Gå til innhold

Kan noen melde en til barnevernet på DET grunnlaget?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk helt sjokk! Naboen min har sagt at hun vurderte og melde meg til barnevernet fordi jeg satt ungen min opp på rumpen før ungen klarte å reise seg opp selv, så han ble en "rumpeaker". Jeg vet egentlig at man ikke skal sette babyer opp før de klarer det selv, men han elsket å sitte og koste seg, så kunne ikke nekte han! Og nå sier naboen min dette, hun ser på dette som omsorgssvikt og vil melde meg inn! Hva gjør jeg?

Anonymkode: 21ace...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hun får ha lykke til hvis hun tror bv følger opp det. Da må hun i då fall snøre det inn med mer alvorlige saker i samme slengen. 

Anonymkode: 691f0...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig. Kan ikke se for meg i min villeste fantasi st barnevernet orker å bruke krefter på dette, annet enn at de får seg en god latter på pauserommet sannsynligvis. 

La henne ringe, det er hun som driter seg ut. Hadde ikke orket å ofre dette en eneste bekymring :) 

 

Anonymkode: 95ba5...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Det finnes unger i dette landet som blir etterlatt alene i timesvis fra de er babyer, som ikke får mat eller klær, som blir utsatt for fysisk og psykisk vold, seksuelle overgrep og som må ta alt for stort ansvar i alt for liten alder. Hvorfor kan ikke folk forstå at barnevernet ikke har kapasitet til å følge opp hver eneste forelder som gjør noe som kanskje ikke er helt bra eller som gjør ting på en annen måte enn "normen"?! Jeg blir så sinna på at barnevernet må bruke av sine knappe ressurser til å undersøke slike idiotiske filleting! Barnevernet har nok med å hjelpe de som virkelig trenger hjelp!

HI, la hun ringe barnevernet. De kommer til å le. 

Anonymkode: f0db1...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk helt sjokk! Naboen min har sagt at hun vurderte og melde meg til barnevernet fordi jeg satt ungen min opp på rumpen før ungen klarte å reise seg opp selv, så han ble en "rumpeaker". Jeg vet egentlig at man ikke skal sette babyer opp før de klarer det selv, men han elsket å sitte og koste seg, så kunne ikke nekte han! Og nå sier naboen min dette, hun ser på dette som omsorgssvikt og vil melde meg inn! Hva gjør jeg?

Anonymkode: 21ace...3f9

Så hvis babyen elsker sjokolade og helst vil sitte å kose seg med det så kan vi ikke nekte ham det? Din jobb som mamma er jo nettopp å sørge for at riktige ting blir gjort med /gitt til babyen. 

Denne enkeltsaken er vel ikke noe for bv, men er holdningen din slik at babyen får styre hva den vil så jo. Det går jo ikke an. 

Anonymkode: b69b2...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så hvis babyen elsker sjokolade og helst vil sitte å kose seg med det så kan vi ikke nekte ham det? Din jobb som mamma er jo nettopp å sørge for at riktige ting blir gjort med /gitt til babyen. 

Denne enkeltsaken er vel ikke noe for bv, men er holdningen din slik at babyen får styre hva den vil så jo. Det går jo ikke an. 

Anonymkode: b69b2...e3f

Nei men herregud😂🤔

Anonymkode: ecb59...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bekymringsmelding nei. 

Synd at mange ikke klarer å ytre bekymring uten å true med barnevernet.. Fordi det du gjør er ikke bra for barnet 

Anonymkode: 67e22...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min gikk til fysioterapeut fra han ble født og da han var ca 4-5 mnd fikk vi beskjed om at vi burde sette han opp slik at han fikk øve på å sitte. Så det stemmer ikke at de ikke skal settes opp før de sitter selv. 

Det finnes vel ingen regler for hva man kan melde til BV. Spørsmålet er vel heller hva de velger å følge opp. Men det der ville jo vært en særdeles tåpelig grunn til å melde noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så hvis babyen elsker sjokolade og helst vil sitte å kose seg med det så kan vi ikke nekte ham det? Din jobb som mamma er jo nettopp å sørge for at riktige ting blir gjort med /gitt til babyen. 

Denne enkeltsaken er vel ikke noe for bv, men er holdningen din slik at babyen får styre hva den vil så jo. Det går jo ikke an. 

