = cycle day = dag i syklusen :)

Takk! Tenkte det betydde noe ala dag i syklusen/dager etter mens, men fant liksom ikke ut hva forkortelsen stod for. 

Mistenker at jeg tenker for mye pÄ Ä bli gravid for tiden, er redd jeg pÄvirker syklusen pÄ den mÄten. Alt man skal mÄtte tenke pÄ...

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Leiter etter El her og er pÄ CD 11 og reknar med den er rundt hjÞrne. Gleder meg til den jakta er over, blir meir ro da.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

cd12 og klare tegn pÄ at el er rett rundt hjÞrnet. 

SĂ„ her er vi i full gang med Ă„ legge inn aksjer 😊 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Begynnende el-slim her, sĂ„ nĂ„ skal mannen fĂ„ kjĂžrt seg noen dager 😂 Pleier ha slim ganske lenge, sĂ„ regner med el kommer rundt onsdag. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

PĂ„ 4.10.2017 den 15.50, Iskula skrev:

Jeg spotta i ca en uke, men en av dagene var det bittelitt friskt blod. Trodde da at tr kom, men spotta bare et par dager til fÞr det ga seg. Det er fÞrste gangen det har skjedd meg, jeg blÞr vanligvis mye og i ca 6 dager. Jeg regner med det er litt kluss i systemet pga. p-pillebruk, vet at det kan ta flere mÄneder fÞr alt er som normalt igjen. FÞrste mÄneden etter pilleslutt fikk jeg helt vanlig menstruasjon, ble sÄ positivt overraska. NÄ er jeg altsÄ usikker pÄ alt, men som du sier, sÄ kan jeg kanskje regne den mikroskopiske blÞdningen som tr og CD 1 ;) 

Jeg fÞlger med og ser etter EL-slimet, ikke alltid det er like tydelig, men absolutt verdt Ä fÞlge med pÄ :) 

Grunnen til at jeg ikke vil bruke EL-tester er at jeg syns det virker sĂ„ styrete. MĂ„tte ha brukt stavene da, men det blir litt dyrt. Vil gjerne slippe styret, men mĂ„ jeg, sĂ„ mĂ„ jeg 😜

Nei, det forstÄr jeg godt. Staver er jo dyrt! Jeg var litt motvillig fÞr jeg begynte med de EL-testene selv, men siden det bare er for en periode synes jeg det er like greit Ä fÞlge med. Bruker strimler da, de koster sÄ Ä si ingenting. NÄ har det liksom blitt en del av rutinen, sÄ det er egentlig ikke noe styr. Det kan jo hende det er like styrete for deg Ä vÊre usikker pÄ hvordan du ligger an i lÞypa :)

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

CD 12 her, og sÄ godt som positiv EL-test i dag. Da passer det dÄrlig at vi er pÄ hotellopphold med barna...

FÄr vÊre litt kreative:skya:   

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

54 minutter siden, Fandens Oldemor skrev:

CD 12 her, og sÄ godt som positiv EL-test i dag. Da passer det dÄrlig at vi er pÄ hotellopphold med barna...

FÄr vÊre litt kreative:skya:   

MÄ nok vente til barna har funne sÞvnen. SÄ er det barre og klaske til.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

23 hours ago, Mamma til 3? said:

Takk! Tenkte det betydde noe ala dag i syklusen/dager etter mens, men fant liksom ikke ut hva forkortelsen stod for. 

Mistenker at jeg tenker for mye pÄ Ä bli gravid for tiden, er redd jeg pÄvirker syklusen pÄ den mÄten. Alt man skal mÄtte tenke pÄ...

Ja, det tar pÄ Ä prÞve og bli gravid. Lett for Ä bli altoppslukende nÄr man Þnsker det sÄ veldig.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

3 hours ago, Fandens Oldemor said:

Nei, det forstÄr jeg godt. Staver er jo dyrt! Jeg var litt motvillig fÞr jeg begynte med de EL-testene selv, men siden det bare er for en periode synes jeg det er like greit Ä fÞlge med. Bruker strimler da, de koster sÄ Ä si ingenting. NÄ har det liksom blitt en del av rutinen, sÄ det er egentlig ikke noe styr. Det kan jo hende det er like styrete for deg Ä vÊre usikker pÄ hvordan du ligger an i lÞypa :)

Man venner seg jo til det meste. Jeg prÞver en stund til uten, sÄ fÄr jeg bare hoppe i det jeg ogsÄ, hvis jeg ikke er heldig fÞr det :)

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

2 hours ago, Appelsinmarmelade said:

