Gå til innhold

Nabobarnet kommer hit om morgenen!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han kom hit til 0735, og vårt barn går med en annen nabo kl 0750 (dette er en avtale vi har hatt lenge). Når dette barnet kom så lå barnet vårt i sofaen og spiste og slappet av og så iPad som det bruker. Jeg merker at han blir stresset av å ha noen her. I tillegg begynner naboen å mase litt om å få det samme som vårt barn, f eks sier det slikt som "Biola er godt ja", eller "Mhm polarbrød". Men jeg har to andre barn om morgenen (er i permisjon med liten på to mnd, pluss søsken på tre år), og jeg orker ikke ha dette barnet her! Greit etter skolen, da har vi huset fullt! Men er jeg så urimelig som ikke orker om morgenen? Jeg kan jo ikke be han vente ute i 15 min? Kan jeg si til foreldrene at det er helt Ok at de går sammen såklart, men kom hit til 0745-0750?  Dessuten får dette barnet sykle til skolen, men vi har jo en avtale med naboen som sagt, og det er at de går sammen, kan jo ikke slutte med det!

Anonymkode: fb401...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Oj morgen i ukedager er slitsomt. Kan du ikke si til barnet du kan vente i gangen? Vi har det travelt og dessuten er det bare noen minutter til dere skal gå?   

Anonymkode: 78209...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg du kan si til foreldrene at det passer litt dårlig at han kommer i denne tiden, da det blir litt kluss med deres rutiner. Klart du bør fortelle foreldrene når det passer at han kommer. har dette barnet foreldre som er hjemme, eller kommer barnet til dere i det foreldrene drar til jobb? Det er jo også vesentlig info du bør sjekke ut. Synes også absolut du kan si dette med sykling, at det får ikke ditt barn lov til, og at da passer det kanskje bedra at de går sammen evt. Om det er slik at foreldrene er dratt på jobb, så kan du jo også si at det virker som barnet er sulten når det kommer, at han kanskje kan få med seg en liten skive som han kan spise.

Anonymkode: 7cfcb...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint an å si fra til foreldrene, eller til barnet. 

Er barnet først inne er det vel uproblematisk at det får et glass Biola? Eller en skive? 

Anonymkode: 09999...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det går fint an å si fra til foreldrene, eller til barnet. 

Er barnet først inne er det vel uproblematisk at det får et glass Biola? Eller en skive? 

Anonymkode: 09999...101

Enig med HI at dette kan bli litt feil, og mye ekstra styr. Kan fort utvikle seg til at barnet ikke spiser hjemme i det heletatt om morgenen, og må ha 2-3 skiver for å bli mett, eller glemmer matpakken sin hjemme, og må ha ekstra til matpakke også.

Hi, du kan jo heller nevne for foreldrene at barnet kanskje ikke spiser nok frokost hjemme, eller at du ser at han er glad i polarbrød.

Anonymkode: 7cfcb...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor slipper du han inn? Her kommer ingen inn om morgenene. Vi har avtale om at barna skal gå 8.05. Noen ganger kommer det barn på døren 7.55 og da får de vente utenfor. Jeg er selv i permisjon og går som oftest i truse og singlet. 

Du får sende en melding til foreldrene og si at dere har avtale med at barna går kl 7.50. Imorgen ber du barnet vente utenfor til ditt barn er klar, er ikke verre enn det.

Anonymkode: 9f11f...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da synes jeg du kan si til foreldrene at det passer litt dårlig at han kommer i denne tiden, da det blir litt kluss med deres rutiner. Klart du bør fortelle foreldrene når det passer at han kommer. har dette barnet foreldre som er hjemme, eller kommer barnet til dere i det foreldrene drar til jobb? Det er jo også vesentlig info du bør sjekke ut. Synes også absolut du kan si dette med sykling, at det får ikke ditt barn lov til, og at da passer det kanskje bedra at de går sammen evt. Om det er slik at foreldrene er dratt på jobb, så kan du jo også si at det virker som barnet er sulten når det kommer, at han kanskje kan få med seg en liten skive som han kan spise.

Anonymkode: 7cfcb...8e9

De drar på jobb da, og barnet skal vel egentlig dra på sfo. Det sier at det har spist, men det så vel godt ut det vårt barn har da? Han har ikke så mye matlyst om morgenen så får ofte polarbrød med ost og Biola, noe dette barnet tydeligvis ikke får men kunne tenkt seg. 

Anonymkode: fb401...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, soleia skrev:

 Ville gjeve beskjed til guten/foreldra kva tidspkt de har avtale om med naboguten, og så kan han vel gå til skulen saman med dei?  

Han får såklart gå med de, men det er det at jeg ikke orker ha han i hus først som er tingen. Og om dette er innafor å varsle om... 

Anonymkode: fb401...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig med HI at dette kan bli litt feil, og mye ekstra styr. Kan fort utvikle seg til at barnet ikke spiser hjemme i det heletatt om morgenen, og må ha 2-3 skiver for å bli mett, eller glemmer matpakken sin hjemme, og må ha ekstra til matpakke også.

