Gå til innhold

Skal jeg betale legekontoret for dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg trengte en bekreftelse på graviditet og har nå fått regning på det. Vet jo at gravide har gratis lege, men havner dette utenom? Skal ringe legekontoret i morgen, men greit å ha en viss pekepinn:) 

Anonymkode: 84ff5...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er pinlig?

Anonymkode: 84ff5...5d4

At hun ringer tilbake og klage på dette

Anonymkode: d75d5...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trengte en bekreftelse på graviditet og har nå fått regning på det. Vet jo at gravide har gratis lege, men havner dette utenom? Skal ringe legekontoret i morgen, men greit å ha en viss pekepinn:) 

Anonymkode: 84ff5...5d4

Er det lørdagsåpent? 

Medisinsk hjelp og oppfølging under graviditet er gratis, mens de har mulighet til å ta betalt for attester o.l. 

Anonymkode: 9fea4...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar:) Detta var da en bekreftelse skolen min trengte. Glemte helt av at det er lørdag i morgen, så kan nok ikke ringe da. Men det kan nok stemme det dere sier at dette kommer utenom. HI

Anonymkode: 84ff5...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte for en time som jeg var på for å bekrefte graviditet og ta blodprøver. Jeg fikk beskjed av en annen lege at dette skulle jeg ikke ha betalt. Så jeg ringte legekontoret 1 mnd etter timen å de skal overføre tilbake pengene jeg betalte..så ring bare legekontoret du.

Anonymkode: 75712...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi er student og har sikkert ikke lommeboka full, så jeg synes det er dårlig gjort å tråkke henne ned på denne måten. Hun spør her, fordi hun vil vite før hun evt ringer. Skjerpings folkens. 

Anonymkode: 7599d...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dårlig gjort av dere å hetse hi for dette. En tohundrelapp kan være alfa og omega når man ikke har så mye.

Jeg tror ikke du skal betale, hi, bare ring og spør på mandag, du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg bor, betaler du ikke viss testen er positiv, da er du gravid og går under dette! Men er den ikke positiv, betaler du! Så ring legekontoret på mandag. Jeg gidder ikke betale for noe jeg har rett på, uansett om jeg har råd eller ikke!!! Betaler skatt

Anonymkode: 4a808...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en hundrelapp fra eller til er mye når man ikke har penger, men å slippe unna med en hundrelapp i et helt svangerskap er jo faktisk veldig lite. 

Tenk hvor mange uføre på minstesats som må bruke penger på lege, fysioterapaut, medisiner (egenandeler og hvite resepter fordi på langt bær alt av nødvendig medisiner), hjelpemidler, dietter, trening osv. Dette blir ofte til sammen tusenvis av kroner når de ikke har nok til å forsørge seg og sitt i utgangspunktet. Det er klart vi da sksl ta et minutts stillhet fordi noen må betale en liten sum for ett papir som ikke dekkes av staten. 

Anonymkode: 9fea4...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, en hundrelapp fra eller til er mye når man ikke har penger, men å slippe unna med en hundrelapp i et helt svangerskap er jo faktisk veldig lite. 

Tenk hvor mange uføre på minstesats som må bruke penger på lege, fysioterapaut, medisiner (egenandeler og hvite resepter fordi på langt bær alt av nødvendig medisiner), hjelpemidler, dietter, trening osv. Dette blir ofte til sammen tusenvis av kroner når de ikke har nok til å forsørge seg og sitt i utgangspunktet. Det er klart vi da sksl ta et minutts stillhet fordi noen må betale en liten sum for ett papir som ikke dekkes av staten. 

Anonymkode: 9fea4...a5d

Er det noe poeng å sammenlikne på den måten? Tenk på nyfødte i Syria. Tenk på barn som blir voldtatt dag etter dag og lever som sexslaver... Det finnes alltid noe verre. Men det betyr ikke at problemet ikke er reelt for den det gjelder. Har man 500kr å leve for i 2 uker, er 136kr mye penger! Basta. Her var det dessuten en som spurte om tips, før vedkommende kontakten legen. Så slutt å vær en kladd.

Anonymkode: ee718...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det noe poeng å sammenlikne på den måten? Tenk på nyfødte i Syria. Tenk på barn som blir voldtatt dag etter dag og lever som sexslaver... Det finnes alltid noe verre. Men det betyr ikke at problemet ikke er reelt for den det gjelder. Har man 500kr å leve for i 2 uker, er 136kr mye penger! Basta. Her var det dessuten en som spurte om tips, før vedkommende kontakten legen. Så slutt å vær en kladd.

Anonymkode: ee718...acd

Joa, men hvis du  ikke har råd til å betale for en attest, er ikke barn noe lurt økonomisk valg. De blir absolutt ikke gratis etter at de er født i alle fall. 

Er du heldig får du til ammingen, hvis ikke må du betale for tilskudd - og uansett hvordan du vrir og vrenger på det, er kostnaden for en attest en dråpe i havet sv hva en unge reelt koster av utstyr, klær osv. Da helt uten å tenke på hva de koster etter de bikker året. 

Nå er ikke attester inkludert i hva man har krav på å få dekket under svangerskap, uansett om du er en fattig student. 

Anonymkode: 9fea4...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...