Gå til innhold

Hvorfor blir man utlogget mens man skriver et innlegg eller svar på innlegg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd det noen ganger i det siste, at jeg blir utlogget hvis jeg skriver lange svar som tar litt tid. Hvordan er det mulig, hvorfor registreres det ikke at man er på siden og skriver? Har aldri hatt problemer med det før. Første gangen det skjedde, så forsvant hele innlegget mitt fordi jeg ble utlogget når jeg trykket på "send inn svar". Nå er jeg obs på det, så jeg kopierer innlegget mitt før jeg prøver å poste det, i tilfelle jeg er blitt utlogget. Men det er jo helt utrolig unødvendig tungvint.

Anonymkode: bc6b7...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Ann Christin skrev:

Dette har jeg aldri hørt om før. Hvilken nettleser bruker du, og er det på mobil eller pc?

Jeg bruker Firefox på pc.

Anonymkode: bc6b7...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 10/6/2017 den 12.54, HanneMari Egmont skrev:

Hvor ofte skjer det? Jeg kan si ifra til teknisk!

Så det har ikke blitt sjekket før, enda det ble svart av moderator i tråden her for 2 uker siden? Jeg har bare skrevet et langt innlegg etter det, og det samme skjedde da

Anonymkode: bc6b7...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dessverre så la jeg ikke merke til dette spørsmålet før forrige uke, derfor har det ikke blitt tatt tak i. Beklager det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, HanneMari Egmont skrev:

Ja, dessverre så la jeg ikke merke til dette spørsmålet før forrige uke, derfor har det ikke blitt tatt tak i. Beklager det!

Kanskje sjekke ris og ros litt oftere?

Anonymkode: a05fc...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje sjekke ris og ros litt oftere?

Anonymkode: a05fc...aea

Det tenkte jeg og, ikke akkurat som om det flommer over av nye innlegg på ris&ros

Anonymkode: bc6b7...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, HanneMari Egmont skrev:

Ja, dessverre så la jeg ikke merke til dette spørsmålet før forrige uke, derfor har det ikke blitt tatt tak i. Beklager det!

Men hva med den administratoren som svarte meg da?

Anonymkode: bc6b7...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke kontakt med teknisk gjennom de samme kanalene som meg, så hun bare ba om mer info. Jeg har spurt teknisk nå, men har ikke fått svar ennå. 

Jeg er innom ris og ros hver dag, men så ikke tråden likevel. Beklager det! Av og til markeres alle tråder som lest uten at jeg har lest dem, men burde likevel gått innom titlene og sjekka. Gir beskjed her så snart jeg hører noe om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg forslag til løsning:

Forsikre deg om at du har "husk meg" markert ved innlogging. Skjer dette også når du har vært borte fra forumet i mange timer, eller kun når du er inne og skriver noe? Teknisk sier at hvis du ikke har oppdatert siden på lenge så vil ikke serveren ha fått beskjed om å fornye innloggingsperioden, dersom ikke husk meg er markert. Dersom det er markert, skal det ikke ha noe å si. 

De anbefaler ogås at du tømmer cookies og mellomlager i nettleser (eller spesifikt tømmer cookies for alle domener som har klikk.no i seg) etter å ha  lukket alle forumfanene dine og prøvd logge inn på nytt

Hvordan finner du ved hjelp av denne guiden https://support.mozilla.org/en-US/kb/delete-cookies-remove-info-websites-stored
 

HM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, HanneMari Egmont skrev:

Nå har jeg forslag til løsning:

Forsikre deg om at du har "husk meg" markert ved innlogging. Skjer dette også når du har vært borte fra forumet i mange timer, eller kun når du er inne og skriver noe? Teknisk sier at hvis du ikke har oppdatert siden på lenge så vil ikke serveren ha fått beskjed om å fornye innloggingsperioden, dersom ikke husk meg er markert. Dersom det er markert, skal det ikke ha noe å si. 

De anbefaler ogås at du tømmer cookies og mellomlager i nettleser (eller spesifikt tømmer cookies for alle domener som har klikk.no i seg) etter å ha  lukket alle forumfanene dine og prøvd logge inn på nytt

Hvordan finner du ved hjelp av denne guiden https://support.mozilla.org/en-US/kb/delete-cookies-remove-info-websites-stored
 

HM

Jeg bruker ikke husk meg, fordi vi er flere som bruker samme maskin. Når jeg er borte fra forumet, så logger jeg meg ut.

"Teknisk sier at hvis du ikke har oppdatert siden på lenge så vil ikke serveren ha fått beskjed om å fornye innloggingsperioden, dersom ikke husk meg er markert."

Å skrive innlegg må vel kvalifisere til at siden oppdateres?

Deres løsning er stort sett alltid at man skal tømme maskinen for cookies, alikevel dukker det stadig opp nye bugs forbundet med dette forumet, og kun dette forumet

Anonymkode: bc6b7...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør det ikke, siden siden står stille på en måte, det merkes ikke at man skriver før man aktivt trykker på noe. Du kan huke av på "husk meg" når du logger deg inn og likevel logge deg ut når du er ferdig? Hvis ikke du liker å ha passord lagret kan du evt kopiere teksten som backup, men det er jo litt ekstra styrete.

Ja, cookies er jo gjerne et problem på de fleste nettsider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, HanneMari Egmont skrev:

Nei, det gjør det ikke, siden siden står stille på en måte, det merkes ikke at man skriver før man aktivt trykker på noe. Du kan huke av på "husk meg" når du logger deg inn og likevel logge deg ut når du er ferdig? Hvis ikke du liker å ha passord lagret kan du evt kopiere teksten som backup, men det er jo litt ekstra styrete.

Ja, cookies er jo gjerne et problem på de fleste nettsider. 

Da synes jeg det er rart at jeg har aldri har hatt problemer med å skrive lange innlegg, før den siste oppdateringen her inne

Anonymkode: bc6b7...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Det har du rett i. Skal si det videre, så kan de sjekke om det ligger noe i kodene på oppdateringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig ser det ikke ut som noe som ligger i kodene, selv om det kan ha kommet en maks innloggingstid i den nye oppdateringen. Det skal i alle fall sikres med å be forumet huske deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...