Hi, du kan jo heller nevne for foreldrene at barnet kanskje ikke spiser nok frokost hjemme, eller at du ser at han er glad i polarbrød.

Anonymkode: 7cfcb...8e9

Klart det er ikke noe problem å dele ut ekstra. Men da har jeg plutselig 4 barn om morgenen som skal ha mat da. Det er jo litt ekstra, og om morgenen er man jo litt sliten etter en natt med amming og våken baby. Så da vil jeg ha det enkelt om morgenen 😂

Anonymkode: fb401...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor slipper du han inn? Her kommer ingen inn om morgenene. Vi har avtale om at barna skal gå 8.05. Noen ganger kommer det barn på døren 7.55 og da får de vente utenfor. Jeg er selv i permisjon og går som oftest i truse og singlet. 

Du får sende en melding til foreldrene og si at dere har avtale med at barna går kl 7.50. Imorgen ber du barnet vente utenfor til ditt barn er klar, er ikke verre enn det.

Anonymkode: 9f11f...372

Ja kanskje jeg bare sier det, at det skal vente ute.. men får og så dårlig samvittighet. Men godt å lufte hodet litt her, og høre hva som er "greit" eller ikke... vi vil jo ikke være ekskluderende, men synes denne er litt kjip... Så da sier vi bare at det kan komme til det tidspunktet de går, så får foreldrene heller bli litt snurt? For det er ikke frekt? 

Anonymkode: fb401...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De drar på jobb da, og barnet skal vel egentlig dra på sfo. Det sier at det har spist, men det så vel godt ut det vårt barn har da? Han har ikke så mye matlyst om morgenen så får ofte polarbrød med ost og Biola, noe dette barnet tydeligvis ikke får men kunne tenkt seg. 

Anonymkode: fb401...e89

Hvis barnet har SFO-plass og får lov å sykle til skolen, ser jeg ikke problemet med å si at det passer ikke med besøk om morgenen, men han kan vente utenfor eller dra i forveien om han vil. 

Endret av Mostly Harmless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har barnet det bra hjemme? Får omsorg og mat som i vanlige familier?

 

dersom du har mistanke om at barnet ikke har det helt greit ville jeg gitt det en skive osv. 

 

Dersom barnet har normale oppegående foreldre ringer du dit i kveld og avtaler. Gi beskjed hvilken klokke barnet kan komme og at om det vil ta følge så må barnet gå, ikke sykle.

 

morgener er travle og man har mer enn nok med sitt. iPad er en uting på morgenen så om barnet ditt blir stressete av å legge den vekk spiller han kanskje for mye?

 

nabogutten kommer hit hver morgen. Foreldrene går tidlig og han liker ikke være hjemme alene. Han får komme inn og sitte ved kjøkkenbordet. Vil han ha ei skive vet han at han kan smøre seg en, det meste står på bordet! Han sitter og venter, spiser og pratet litt til vårt barn er klar. Han kan også leke litt med de minste, men vet at vi ikke roter fram leker til de store på morgenen.

 

jeg ser ikke helt problemet med å la noen komme inn et kvarter før de skal gå. Men man må sette reglene som gjelder og det synes jo barn er greit når de får de forklart.

Anonymkode: 3ed9d...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi beskjed til foreldrene om møteplassen og klokkeslettet. 

Jeg orker ikke ekstra unger om morran, holder å få kabalen til å gå opp uten krangling. Siden minsta er treig ut døra kommer det ofte unger inn i gangen, men da skulle hun ha gått. Da får hun litt fart på seg (det negstive med å bo nære skolen. De rekker nesten skolen når de hører skoleklokka)

hatt en nabo som har vært her litt om morran, da har det vært en avtale og kun noen ganger når moren har begynt på jobb tidligere enn vsnlig. Det er greit, da vet jeg det og bare noen ganger.

Anonymkode: c4956...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det går fint an å si fra til foreldrene, eller til barnet. 

Er barnet først inne er det vel uproblematisk at det får et glass Biola? Eller en skive? 

Anonymkode: 09999...101

Ærlig talt. Skjemaet er hektisk nok om man ikke skal servere nabobarn frokost. 

Si i fra at ditt barn kan vente på veien nedenfor huset deres kl 08:50. 

Anonymkode: 79967...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har barnet det bra hjemme? Får omsorg og mat som i vanlige familier?

 

dersom du har mistanke om at barnet ikke har det helt greit ville jeg gitt det en skive osv. 

 

Dersom barnet har normale oppegående foreldre ringer du dit i kveld og avtaler. Gi beskjed hvilken klokke barnet kan komme og at om det vil ta følge så må barnet gå, ikke sykle.

 

morgener er travle og man har mer enn nok med sitt. iPad er en uting på morgenen så om barnet ditt blir stressete av å legge den vekk spiller han kanskje for mye?

