Gå til innhold

Mannen min vil ikke forsørge barnet mitt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Takk for mange svar. Mange er uenig med meg og det er greit det. Men hovedproblemet her er jo ikke penger eller jobb, men det faktum at han kaster ut av seg dette utsagnet. Kan jeg også få nevne at han bruker penger som en greve? Og det må han bare gjør, han har tjent dem og jobbet hardt for dem. Men det sårer! Sårer at det å "hjelpe" meg og mitt barn er uaktuelt men å strø rundt seg er helt Ok. Jeg skal snakke med han så fort han kommer hjem, for dette gjør meg dypt ulykkelig. 

Anonymkode: 6f25e...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes han er kjip som ikke skjønner at dette er noe du gjør pga egen helse. Skal du bare gå på til du blir sykemeldt /møter veggen?

 

Kjip som bruker penger som en greve, tjener fett men ikke vil bidra litt mer noen FÅ mnd fordi kjæresten har hatt det skikkelig tøft.

 

Kjip fordi han poengterer at alt dette vil han ikke gjøre fordi han må bruke penger på ditt barn.

 

Hadde tatt en seriøs prat og hadde han stått på sitt hadde jeg revurdert forholdet. Lite omsorg og felleSfølelse er no go her.

Anonymkode: 8132b...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor så du ikke egoisten i han før nå da? 

Har barn selv, og det eneste og mest viktige når og hvis jeg skal finne kjærligheten i livet er å sørge for at denne personen er villig til å gi det lille ekstra i alle sammenhenger til barnet. 

Har selv gjort feil, så sier ikke at alle er perfekt. 

Anonymkode: 6c0a2...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hi, dere har jo bare vært samboere i 1,5 år. Det er ikke mye, og det er mye å forvente at han skal se på sønnen din som hans egen. Og det hadde vært anderledes hvis det hadde vært eget barn. Det er jo bare sånn det er. Sånn hadde det vært for meg også. Se bare på alle stemorstrådene her. Det er abderledes med stebarn og eget barn.

Anonymkode: e13f5...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan går det ann å svare et annet menneske på en slik måte? Er det ingen som leser den egentlige grunnen til at hi reagerer? Hi sier at pga helsen hadde det vært et ønskelig valg å kunne gå ned i stilling, det ville gagnet henne, mannen, barnet og familien som helhet. Hun har ikke krevd at mannen må betale, hun har heller ikke sagt at hun ikke kan forsørge barnet sitt. Hun reagerer fordi mannen så bastant sier uten at det var et diskusjonstema at han ikke kommer til å forsørge barnet hennes. Det er en merkelig uttalelse av et menneske som har valgt å danne familie med noen som har barn fra før, og jeg forstår godt at hi reagerer. Jeg ville også reagert og blitt meget betenkt iallefall med tanke på at far til barnet er død. Hva skjer hvis hi også skulle falt bort, måtte barnet i tillegg til å miste moren også flytte ut av hjemmet sitt og inn til fosterforeldre fordi stefar ikke føler noe ansvar for barnet? Her burde hi ta en skikkelig prat med mannen og faktisk få all informasjon fra mannen om hans holdninger, og hvis han er så kald som det virker som burde hi vurdere hele samlivet nøye.

Anonymkode: 1d9af...68f

Dette ☝🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for mange svar. Mange er uenig med meg og det er greit det. Men hovedproblemet her er jo ikke penger eller jobb, men det faktum at han kaster ut av seg dette utsagnet. Kan jeg også få nevne at han bruker penger som en greve? Og det må han bare gjør, han har tjent dem og jobbet hardt for dem. Men det sårer! Sårer at det å "hjelpe" meg og mitt barn er uaktuelt men å strø rundt seg er helt Ok. Jeg skal snakke med han så fort han kommer hjem, for dette gjør meg dypt ulykkelig. 

Anonymkode: 6f25e...df9

Jeg forstår veldig godt at dette gjør deg ulykkelig, og synes han er utrolig urimelig i utsagnet, når det kommer spontant uten at du i det hele tatt har ymtet frempå at han skal forsørge hverken deg eller barnet. Jeg hadde nok ikke taklet en slik "tirade" fra en mann jeg så for meg å dele hus og liv med!

Jeg ville tatt en alvorsprat med han angående hans pengebruk. Sett krav til han at dere deler løpende kostnader likt. Alt av strøm, mat og andre utgifter skal fra nå av deles nær 50-50. Fortell han at du finner deg ikke lengre i å subsidiere hans utsvevende pengebruk, og at det er skammelig at han "lever" på en enke som i tillegg er aleneforsørger for et barn!

Deretter ville jeg spurt han rett ut hvordan han ser for seg samlivet med deg fremover. Skal dere være en familie eller skal han komme på gjesteopptreden etter endt jobbturnus? Det virker som hans mentalitet er rettet mot det siste ut ifra hvordan han reagerte på ditt ønske om redusert stilling. Så må du være klar med han på hva DU ønsker og hva DU forventer fra et samliv med han. Jeg synes også det er utrolig stusselig at en mann ikke har mer omsorg for sin kvinne, altså deg, at han ser hva du trenger og støtter deg i beslutningen om å roe litt ned etter alle traumene du har vært gjennom. Det hadde bekymret meg mer en gnieradferden hans!

