Gå til innhold

hundehår overalt!


masa2

Anbefalte innlegg

Jeg har en samboer som har skaffet seg hund når det for en periode var slutt mellom oss. Nå som vi har flyttet sammen i gjenn så har jeg begynt å irritere meg over flere ting med hunden og samboer. For det første så har hunden blitt vendt til å ligge i tøysofan, dette resulterer i enorme mengder hår over alt i sofa. Jeg synes det er ekkelt og har gjentatte ganger tatt det opp med sambo. Hunden ligger enda i sofa når jeg ikke er tilstede for å kjefte 😯 hunden dreger med seg så mye sand og skitt inn at ser ingen vits å vaske gulvet lengere 😡sambo forventer også at jeg skal gå turer å stelle med hunden når sambo er på jobb. Jeg kan ærligtalt si at det er ikke et ansvar jeg ønsker å ha idet hele tatt..virkere ikke som sambo forstår at jeg ikke vil. Kan sambo tvinge meg til å intressere meg for hunder og å gå turer å stelle med den? Hva skal jeg si/gjøre? Er helt lost hær. Kan nevnes at vi snart har 2 barn ilag også, så å flytte ut er uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var det du som ville flytte inn sammen med han igjen etter det var slutt mellom dere?

Helt ærlig ser jeg ikke problemet. Hvis du syns det er ekkelt med hund i sofaen, så lær hunden at den skal være på gulvet da? Det hjelper ikke kjefte på hunden. Hundeoppdragelse og barneoppdragelse er omtrent helt likt. Barna lærer ikke av at man kjefter på dem. Da blir det bare dårlig stemning. 

Du og samboeren din bør sette dere ned og diskutere hvilke regler dere skal ha for hunden, og hvem som skal gjøre hva. Hunden er et familiemedlem og skal behandles deretter. Finn på gøye ting sammen med hunden som styrker ditt og hundens forhold. Til slutt har du en hund som elsker deg mer enn noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente ikke at jeg kjefter på hunden..men på samboeren som ikke respekterer at hunden ikke skal ligge i sofa.den er i sofa hver gang jeg ikke er tilstede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, masa2 skrev:

Mente ikke at jeg kjefter på hunden..men på samboeren som ikke respekterer at hunden ikke skal ligge i sofa.den er i sofa hver gang jeg ikke er tilstede

Bli enige om regler da. Det høres jo ut som du vil selge hunden uten at sambo vet om det, eller sende den til avlivning ut i fra hvordan du skriver her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Aila24 skrev:
8 timer siden, Aila24 skrev:

Bli enige om regler da. Det høres jo ut som du vil selge hunden uten at sambo vet om det, eller sende den til avlivning ut i fra hvordan du skriver her....

Ærligtalt...avlive hunden?? For noen tanker du har..omplassering er nok det som er aktuelt i dette tilfellet. Selge hunden uten at sambo vet om det?? Hvor i innlegget klarer du å trekke slike konklusjoner? Høres jo nesten ut som noe du ville gjort selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2017 den 8.53, masa2 skrev:

 

Måten du skriver så stygt om samboeren din og hunden hans på får meg til å tro det. Hvorfor høres det ut som noe jeg ville gjort selv? Jeg er veldig glad i hundene mine, og kunne godt tenkt meg fler enn to ;)  Jeg har derimot hørt om folk som har solgt partnerens hund bak ryggen på h*n uten at partneren visste om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...