Gå til innhold

iPad på skolen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes ærlig talt disse skulle vært igjen på skolen.

Mine fikk nå på 3 trinn, og de ser film/ spiller i SFO tiden.

Om den ødelegges er det jeg som må erstatte.

Kan en høre med skolen om å la de ligge igjen?

Anonymkode: c1cd7...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På mine barns skolepadder er det ikke mulig å spille eller se film. Trodde det var standard oppsett?

Her gjøres forøvrig de fleste leksene (alt unntatt skriving) på paden så den må være med hjem. 

Anonymkode: ff09b...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har alt av lekser på ipad. Så den må være med hjem. Men de får ikke laste ned spill eller noe slikt på den. De får heller ikke bruke den på SFO, for de som fortsatt går der. 

Du får snakke med barna dine om hva skole ipaden skal brukes til. Mine forstår fint at den er kun til skolearbeid og sånn har det vært siden de fikk dem i 1.klasse 

Anonymkode: c2489...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det går ann å gi lekse på den gamle måten, og jobbe med iPad på skolen.

Anonymkode: c1cd7...8f6

Det går også an å rykke tilbake til steinalderen. Men selv om noen ønsker det kommer det aldri til å skje for verden går bare fremover. 

Anonymkode: ff09b...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det går ann å gi lekse på den gamle måten, og jobbe med iPad på skolen.

Anonymkode: c1cd7...8f6

Det går også an å rykke tilbake til steinalderen. Men selv om noen ønsker det kommer det aldri til å skje for verden går bare fremover. 

Anonymkode: ff09b...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har de heldigvis ipad og pc på skolen. De ungene som ikke har noe hjemme de kan bruke til datalekse kan sitte på solen etter skoleslutt, gjøre dataleksen på leksehjelp osv. De fleste lekser gjøres fortsatt på papir, det er bare noen enkelte de bruker pc/nettbrett til. Disse kan også gjøres på mobil, det blir litt lite men det går.

jeg er glad skolen valgte å ikke la elevene få disse med hjem. Jeg har forsiktige unger, men jeg har unger som går innom fotballbanen på vei hjem, møter noen her og der og da blir sekken liggende litt ubeskyttet. 

Anonymkode: fe29f...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen vår har forsikrer ipad'en, eneste ansvar for oss foreldre er å lade de. Se for deg at de skal ha 24 pad'er som skal lades på skolen i HVERT klasserom. Større sjans for innbrudd/herverk om alle vet at skolen har 200 ipad'er liggende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Jenny-penny skrev:

Skolen vår har forsikrer ipad'en, eneste ansvar for oss foreldre er å lade de. Se for deg at de skal ha 24 pad'er som skal lades på skolen i HVERT klasserom. Større sjans for innbrudd/herverk om alle vet at skolen har 200 ipad'er liggende. 

Vi har også ansvar for å lade dem. De lader ikke på skolen.Ipaden er også forsikret slik at det kun er en mindre egenandel dersom den blir ødelagt hjemme (ikke på skolen eller på skoleveien, eller på turdager)

Anonymkode: c2489...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss må alle ha på beskyttelseveske, og den er kraftig. Skal mye til for at det går galt. Har ikke hørt om noen som har klart å ødelegge paden sin til nå, så tror ikke dette er noe stort problem. Jeg syns det er bra at de får ta den med hjem. Da får jeg også se hva de holder på med + de har en del lekser hvor de bruker paden. Ville vært dumt om skole skulle hatt 300 pader liggende ubrukte på kveldstid. Det ville vært sløsing av resurser.

Anonymkode: 83d89...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får de ikke iPad, men laptop, men problemstillingen er den samme.

Den må bli med hjem siden lekser gjøres på den.
Mange av oppgavene de skal gjøre legges ut på OneNote hvor eleven henter den og skriver

Anonymkode: 44b8e...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...