Hvor ofte legger dere inn aksjer rundt EL- hver dag, annen hver, flere ganger om dagen ?:skya:

PrĂžver Ă„ fĂ„ til hver dag nĂ„r jeg tror det er sjanse for EL 😉

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Positiv el idag, og klar for lange dager i dpo land 😅

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg tĂžr for fĂžrste gang pĂ„ lenge bli med i en IKM gruppe. FĂ„tt vite at jeg har PCO og mest sannsynlig ikke har hatt EL siden pilleslutt i januar. Men nĂ„ fĂ„r vi hjelp, og i morgen er jeg pĂ„ CD 9 og skal ta siste tab. med Letrozol (dobbel). SĂ„ nĂ„ har vi for fĂžrste gang en reell sjanse til Ă„ bli gravid. Skal pĂ„ UL pĂ„ torsdag for Ă„ se om jeg har egg som modner, sĂ„ hĂ„per pĂ„ EL en gang i lĂžpet av helgen 😊

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

2 timer siden, lillevenn17 skrev:

Jeg tĂžr for fĂžrste gang pĂ„ lenge bli med i en IKM gruppe. FĂ„tt vite at jeg har PCO og mest sannsynlig ikke har hatt EL siden pilleslutt i januar. Men nĂ„ fĂ„r vi hjelp, og i morgen er jeg pĂ„ CD 9 og skal ta siste tab. med Letrozol (dobbel). SĂ„ nĂ„ har vi for fĂžrste gang en reell sjanse til Ă„ bli gravid. Skal pĂ„ UL pĂ„ torsdag for Ă„ se om jeg har egg som modner, sĂ„ hĂ„per pĂ„ EL en gang i lĂžpet av helgen 😊

Krysser og hÄper du fÄr positive svar pÄ torsdag.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

PĂ„ 7.10.2017 den 20.14, Appelsinmarmelade skrev:

Hvor ofte legger dere inn aksjer rundt EL- hver dag, annen hver, flere ganger om dagen ?:skya:

Denne gangen blir det annenhver dag :) Har prÞvd de to andre metodene, men da ble det kjemisk. Garantert ikke derfor, men denne gangen blir det ny modus operandi bare for Ä ha prÞvd! ;) 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

3 timer siden, lillevenn17 skrev:

Jeg tĂžr for fĂžrste gang pĂ„ lenge bli med i en IKM gruppe. FĂ„tt vite at jeg har PCO og mest sannsynlig ikke har hatt EL siden pilleslutt i januar. Men nĂ„ fĂ„r vi hjelp, og i morgen er jeg pĂ„ CD 9 og skal ta siste tab. med Letrozol (dobbel). SĂ„ nĂ„ har vi for fĂžrste gang en reell sjanse til Ă„ bli gravid. Skal pĂ„ UL pĂ„ torsdag for Ă„ se om jeg har egg som modner, sĂ„ hĂ„per pĂ„ EL en gang i lĂžpet av helgen 😊

SÄ flott at dere har fÄtt hjelp! Det mÄ ha vÊrt noen lange mÄneder Ä vente. Lykke til pÄ torsdag! :) 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Her prÞver jeg Ä tviholde pÄ roen, men etter Ä ha kommet hjem til en postkasse full av alle slags tester og babyklister, begynner den altoppslukende fÞlelsen Ä trenge seg pÄ. Jeg kommer helt sikkert til Ä begynne tidlig med testingen denne gangen ogsÄ, men skal prÞve Ä innstille meg pÄ kjemisk uansett resultat. Den dagen jeg endelig fÄr en positiv digitaltest tÞr jeg kanskje Ä slippe jubelen lÞs :) (Og ja, jeg har selvfÞlgelig bestilt en 2-pk av dem, ogsÄ. Hvis jeg faktisk skulle bli gravid, har jeg nok tester til overs til hele kommunen :D). 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

NÄ vet jeg hvordan det ligger an; tr kom i gÄr!! Da hadde jeg en syklus pÄ 42 dager, og den uka jeg spotta og blÞdde bittelitt var kanskje pga. egglÞsning(?) Leste at det kan skje noen, men vet ikke. Jaja.. NÄ er det i hvert fall ikke noe tvil lenger, CD 2, og jeg er klar for Ä prÞve pÄ nytt om en stund :) Ønsker alle dere her inne lykke til, krysser alt jeg har for dere!

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Positiv eller nesten positiv el-test i ettermiddag. Forrige syklus hadde jeg positiv to dager pĂ„ rad, nĂ„r er el da? Skal teste igjen i kveld og i morgen. La inn aksjer i gĂ„r, gĂ„r for ny runde i kveld eller i morgen😊

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...