Gå til innhold

Våtservietter eller tørrservietter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Venter mitt første barn veldig snart og usikker på om jeg skal satse på tørrservietter eller våtservietter? Noen tips og råd? Vil jo at ting skal være praktisk, men vil heller ikke irritere barnets hud...

Anonymkode: ac45f...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min reagerte på våtservietter, så her i hus brukes de kun til å vaske tusj fra veggene (jepp, det funker). 

Har kun brukt Meosoft og vann eller olje ved vask :) Når vi skal/skulle ut så bare fuktet jeg en bunke og la i en ziplock pose...vips våtservietter Diy. (Evt hadde med tørre hvis jeg viste at det var vask/vann, eller hadde med en liten flaske med babyolje). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker tørrservietter. Mesoft (fra apoteket eller de på rema eller kiwi som er nøyaktig de samme) brukte vi lenge, men de nye til libero synes jeg er best. Ikke de til libero i plast, men de som kommer i en pappeske. 

 

Våtservietter er kun til turbruk, har jeg vann tilgjengelig skyller jeg våtservietten før jeg bruker den. 

 

Jeg liker ikke å vaske meg selv med våtservietter, blir så klissete, så vil ikke tro det er behagelig for babyen heller. 

Anonymkode: 8d20d...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våtservietter- enkelt, greit og praktisk! Når du har skiftet din første skikkelige bæsjebleie skjønner du nok fort hvorfor det er greit å ha. Her brukes det mange våtservietter. Bleieskift, ute på tur, tørke opp søl etter amming på sofa eller ammepute, møkkete hender, fjerning av ørevoks på større barn, vaske av mobiler, vaske av ting babyen spiser på osv. Bruker de i blå pakke (finnes også i 3-pack- billigst når de ikke har 10kr salg på enkeltpakninger) fra Europris. De er uten parabener og parfyme. I tillegg er de av bedre kvalitet enn f.eks coop eller Rema sine egne merker. Pampers, Huggies og Libero har som regel parfyme og/eller olje. De er i tillegg dyre sammenlignet med Europris sine.

Anonymkode: 11925...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På badet hjemme brukes kun tørre engangskluter. Men i stelleveska har jeg våtservietter.ingen av mine har reagert på disse. Ellers så har vi alltid en pakke våtservietter med på tur, til å vaske hender og ansikt med.. og det ligger alltid en pakke på spisebordet.

Anonymkode: bc788...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få tak i slike babypakker, gratis. Der vil det være med en pakke tørre servietter. Disse får du hos rema,kiwi og apotekene. 

Anonymkode: bc788...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våtservietter som ikke irriterer huden i stellevesken og tørrservietter hjemme. Vi bruker rema sitt merke og er veldig fornøyd. 

Vaskeklut til tissbleie og vanlig vask også tørrservietter til bæsjbleie. 

Anonymkode: b138e...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper 6 pk tørrservietter for 100 kr på Apotek1. Har vask ved stellebordet, så jeg vasker babyen med tørrservietter med en skvett olje på. Drar over med bare vann etterpå. 

I stelleveska har jeg som en annen nevner ziplockpose med tørrservietter med olje og vann i. Har også en pk våtservietter fordi det er trygt å ha ;) Greit til skitne hender og feks issøl (når de blir eldre)  

Jeg har to barn på hhv 2 år og 6 mnd. Har brukt max to pakker våtservietter til nå. 

Anonymkode: f4c34...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg har brukt veldig lite av slikt. Våtservietter på tur sluttet jeg å bruke på babyen etter å ha tørket meg selv i ansiktet med dem, og kjent at det svir. Etter dette så har jeg brukt tørrservietter fukter og i ziplock pose som andre også sier over her.

Hjemme skyller jeg ungen under rennende vann i vasken og bruker evt litt lano hvis det er bæsj som ikke går bort uten. Tørker med håndkle.

Anonymkode: 17afd...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesoft med vann. Våtservietter på tur. Synes våtservietter er noe skikkelig herk til bleieskift. Mye bedre med fuktet mesoft.

Men våtservietter til hender osv på tur er et must. 

Anonymkode: a1e1a...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker tørre som jeg dypper i en balje med vann og olje. Mye bedre for huden. Tenkte først jeg skulle bruke våtservietter slik jeg har gjort på de andre 3 barna som nå er store. Fnøs litt av disse tørre serviettene som har kommet siden sist jeg hadde bleiebarn. Jeg fikk svelge den fnysen allerede på barsel for de er helt supre. De er myke, hygieniske, billige og man vet hva man vasker huden til barnet med:). Var tidvis plaget med bleieutslett på de andre våtserviett- ungene mine, men sist mann har ikke hatt antydning til rød stump.

Anonymkode: 2ac10...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Venter mitt første barn veldig snart og usikker på om jeg skal satse på tørrservietter eller våtservietter? Noen tips og råd? Vil jo at ting skal være praktisk, men vil heller ikke irritere barnets hud...

Anonymkode: ac45f...98e

Begge mine reagerer på våtservietter. Veldig rød stump. Vi lærte på nyfødt intensiven å bruke tørrservietter. 😊De er også fine til å tørke ansikt og neser hehe

Anonymkode: 2a49f...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...