Gå til innhold

Når ringer man seg inn syk på jobb?😷


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er heldigvis aldri syk. Nå har jeg dessverre feber, stygg hoste, ørevondt, hodepine og pust som en Kols pasient. Jeg sover og sover, slapp og har knapt ork til å gå de lange skrittene opp i 2etg. Alt fra brystet og opp verker! 

Jeg skal på jobb i morgen kveld. Tviler på at jeg er frisk til da men er det for tidlig å ringe nå? Venter jeg til i morgen tidlig, ringer dere nå eller i kveld? Er det uhørt og dårlig arbeidsmoral å si allerede nå at man er syk i morgen til kveldsvakt ? 

 

 

Anonymkode: 4beda...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste er å ringe nå å gi beskjed om hvordan det ligger an, men at du ringer igjen i morgen og sier hvordan formen er da. Forkjølelser varer oftest ikke så lenge. Det kan godt hende formen er mye bedre i morgen kveld.

Anonymkode: 22dda...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vet sikkert i dag at du ikke kan gå på jobb i morgen, er det best å gi beskjed i dag. Da har jobben mer tid til å sette inn en annen. 

Å ringe og si du kanskje er syk, gjør det ikke enklere for sjefen. Min leder er ikke glad i slike telefoner, vil heller ha en tydelig beskjed om hvorvidt folk kommer på jobb enn å få kanskje-beskjeder. Da kan deg jo ikke settes inn andre uansett. 

Anonymkode: 2d353...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ring og si at du kanskje er syk ihvertfall, det er fullstendig ubrukelig informasjon for arbeidsgiver. Så syk som du høres ut vil jeg tro det er usannsynlig at du kan på jobb i morgen. Men det er du som kjenner din kropp. Tror du at du kan være bedre i morgen venter du til i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du vet sikkert i dag at du ikke kan gå på jobb i morgen, er det best å gi beskjed i dag. Da har jobben mer tid til å sette inn en annen. 

Å ringe og si du kanskje er syk, gjør det ikke enklere for sjefen. Min leder er ikke glad i slike telefoner, vil heller ha en tydelig beskjed om hvorvidt folk kommer på jobb enn å få kanskje-beskjeder. Da kan deg jo ikke settes inn andre uansett. 

Anonymkode: 2d353...c14

Jeg derimot vil gjerne ha beskjed om at noen er syke og ikke vet om de blir friske nok til jobb. Da kan jeg prioritere arbeidet slik at vi kommer oss gjennom dagen med en person  i manko eller jeg kan få tak i en vikar. Om vedkommende likevel kan jobbe er det bare fint. Vi har fortsatt nok å gjøre.

Anonymkode: 22dda...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har feber nå og er i elendig form, så er du også syk i morgen. Dersom du muligens er på bedringens vei i morgen, så er jo det bra, men du bør jo likevel holde deg inne for din egen del.

Anonymkode: 9a79e...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...