Anonymkode: b69b2...e3f

Oi, du er jo helt idiot.

Anonymkode: db3cf...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan visste babyen at han elsket å sitte på rumpa, før han klarte det selv? Og vil du som mor la barnet ditt gjør hva han vil, fordi du ikke vil nekte barnet ditt ting han elsker? Du høres jo helt merkelig ut. 

Anonymkode: cabfc...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mamma har jeg følt at en av mine hovedoppgaver er å sørge for at riktige ting blir gjort mot babyen min. Alt fra ikke-sitting, til mat med lite salt og sukker, selv om alle andre syns det er grusomt av meg å være streng fordi "han blir jo så glad". Så jeg har tatt på meg rollen som den kjipe, mens andre får gleden av å gjøre ting han ikke får lov til hos mamma. Jeg ønsker en god start i livet for barnet mitt og vil heller være litt streng og kjip enn å la han få alt han vil (feks når det kommer til søtsaker. Han ville selvsagt gjerne hatt sjokolade og is hver dag, men det er ikke bra for han. Betyr ikke at han aldri får tho). 

 

Jeg er derfor veldig uenig i ditt valg. Jeg lot sønnen min ha svak "helning" i ryggen i vogna fra 4 mnd alder, fordi han absolutt ikke ville ligge i den når han var våken (skjedde jo at han våknet mens vi enda var et stykke hjemmefra), men å sette han opp på rumpa på bakken var aldri aktuelt. Ikke synd i han heller, han savnet ikke noe han ikke visste hvordan var. 

 

Men barnevernssak? Da må jeg ta noen telefoner selv angående alle mødrene som tar på babyene sko med hard såle, flere måneder før de begynner å gå :P er ikke noe barnevernet gidder bruke ressurser på, så la nabodama ringe. Noen har for lite å bruke energien sin på. 

Anonymkode: 5d5ec...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Pobie skrev:

Sønnen min gikk til fysioterapeut fra han ble født og da han var ca 4-5 mnd fikk vi beskjed om at vi burde sette han opp slik at han fikk øve på å sitte. Så det stemmer ikke at de ikke skal settes opp før de sitter selv. 

Det finnes vel ingen regler for hva man kan melde til BV. Spørsmålet er vel heller hva de velger å følge opp. Men det der ville jo vært en særdeles tåpelig grunn til å melde noen. 

Joda, "alle" som er litt opplyste vet da dette. Du må ikke påstå ting du ikke har greie på!! 

Anonymkode: b69b2...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi, du er jo helt idiot.

Anonymkode: db3cf...31b

Tipper idioti er ditt spesialfelt😂

Anonymkode: b69b2...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg har gjort en stor feil ved å sette han opp. Men jeg satt han aldri opp på gulvet. I sofaen og i vognen. Fordi han nektet å ligge! Han grein, men med engang jeg tok han opp så smilte han og var helt med på alt som skjedde. Han har da 8 måneder da jeg satt han opp i vognen. Men da han var på gulvet og lå på magen så ville han ikke krype, han klarte ikke finne teknikken for å komme seg frem, og bare lå der og skrek. Men å sammenligne det med at babyen får gjøre som han vil er jo ikke helt rikig. Han får nemlig ikke spise sjokolade hele dagen eller drikke saft som mange andre tillater babyer å gjøre. Jeg er nok ikke den strengeste mor, men å gjøre som de vil får de nok ikke her i huset. 

Takk for svar alle sammen! Hun får bare melde meg inn. Jeg har alt på det rene om de vil komme inn her og sjekke. Jeg har en glad og fornøyd baby som er sunn og har kun vært syk en gang i løpet av sine 11 måneder!

ts

Anonymkode: 21ace...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde barnevernet glatt henlagt etter å ha snakket med deg. Det er forøvrig mye rare "du må ikke finne på å" regler for babyer som jeg glatt har fått avfeid av fysioterapeut, lege, kiropraktor osv. 

Anonymkode: e0475...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette hadde barnevernet glatt henlagt etter å ha snakket med deg. Det er forøvrig mye rare "du må ikke finne på å" regler for babyer som jeg glatt har fått avfeid av fysioterapeut, lege, kiropraktor osv. 

Anonymkode: e0475...2fb

Hvilke da? Dette er jo den ene viktige. 