Lykke til HI

Anonymkode: c922e...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for mange svar. Mange er uenig med meg og det er greit det. Men hovedproblemet her er jo ikke penger eller jobb, men det faktum at han kaster ut av seg dette utsagnet. Kan jeg også få nevne at han bruker penger som en greve? Og det må han bare gjør, han har tjent dem og jobbet hardt for dem. Men det sårer! Sårer at det å "hjelpe" meg og mitt barn er uaktuelt men å strø rundt seg er helt Ok. Jeg skal snakke med han så fort han kommer hjem, for dette gjør meg dypt ulykkelig. 

Anonymkode: 6f25e...df9

Altså, "det har bare blitt sånn" at du betaler alle løpende utgifter, mens han strør rundt seg penger som en greve og bruker utelukkende på seg selv?

Du kan ikke unngå å se hvor egoistisk dette er, og at det er bevisst fra hans side, ikke noe som "bare har blitt sånn".

Sier som en annen innskriver, det viser alvorlig karakterbrist å leve på en enke med forsørgeransvar for et barn, mens man selv tjener mange ganger mer og strør om seg med penger. Dette er faktisk ikke en bagatell i det hele tatt, og sier MYE om han som person.

Anonymkode: fc5f8...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke snakket med han enda siden han er på jobb. Men en interessant ting er at svigermor kom på besøk i går. Og ute at jeg har nevnt noe, sier hun til meg at hun har oppdratt barna sine til å være arbeidsomme, omsorgsfulle og snille og "jeg hadde aldri trodd at han (samboer) var en slik egoist. Jeg har både øyne og ører kjære deg".jeg sa ingenting, bare lo det bort på en måte . Så folk ser? Og når moren hans,hans største fan , er skuffet... Jeg må jo vær det teiteste kvinnemenneske i historien :( altså, denne mannen har en haug av gode kvaliteter, men at det er så ego kan jeg ikke leve med ...

Anonymkode: 6f25e...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke snakket med han enda siden han er på jobb. Men en interessant ting er at svigermor kom på besøk i går. Og ute at jeg har nevnt noe, sier hun til meg at hun har oppdratt barna sine til å være arbeidsomme, omsorgsfulle og snille og "jeg hadde aldri trodd at han (samboer) var en slik egoist. Jeg har både øyne og ører kjære deg".jeg sa ingenting, bare lo det bort på en måte . Så folk ser? Og når moren hans,hans største fan , er skuffet... Jeg må jo vær det teiteste kvinnemenneske i historien :( altså, denne mannen har en haug av gode kvaliteter, men at det er så ego kan jeg ikke leve med ...

Anonymkode: 6f25e...df9

Har akkurat lest gjennom tråden. Det jeg har fått med meg er at han tjener enormt godt og investerer i sitt hus. Når han er hjemme bruker han enormt med penger på seg selv og det han selv ønsker, mens han lever på deg. Han er borte to uker, hjemme fire uker - dvs. to tredjedeler av året, ÅTTE MÅNEDER i året lever han på deg fordi "det bare har blitt sånn". Han synes altså at det er helt ok at han i snart to år har levd på deg i halvannet av de snart to årene, mens han ikke er villig til å støtte deg litt noen få måneder fordi du har hatt en veldig tøff periode.

Du sier han har en haug med gode kvaliteter. Det har han sikkert. Men i mine øyne har han ikke mange gode kvaliteter som er helt avgjørende for at du kan leve godt med ham. For det første - han er en grunnleggende Egoist, med stor E! For det andre - han kan umulig elske deg eller være særlig glad i barnet ditt. For det tredje - han har ikke særlig omtanke for deg. For det fjerde - han synes det er helt ok å utnytte deg som har langt dårligere råd enn ham.

Han kan umulig ha særlig omtanke for deg når han sa det han sa nå, han må ha forstått at den uttalelsen sier langt mer enn setningen i seg selv. Med den uttalelsen viser han at han aldri kommer til å behandle ditt barn som et fullverdig medlem av familien, ditt barn er noe han bare må akseptere er der hvis han også vil ha deg der. Han forteller deg videre at han føler null ansvar for ditt barn. Og til tross for at han vet hva du har vært gjennom så viser han deg at han heller ikke har noe omtanke for deg.

Når han er så ille at til og med hans mor forteller deg det, da er det på høy tid å åpne egne øyne. Jeg anbefaler deg å få ham med på familievernkontoret. Jeg tror ikke det å bare snakke med ham selv vil endre noe som helst, da kaster du bare bort tiden og livet ditt. Vil han ikke, ikke kast bort tid på en mann som ikke viser deg omsorg og omtanke i praksis.

Anonymkode: d40a7...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...