Gå til innhold

Hvor ofte mopper dere over gulvene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har alltid vasket til helg, også koster vi opp nå og da ved behov! Men når vi vasker den ene dagen er det jo sååå skittent!!! Kan virkelig ikke forstå det. Så lurer på om vi vasker for lite? Kanskje vi bør moppe over annenhver dag? Fire personer i huset!

Anonymkode: e4205...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koster synlig skitt rundt omkring hver dag. Støvsuger her uke og vasker (eller dvs vaskehjelpen vasker) hver 14 dag. Tar flekker og sånt etter hvert som det oppdages.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis daptjd sånn tørr mopp og våt engangsmopp fra jif 2- 3 ganger i uka og får vasket gulv, lister osv skikkelig hver 14 dag. Er UTROLIG hvor mye dritt som kan være på et gulv! Moppet over i går og da hadde det gått hele 6 dager siden sist, må si at det var vanvittig mye skitt...! Vi er 2 voksne, en 2 åring og en tenåring. Ingen dyr.

Anonymkode: 6fa31...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 1 gang i uka, og så koster jeg med kost og feiebrett ved behov. Har hund, men den røyter ikke, dusjes ofte (har endelig begynt å like det) og labbene tørkes av når den kommer inn, hvis det er nødvendig.

Anonymkode: b6042...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hæ?

Vasker dere gulvet så ofte? Altså med klut, vann og såpe? Driver dere og labber rundt ute i sokkelesten siden det er så "skittent?" Det er da virkelig ikke nødvendig å vaske gulvene mer enn max en gang i måneden. Støvsuging holder lenge.

Anonymkode: e7614...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg støvsuger med en slik kjekk stående håndstøvsuger hver/annenhver dag, også sveiver jeg over med jif våtmopp hver andre/tredje dag. Da bruker jeg den engangsgreia to ganger. Andre gangen hiver jeg en kopp varmtvann med grønnsåpe i på gulvet først.

Dette er kjøkkenet. Resten tar vi når det trengs. To voksne og ei tøtte på halvannet år som liker å hive mat på gulvet.

Anonymkode: 6c2d9...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte akkurat på dette i går, men med motsatt erfaring enn deg. 

Gulvene er ikke vasket på ca fire uker, men støvsugd ca to ganger i uken. Vannet og moppen var like rent etterpå, og etter fire uker med både sol og regn, unger som springer ut og inn og ikke minst spiser foran tv var det svært overraskende. 

 

Anonymkode: 02fc7...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våtmopp kanskje annenhver uke, men det er for sjelden. Vi er 5 + en katt. Støvsuger 1-2 ganger i uka da, og koster under bordet nesten hver dag.

Anonymkode: cc0cb...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi støvsuger to ganger i uken, og mopper med Jif engangsmopper etterpå. I tillegg vasker jeg kjøkkengulvet og spisestuegulvet hver dag (fordi det trengs). To voksne, en treåring, to katter.

Anonymkode: c88b4...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsuger hver dag, vasker badene hver dag, skifter senger 1 gang i uken, og vasker hele huset hver lørdag. 

Anonymkode: 49974...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Støvsuger hver dag, vasker badene hver dag, skifter senger 1 gang i uken, og vasker hele huset hver lørdag. 

Anonymkode: 49974...66a

Da gjør du mao ikke annet da. 

Anonymkode: e7614...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda lager middag, bretter klær, vasker klær, gjør lekser, aktiviteter, trener selv 4 ganger i uken, full jobb, tømmer oppvaskmaskin hver dag, mater og steller høner og fugler, haha osv osv... Men godt du sier det for noen ganger tror jeg gubben tar for gitt alt jeg gjør 😂 Men liker å ha det ryddig og rent. Men tåler rot altså, men ser ikke mye TV for å si det sånn 😂 

Anonymkode: 49974...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsuger hver morgen, tørker over med tørrmoppen om kvelden, vasker gulvet annen hver dag, vasker badet hver dag, henger ut tepper og rister dei hver 2 dag, skifter på senger hver fredag, og vasker loftet samt soverom. 

Jeg elsker og ha det rydding og rent 🌹 

Anonymkode: 951bd...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Støvsuger hver morgen, tørker over med tørrmoppen om kvelden, vasker gulvet annen hver dag, vasker badet hver dag, henger ut tepper og rister dei hver 2 dag, skifter på senger hver fredag, og vasker loftet samt soverom. 

Jeg elsker og ha det rydding og rent 🌹 

Anonymkode: 951bd...bdd

Jeg blir helt svett, bare av å lese det :D

Anonymkode: 00028...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker huset omtrent ukentlig,  men kan fort gå 2 uker mellom også, men da er det veldig støvete. Vasket kjøkkengulvet daglig når ungene var små. Mannen støvsuger når det trengs. Jeg liker bedre å vaske enn å støvsuge.

Anonymkode: c3d52...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...