Anonymkode: b69b2...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En melding til barnevernet høres lurt ut. Dette innlegget viser at du nok trenger litt veiledning.

Anonymkode: 5cbc8...030

Så du mener barnevernet skal bruke sine allerede overbelastede ressurser til å følge opp mor som kan få veiledningen hun kan fint få på helsestasjon!? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

... at barnevernet må bruke av sine knappe ressurser...

Anonymkode: f0db1...6e7

Haha, "knappe ressurser"...

Kommune leier inn barnevernsleder for 2,2 millioner

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/barnevernsmilliardene/kommune-leier-inn-barnevernsleder-for-2-2-millioner/a/24147120/

 

Anonymkode: 43b47...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan hun det.

Man kan anmelde noen til barnevernet for å ta på ei jente blå sokker om man ønsker det.
Hvorvidt barnevernet følger det opp er en helt annen sak, og i dette tilfellet tror jeg neppe de gjør det.

Anonymkode: 0097c...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke en grunn til bekymring i seg selv. Noen mennesker må trykke andre ned for å føle seg bra. Selv hadde jeg en svigerinne som ble "supermamma" da hun ble mor et år før jeg ble det. Hver gang vi var sammen fotfulgte hun meg, tok babyen ut av hendene mine, alt jeg gjorde var feil og oftest livsfarlig. Om hun prøvde seg på å melde oss vet jeg ikke, men noen av tingene hun tok opp burde hun ha meldt om hun faktisk mente at konsekvensene hun påsto det ville ha var reelle. Det var de definitivt ikke, så hennes motivasjon var nok noe annet. Jeg har ikke tilgitt henne for at hun, slik jeg ser det, ødela min selvtillit som mor for å føle seg verdifull og god nok selv. 

Anonymkode: 4e985...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel ikke en grunn til bekymring i seg selv. Noen mennesker må trykke andre ned for å føle seg bra. Selv hadde jeg en svigerinne som ble "supermamma" da hun ble mor et år før jeg ble det. Hver gang vi var sammen fotfulgte hun meg, tok babyen ut av hendene mine, alt jeg gjorde var feil og oftest livsfarlig. Om hun prøvde seg på å melde oss vet jeg ikke, men noen av tingene hun tok opp burde hun ha meldt om hun faktisk mente at konsekvensene hun påsto det ville ha var reelle. Det var de definitivt ikke, så hennes motivasjon var nok noe annet. Jeg har ikke tilgitt henne for at hun, slik jeg ser det, ødela min selvtillit som mor for å føle seg verdifull og god nok selv. 

Anonymkode: 4e985...5a8

Jeg skulle ønske jeg kunne bli kvitt disse mennskene, men må dessverre omgås disse. Vil nesten flytte. Sånne "supermums" som tror de er så mye bedre enn andre og er så dømmende. Æsj 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marge Simpson
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet at jeg har gjort en stor feil ved å sette han opp. Men jeg satt han aldri opp på gulvet. I sofaen og i vognen. Fordi han nektet å ligge! Han grein, men med engang jeg tok han opp så smilte han og var helt med på alt som skjedde. Han har da 8 måneder da jeg satt han opp i vognen. Men da han var på gulvet og lå på magen så ville han ikke krype, han klarte ikke finne teknikken for å komme seg frem, og bare lå der og skrek. Men å sammenligne det med at babyen får gjøre som han vil er jo ikke helt rikig. Han får nemlig ikke spise sjokolade hele dagen eller drikke saft som mange andre tillater babyer å gjøre. Jeg er nok ikke den strengeste mor, men å gjøre som de vil får de nok ikke her i huset. 

Takk for svar alle sammen! Hun får bare melde meg inn. Jeg har alt på det rene om de vil komme inn her og sjekke. Jeg har en glad og fornøyd baby som er sunn og har kun vært syk en gang i løpet av sine 11 måneder!

ts

Anonymkode: 21ace...3f9

Nei du har ikke gjort en stor feil som du sier selv:) Naboen din har vel ingen sak, kan jeg tenke meg, du kommer nok ikke til å få noe veiledning heller som andre her skriver. Synes faktisk det blir å misbruke barnevernets ressurser! De har langt viktigere saker enn det der.

Synes enkelte her er utrolig hysteriske! Ro dere ned🙄🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...