Gå til innhold

Bør jeg velge Progressive briller


Tipp topp

Anbefalte innlegg

Er nærsynt og har brukt briller siden jeg var liten. Det siste året har jeg merket at jeg må ta av brillene for å se hva som står på feks krydderposer. Var hos optiker og styrken på langt hold var riktig, men på helt nært hold en svakere styrke. Må vel bare innse at jeg har blitt over 40 år!

Optiker mente den mest optimale løsningen ville være progressive briller, men jeg er skeptisk. Har hørt en del negativt. I løpet av helgen har det kun vært en gang jeg har tatt av brillene for å se på nært hold. Med andre ord så er det ikke så ofte det er et problem. Er derfor redd for at jeg med progressive briller vil få en dårligere løsning enn jeg har nå 95% av tiden for få det bedre 5% av tiden. 

Noen som har progressive briller og kan fortelle om sine erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått progressive briller og har brukt de i 3 måneder nå. Jeg var ganske negativ til det, for jeg ønsket ikke briller, men linser. Jeg hadde og avstandsbriller fra før, men brukte de nesten aldri fordi det plagde meg ikke så mye å se litt dårlig på langt hold. Men så gikk det opp for meg at jeg ikke kunne lese bøker, på matvarer osv i det hele tatt lenger. Så jeg fikk valget mellom å kjøpe en ren lesebrille i tillegg, eller å kjøpe progressive briller. Jeg valgte progressive briller, og det har vært over all forventning. Jeg er positivt overrasket, og jeg tilpasset meg de fort, og ngrer ikke på at jeg valgte det.

Hva er du skeptisk til, hva har du hørt av negativt?

Anonymkode: 54874...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fått progressive briller og har brukt de i 3 måneder nå. Jeg var ganske negativ til det, for jeg ønsket ikke briller, men linser. Jeg hadde og avstandsbriller fra før, men brukte de nesten aldri fordi det plagde meg ikke så mye å se litt dårlig på langt hold. Men så gikk det opp for meg at jeg ikke kunne lese bøker, på matvarer osv i det hele tatt lenger. Så jeg fikk valget mellom å kjøpe en ren lesebrille i tillegg, eller å kjøpe progressive briller. Jeg valgte progressive briller, og det har vært over all forventning. Jeg er positivt overrasket, og jeg tilpasset meg de fort, og ngrer ikke på at jeg valgte det.

Hva er du skeptisk til, hva har du hørt av negativt?

Anonymkode: 54874...fdd

Av negativt har jeg hørt at synsfeltet på sidene blir mindre slik at man må snu hodet mer når man skal se til siden. Noen sier det er vanskelig å gå i ulendt terreng hvor man må se ned når man går (og jeg går nedover en bratt skogssti hver dag til jobb). 

Er derfor redd for at det negative bli større en det positive ettersom det kun er ved veldig liten skrift jeg ser dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tipp topp skrev:

Av negativt har jeg hørt at synsfeltet på sidene blir mindre slik at man må snu hodet mer når man skal se til siden. Noen sier det er vanskelig å gå i ulendt terreng hvor man må se ned når man går (og jeg går nedover en bratt skogssti hver dag til jobb). 

Er derfor redd for at det negative bli større en det positive ettersom det kun er ved veldig liten skrift jeg ser dårlig. 

Det stemmer, du kan ikke se rett ned, for da ser du ikke klart

Anonymkode: 54874...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...