 

nabogutten kommer hit hver morgen. Foreldrene går tidlig og han liker ikke være hjemme alene. Han får komme inn og sitte ved kjøkkenbordet. Vil han ha ei skive vet han at han kan smøre seg en, det meste står på bordet! Han sitter og venter, spiser og pratet litt til vårt barn er klar. Han kan også leke litt med de minste, men vet at vi ikke roter fram leker til de store på morgenen.

 

jeg ser ikke helt problemet med å la noen komme inn et kvarter før de skal gå. Men man må sette reglene som gjelder og det synes jo barn er greit når de får de forklart.

Anonymkode: 3ed9d...2a5

Barnet har helt supre foreldre! 

Ipad om morgenen er kanskje en uting for noen, men for oss funker det greit. Det er ikke pga det han blir stresset, men av å få besøk om morgenen. 

Anonymkode: fb401...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst kjerringa mot strømmen her. Om det står unger utenfor og venter om morgenen, roper jeg dem inn. Hvorfor de skal stå utenfor og fryse mens de venter på at min somlehøne skal bli ferdig skjønner jeg ikke. 

Mat vil de aldri ha, og de vet at vi må gjøre vårt for å komme oss ut tidsnok, men å ha de sittende på kjøkken eller i gangen er da bare koselig. 

Så lett noen av dere lar dere stresse! Slapp av og senk skuldrene, verden går ikke under fordi om dere ikke har full kontroll hele tiden. 

Anonymkode: 61c2e...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prat med dem, du. Kanskje de ikke vet at gutten drar til dere i stedet for på SFO? Jeg ville satt pris på beskjeden😊 Mine barn ville ikke fått gått på besøk hos noen på morgenen uten at det var avtalt på forhånd, og i alle fall ikke til noen med baby. 

Anonymkode: 47aa4...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her møtes ungene ved postkassestativet klokken åtte, det fungerer veldig greit 

Hender et par ganger i året at den ene naboen er på jobbreise og partneren må reise på jobb halv åtte, da har jeg sagt at det er helt greit at den jenta kommer til oss den halvtimen. 

Du kan bare si ifra, si at det blir litt kluss i deres rutiner å få besøk så tidlig om morgenen 

Anonymkode: 184f9...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sendt ungen avgårde. Han har tydeligvis en avtale med sine foreldre at han skal på SFO. Ingen får komme inn hos oss om morgenen. Og det er i hvert fall ikke servering!

Anonymkode: c97ff...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde ikke orket en ekstra unge om morgenen. Det er hektisk nok med mine egne! Si at barnet får vente ute. Hvis han/hun sykler til skolen, så er det vel godt nok kledd til å kunne vente ute i noen minutter! 

Anonymkode: 37bea...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er visst kjerringa mot strømmen her. Om det står unger utenfor og venter om morgenen, roper jeg dem inn. Hvorfor de skal stå utenfor og fryse mens de venter på at min somlehøne skal bli ferdig skjønner jeg ikke. 

Mat vil de aldri ha, og de vet at vi må gjøre vårt for å komme oss ut tidsnok, men å ha de sittende på kjøkken eller i gangen er da bare koselig. 

Så lett noen av dere lar dere stresse! Slapp av og senk skuldrene, verden går ikke under fordi om dere ikke har full kontroll hele tiden. 

Anonymkode: 61c2e...4b6

Hadde jeg tatt inn et ekstra barn, så hadde begge måttet begynt på påkledning med en gang igjen for å rekke det. Tar ti minutter for to stykker å få kledd seg mens de snakker/ leter etter lue osv, og lengre tid på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja kanskje jeg bare sier det, at det skal vente ute.. men får og så dårlig samvittighet. Men godt å lufte hodet litt her, og høre hva som er "greit" eller ikke... vi vil jo ikke være ekskluderende, men synes denne er litt kjip... Så da sier vi bare at det kan komme til det tidspunktet de går, så får foreldrene heller bli litt snurt? For det er ikke frekt? 

Anonymkode: fb401...e89

Jeg hadde heller ikke orket det på morningen. -Da har vi en kabal som skal opp 😅 Hadde snakket med både barnet og foreldrene om møtetidspunkt. Møter han opp før så kan han vente utenfor, hvis ikke han vil det så kan han sykle/gå til SFO som han egentlig skulle imens. Det må være lov. Hadde forstått det som mor selv i alle fall. 

Anonymkode: 737ca...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er visst kjerringa mot strømmen her. Om det står unger utenfor og venter om morgenen, roper jeg dem inn. Hvorfor de skal stå utenfor og fryse mens de venter på at min somlehøne skal bli ferdig skjønner jeg ikke. 

Mat vil de aldri ha, og de vet at vi må gjøre vårt for å komme oss ut tidsnok, men å ha de sittende på kjøkken eller i gangen er da bare koselig. 

Så lett noen av dere lar dere stresse! Slapp av og senk skuldrene, verden går ikke under fordi om dere ikke har full kontroll hele tiden. 

Anonymkode: 61c2e...4b6

Sitte på kjøkkenet fra 08.35- 8.45 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...